برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

نکات مهم برای حفظ سطوح آب در زمان تمرین و آب خوردن

آیا در حول و حوش جلسه تمرین نیاز به نوشیدن مقدار زیادی مایعات است برای اینکه بدن را پر آب حفظ کنید؟

بهترین زمان برای تأمین آب بدن، قبل از جلسه تمرین است. به این معنی نیست که در طول جلسه تمرین نباید از نوشیدنی ها استفاده کنید؛ بلکه، منظور این است باید جلسه تمرین را در حالی شروع کنید که بدن تان در سطح سلولی کاملاً پر آب باشد. نوشیدن در زمان تمرین باید با هدف حفظ سطوح کافی آب در بدن انجام شود. اگر از قانون پیش رو استفاده کنید، آن وقت نیاز به نوشیدن مقدار خیلی زیاد آب در زمان تمرین نخواهید داشت؛ یک بطری یک لیتری کافی خواهد بود.

کالج آمریکایی طب ورزش شرح داده: “هدف از آب خوردن قبل از تمرین باید این باشد که تمرین را با وجود سطح آب و الکترولیت های کافی در بدن شروع کنید. نوشیدن آب، به این منظور باید حداقل از چند ساعت قبل از فعالیت بدنی شروع شود برای اینکه جذب آن بخوبی انجام شود. “و به این معنی است که اگر می­خواهید بطور کامل از فواید جلسه تمرین خود بهره­مند شوید بدون کم آب شدن بدن، در آن صورت باید روی دریافت مایعات ساعاتی قبل از جلسه تمرین، تمرکز کنید.

مقدار آبی که نیاز دارید برای حفظ مقدار کافی آب در طول تمرین، بستگی به جلسه تمرین و شرایط محیطی دارد که در آن تمرین می­کنید – برای مثال، اگر در فضای باز تمرین می­کنید با رطوبتی حدود ۹۰ درصد یا در دمای ۴۰ درجه، در آن صورت آب خیلی بیشتری نیاز دارید. برای تعیین اینکه چه مقدار آب نیاز دارید برای حفظ آب بدن در طول یک جلسه تمرین، محاسبه “نرخ تعریق” به شما کمک خواهد کرد، و برای افرادی که تمرین سخت و شدیدی ندارند نیازی به دقت خیلی زیاد هم نیست. این بیشتر نوعی تخمین است. می­توانید این کار را با اندازه گیری وزن خود انجام دهید قبل و پس از جلسه تمرین برای ارزیابی تفاوت. عدد بدست آمده را به درصد وزن بدن خود تبدیل کنید. بطور ایده ال باید کمتر از ۲ درصد از کل وزن بدن خود را از دست بدهید. هر کیلوگرم از بدن که از دست داده اید معادل یک لیتر آب است. بطور ایده ال نباید بیش از ۲ درصد وزن بدنتان را از دست بدهید. اگر وزن تان، خیلی بیش از این مقدار، کاهش یافت در آن صورت دچار کم آبی ناشی از تمرین می­شوید و نیاز خواهید داشت به افزایش مقدار مایعات مصرفی در طول جلسه تمرین.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد