مراقبت از پاشنه آشیل !

مراقبت از پاشنه آشیل !

اندون آشیل یکی از پرکارترین تاندونها در بدن بشمار می آید، و اعمال فشار بیش از اندازه بر

پاشنه آشیل

تاندون آشیل یکی از پرکارترین تاندون ها در بدن بشمار می آید، و اعمال فشار بیش از اندازه بر آن ( اغلب در نتیجه دویدن ) به آسیب این تاندون و بروز التهاب در آن منجر می شود. در مراحل اولیه آسیب، نشانه هایی از التهاب در آن رخ می دهد. ریشه این مسئله معمولاً به سفتی عضله دو قلو بر می گردد، عضله اصلی که حجم ساق شما را تشکیل داده. مبداء عضله دوقلو بالای زانوست، و سفتی و عدم انعطاف کافی در عضلات همسترینگ می تواند به سفتی در عضله دو قلو منجر شود. استفاده از حرکات کششی مناسب برای ساق پا برای کاهش فشار و کاهش ریسک آسیب و تخریب آشیل نقش کلیدی دارد. بهترین حرکی کششی به این منظور قرار گرفتن در موقعیت لانج در مقابل یک دیوار است در حالیکه زانوی پای پشتی شما صاف است و پاشنه شما روی زمین است. پنجه خود را به سمت پاشنه پای جلویی حفظ کنید برای اینکه کشش مناسبی روی آشیل اعمال شود. با استفاده از این حرکت کششی می توانید به انعطاف پذیری خوبی در ساق پای خود دست یابید و ریسک آسیب آشیل در طول تمرینات ورزشی را کاهش دهید، ولی اگر در حال حاضر دچار درد و التهاب آزار دهنده ای در این تاندون هستید، لازم است هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان های مناسب برایتان تجویز شود.

نوشته :دکتر ویکتور پریسک

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۲۲دیدگاه
دریافت برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۴۹۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۷۹دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۳۷دیدگاه
پرسش از شما و پاسخ از ما...
 
۳۲۱دیدگاه

ثبت دیدگاه