مکمل غذایی کپسایسین متابولیک را تقویت می­کند

مکمل غذایی کپسایسین متابولیک را تقویت می­کند

محقق برزیلی مارسلو دی فریتاس و همکارانش، دریافتند استفاده از مکمل کپسایسین 45 دقیقه قبل از تمرین با

کپسایسین ترکیب شیمیایی است که در فلفل قرمز یافت می­ شود، همچنین در سایر انواع فلفل، خصوصاً انواع تند. این ترکیب باعث کاهش اشتها و کالری دریافتی شده و کمک می­ کند به کاهش وزن از طریق ترشح سروتونین، که یکی از هورمون های سرکوب کننده اشتها است.

محقق برزیلی مارسلو دی فریتاس و همکارانش، دریافتند استفاده از مکمل کپسایسین ۴۵ دقیقه قبل از تمرین با وزنه، کل وزنه جابجا شده توسط افراد را به میزان ۲۵ درصد افزایش داده و باعث می شود جلسه تمرین ساده ­تر به نظر می آید. کپسایسین همچنین مکمل موثری است برای ارتقای کنترل وزن، و در عین حال می­ تواند به کاهش بروز آرتروز مفاصل، التهاب، سندروم متابولیک، دیابت، کبد چرب، بزرگ قلب، پر فشاری خون، و ریسک سرطان و سکته منجر شود. همچنین دارای آثار مثبتی بر آندوتلیوم – لایه داخلی عروق خونی – است.

کپسایسین مکمل مفیدی برای سلامت قلب می­ باشد، که سلامت متابولیک را تقویت کرده و کیفیت تمرین را ارتقا می ­دهد.

میکروب های روده با آثار مخرب استرس در ورزشکاران در ارتباط است.

ورزشکاران تحت استرس زندگی می­ کنند. آثار جسمی و روانی تمرین و رقابت طاقت فرسا ست، و می­ تواند به سرکوب سیستم ایمنی و استرس های ذهنی متعددی منجر شود. خصوصیات میکروب­ های روده را تغییر دهد، و به آثار منفی بر متابولیسم منجر شود.

قرار گرفتن در برابر سرما (که نوعی استرس برای بدن است)، برای مثال، ترکیب میکروب های روده را تغییر می­ دهد، که روی حساسیت انسولین و تنظیم سلول های چربی نقش دارد.

فعالیت میکروب های روده می­ تواند شرح دهد که چرا استرس­ های بدنی و احساس ورزش، روی سوخت و ساز کنترل وزن اثر گذار است. ویروس ها و باکتری ها روی جذب غذا و هورمون های روده که تنظیم کننده اشتها و نرخ سوخت و ساز هستند نقش دارد (نرخ سوختن کالری). حیوانایی که توسط ویروس رایج سرما خوردگی انسانی مبتلا شدند، چربی خیلی بیشتری بر بدنشان اضافه شد در مقایسه با حیوانات سالم. انواع مشابه این ویروس ها در افراد چاق رواج بیشتری دارند، بنابراین باید ارتباطی بین آن ها باشد. تغییرات ناشی از استرس می­ تواند باعث مشکل معده و روده، اضطراب، افسردگی و ضعف عملکرد شود.

تمرین ورزشی باعث کاهش چربی استخوان می­ شود.

استخوان­ های بلند برای حرکت و حفظ ساختار بدن نقش کلیدی دارند. مغز استخوان که داخل استخوان­ های بلند قرار گرفته مسئول تولید گلبول­ های قرمز خون است (که انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن را بر عهده دارند)، پلاکت­ ها (که در انعقاد خون نقش دارند) و سلول­ های سفید خون (که بخشی از عملکرد ایمنی بدن را بر عهده دارند). مغز استخوان همچنین حاوی سلول هایی است که قابلیت ساختن و تجزیه استخوان را دارند. همچنین سلول­ های دیگری که چربی را ذخیره می کنند. ذخیره بیش از حد چربی بر سلامت استخوان اثر منفی داشته و سوخت و ساز آن را مختل می­ کند. مطالعه ­ای روی موش ها در دانشکده طب دانشگاه کارولینای شمالی با هدایت میاستی نر، دریافت تنها چند هفته تمرین، باعث کاهش چربی مغز استخوان و بهبود سلامت استخوان می­ شود. تمرین با تسریع نرخ تجزیه چربی در مغز استخوان کار خود را انجام می ­دهد. این مدرک دیگری است برای اینکه تمرین ورزشی می­ تواند به اندازه دارو موثر باشد.

*

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه