فهرست مطالب

توصیه های کلی و ایمنی برای ورزشکاران

هنگامی که بریدگی یا جای زخمی در دست دارید، هنگام تهیه غذا از دستکش استفاده کنید.

دستهای خود را قبل از تهیه یا خوردن غذا و بعد از عطسه، سرفه یا رفتن به دستشویی با آب و صابون بشویید.

از تخته های برش چوبی یا ترک برداشته استفاده نکنید.


هرگز از یک تخته برش برای بریدن گوشت و مرغ و میوه و سبزی استفاده نکنید.

از مصرف تخم مرغ های ترک خورده خودداری کنید.

غذاهای منجمد شده را ابتدا از یخ زدگی خارج کرده و سپس حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آن را بپزید.

فقط از شیر و پنیر پاستوریزه استفاده کنید.

میوه و سبزی را قبل از مصرف حتما ضد عفونی کنید.

به تاریخ تولید و انقضای غذاهای صنعتی دقت کنید.

از خریدن غذا از دست فروش های خیابانی خودداری کنید.

کلیه انواع گوشتها قبل از مصرف باید به خوبی پخته شوند.

از غذاهای متنوع استفاده کنید تا انرژی، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز جهت سلامت خود را تامین نمایید.

از چربی های اشباع (روغن نباتی جامد، کره و چربی های حیوانی) و کلسترول (زرده تخم مرغ و مغز گوسفند) کمتر استفاده کنید تا خطر بیماری های قلبی و بعضی انواع سرطانها را کاهش دهید.

از سبزیجات و میوه جات بیشتر استفاده کنید تا از بروز سرطان ها، دیابت، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن پیشگیری کنید.

از قندهای ساده (قند و شکر، نوشابه های گازدار، مربا، شیرینی، ژله و…) کمتر استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان، افزایش وزن و بیماری های قلبی پیشگیری کنید.

مصرف نمک را محدود کنید زیرا باعث افزایش فشار خون و پوکی استخوان می شود.

وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید (در مورد ورزش های هوازی ممانعت از کاهش وزن زیاد و در مورد ورزش های غیر هوازی و قدرتی ممانعت از افزایش وزن)، زیرا کاهش زیاد وزن عملکرد را کاهش می دهد و افزایش درصد چربی بدن و چاقی باعث بروز دیابت نوع ٢، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی می شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه