فهرست مطالب

پودر سفیده تخم مرغ آلبومین

در دنیای ماشینی امروز جدای از مشغله ­های متعدد و گرفتار شدن در عالم روزمره ­گی، مؤلفه­ های مهم دیگری نیز برای فرار از خستگی و گذران بهتر اوقات فراغت تعریف شده است. مؤلفه ­هایی که مستقیماً در سلامت جسمی و ذهنی هر جامع ه­ای تأثیر گذار بوده و در مدت زمان مشخصی تأثیرات به سزای خود را خواهد گذاشت.

خوشبختانه امروز «ورزش و تغذیه» دو عامل مهم و تعیین کننده ­ای هستند که در سبد خانوارهای ایرانی قرار گرفته و بخش اعظمی از جامعه به آن توجه ویژه و خاص نشان می­دهد. همان بخش اعظمی که امروز حفظ سلامتی و داشتن بدنی زیبا از اولویت­ های اصلی آن به حساب می­ آید و تمامی آن هایی که به نوعی در سالم­ سازی جامعه ایران اسلامی نقش داشته و دارند، با علم به این موضوع، توجه خاصی را در خصوص استفاده بهینه از دو مقوله مهم ورزش و تغذیه انجام داده ­اند. چرا که آن ها خوب می­دانند که توجه خاص به این بخش، نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه­ گذاری روی نسل آینده ­ای است که قرار است سازنده فردای ایران اسلامی باشد.

جسم و روح خود را با رژیم پانزده روزه پاک کنید

اهمیت اعجاز گونه تخم مرغ

کمتر کسی پیدا می­شود که خواص بسیار تخم مرغ را نداند. تخم مرغ با خواص اعجازانگیز، یک غذای بسیار مغذی و سرشار از پروتئین­ ها، ویتامین­ ها به همراه آهن، فسفر و … دیگر مواد آلی و مورد نیاز بدن است.

در ارزش غذایی تخم مرغ همین بس که بدانیم سهم این ماده ارزشمند در رژیم غذایی به گونه ­ای تعریف شده است که مصرف دو عدد آن به عنوان یک وعده غذایی کامل، می­تواند جایگزین گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، دانه­ های خشک و گروه غلات باشد و به خوبی جای آنها را در نیازهای بدن پر کند. بد نیست که بدانیم هر تخم مرغ حاوی ۶ گرم پروتئین است که نیمی از آن در سفیده آن نهفته است.

چرا سفیده تخم مرغ؟

پروتئین سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر بسیار بالایی از اسیدهای آمینه شاخه­ دار است که این مهم کمک قابل توجهی در راستای تولید پروتئین به منظور تسریع در رسیدن عضلات برتر به قدرت، کیفیت و ظاهری زیبا می­کند.

تحقیقات دانشمندان نشان می­دهد که از نظر تحریک­ پذیری، تولید پروتئین مورد نیاز بدن «آلبومین» به منظور کارآیی، سرعت بیشتر و کیفیت از اهمیت به مراتب بالاتری نسبت به پروتئین شیر یا حتی پروتئین وی برخوردار است. در سفیده تخم مرغ بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت وجود دارد، اما اغلب آن ها در مقیاس با پروتئین آلبومین درصد ناچیزی از سفیده تخم مرغ را شامل می­شود. اما هرگز نمی­توان منکر نقش به سزای آن ها در ایجاد بستری مناسب برای شکل گیری ترکیبات مختلف در زمینه­ هایی چون بهبود کیفیت، تسریع در روند رشد و حتی شکل ظاهری عضلات شد.

نقش سفیده تخم مرغ در ساخت و تقویت ماهیچه ­ها

در سفیده پر اهمیت تخم مرغ، ویتامین­های K ,E ,A ,12B ریبوفلاوین و اسیدفولیک به­ وفور وجود دارد که همه این ها برای ساخت و تقویت ماهیچه ­های بدن ضروری به نظر می­رسند.

به تعبیر دانشمندان، برخلاف زرده تخم مرغ که از نظر داشتن لیپید یا چربی بسیار غنی است، سفیده تخم مرغ فاقد چربی و کربوهیدرات است و اگر هم باشد کمتر از یک درصد آن را تشکیل می­دهد.

سفیده تخم مرغ به عنوان یک پروتئین مناسب و مرجع به آن اندازه اهمیت دارد که سایر پروتئین­ های موجود با آن مقایسه شوند، چراکه این ماده سفید جادویی به صورت طبیعی شامل تمامی آمینو اسیدهای ضروری بدن بوده که برای ساخت عضله اهمیت بسیاری دارند.

بد نیست بدانیم پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه­ ها می­شوند تا جایی که هر سفیده تخم مرغ بدون زرده آن، چیزی در حدود ۳ گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لیوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین­ های B, K, E, 12A ، ریبوفلاوین و اسیدفولیک به­وفور در سفیده تخم مرغ یافت می­شود که در ساخت ماهیچه ها نقش اساسی برعهده دارند.

تعریف آلبومین

آلبومین یا همان پروتئین نهفته در سفیده تخم ­مرغ به لحاظ کارآیی، سرعت سنتز و کیفیت همان­ طور که پیش از این هم به آن اشاره شد از اهمیت بالاتری نسبت به پروتئین شیر یا پروتئین وی برخوردار بوده و همچنین به دلیل وجود آمینو اسید آرژنین به صورت طبیعی، تولید اکسید نیتریک را نیز تحریک می­کند که همین امر باعث اتساع عروق خونی شده و در نتیجه اتفاقات مهم زیر بدن می­افتد:

  • کمک به تقویت سطوح هورمون رشد، که درطول تمرین و پس از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • انتقال مواد مغذی و هورمون­ های آنابولیک برای تقویت سطوح انرژی
  • افزایش جریان خون در عضلات و کمک به انتقال اکسیژن بیشتر
  • رشد بیشتر عضلات هدف
  • پمپ بهتر خون در طول تمرین
  • ریکاوری بهتر عضلات

تعداد خالص این محصول به میزانی است که تمامی پروتئین بدن را تآمین و با تأثیرگذاری کم نظیرش تفاوت­ ها را نمایان می­کند. چرا که در هر پیمانه ۳۰ گرمی حدود بیش از ۲۵ گرم پروتئین خالص وجود دارد. یعنی عددی به مراتب بالاتر از ۸۰ درصد که این عدد و این کیفیت به راحتی پاسخگوی ورزش­ های سنگین می­تواند باشد.

همچنین در امتیازات بالای آلبومین، همین بس که هیچ فشاری روی کبد نداشته و آن دسته از افرادی که از ناحیه کبد دچار مشکل هستند، می­توانند به راحتی و بدون هیچ دغدغه ­ای از آن استفاده کنند.

پروسه تولید آلبومین

اگر تا به امروز استفاده از پروتئین آلبومین همانند دیگر پروتئین­ ها رایج نبوده، شاید عمده دلیل آن قیمت بالای مواد اولیه و پروسه فرآوری آن بوده باشد که خوشبختانه امروز به لحاظ پیشرفت علم و ورود افراد جوان و علاقه­ مند در این امر شاهد رشد و تولید این نوع پروتئین ارزشمند بوده و هستیم.

خط سیر تهیه آلبومین

نحوه رسیدن به این محصول در قالب پودر پروتئین با فرآوری از پروتئین ­های دیگر کاملاً متفاوت است. به این شکل که ابتدا و بعد از مرحله شست­ و­ شو، تخم مرغ شکسته و کار جداسازی سفیده از زرده آن به صورت کاملاً مکانیزه انجام می­شود. سپس مایع سفیده برای میکروب­ زدایی به دستگاه­ های مخصوص هدایت شده و عملیات هموژنیزه و پاستوریزه روی آن صورت می­پذیرد و ماده اولیه آماده ورود به قسمت مهم خط تولید می­شود.

تکنولوژی این بخش به این صورت است که مایع سفیده وارد دستگاه سانتریفیوژ شده و در اثر نیروی گریز از مرکز، تمام رطوبت موجود در آن گرفته می­شود. در این بخش ماده باقی مانده با سیستم DRY INJECTION یا همان پاشش خشک و جامد در دمای ۱۷ درجه به پودر سفیده تخم مرغ خشک و کاملاً استریلیزه تبدیل و پس از آن پروتئین زود جذاب آلبومین از هر نظر آماده بسته­ بندی و مصرف می­شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه