فواید امگا3

فواید امگا۳

چرا ما باید مکمل امگا3 را از مواد غذایی دریافت کنیم؟ امگا 3برای بدن انسان ضروری و در بدن
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

چرا ما باید مکمل امگا۳ را از مواد غذایی دریافت کنیم؟

امگا۳ برای بدن انسان ضروری و در بدن ساخته نمی شود. از این جهت ما باید امگا۳ را از مواد غذایی دریافت کنیم مواد غذایی مانند: ماهی های روغنی (ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی هالیبوت) یا ]سایر منابع غذایی آن روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، گردو، روغن تخم کتان، سبزیجات برگ سبز و روغن کبد ماهی حاوی این روغن هستند.

این روغن نقش مهمی در عملکرد مغز و رشد و نموش دارد.طبق گفته جامعه قلب آمریکا هفته ای ۲ بار باید ماهی استفاده شود.
مصرف امگا۳ در زنان باردار، شیرده، و کودکان بسیار مهم می باشد، اما باید توجه داشت از ماهی هایی باید استفاده شود که مقدار جیوه بسیار پایین دارند یا می توانند از مکمل های امگا۳ بدون جیوه استفاده کنند.
امگا۳ می تواند به عنوان یک ضد التهاب در بیماری های آرتریت، بیماری قلبی و سرطان مفید واقع شود. اگر مادر جنین در معرض کمبود این ماده باشد جنین مبتلا به بیماری های چشم و اعصاب می شود.

علائم کمبود این امگا۳ در بدن شامل: خستگی،خشکی پوست، مشکلات قلبی، فراموشی، افسردگی می باشد.
تعادل بین روغن امگا۳ با امگا۶ در غذا باید وجود داشته باشد در واقع این دو با یکدیگر موجب ارتقاء سلامت می شود.
رژیم متعادل رژیمی است که مقدار امگا ۶ تقریبا دو تا چهار برابر امگا۳ باشد. اگر این میزان درست رعایت شود کمتر فرد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. چنین نسبتی با مصرف ۲ بار ماهی در هفته به وجود می آید.
رژیم مدیترانه ای رژیمی است که کمتر از گوشت قرمز و بیشتر از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات تازه، ماهی، روغن زیتون، سیر استفاده می کنند و این افراد کمتر مبتلا به بیماری های قلبی شده چراکه این نسبت به خوبی رعایت می شود.

ماهی با جیوه پایین:

ماهی سالمون- ماهی تن- ماهی ساردین

مصرف این روغن باعث جلوگیری از بیماری های زیر می شود:

  • کاهش فشار خون
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش وزن
  • درمان دردهای پیش از قاعدگی
  • بیماری های قلبی
  • بیماری دیابت
  • بیماری آرتریت
  • بیماری استئوپروز
  • اقسردگی و اختلالات دو قطبی
  • بیماریهای پوستی
  • بیماری آسم
  • بیماری کرون
  • سرطان پستان
  • سرطان روده
  • سرطان پروستات

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۳۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۹دیدگاه

ارسال دیدگاه