فهرست مطالب

نقش فیبرها در گوارش پروتئین ها

تغذیه بدنسازی

گفته می­شود که فیبرها، در هضم و جذب پروتئین ها اخلال ایجاد می کنند. اگر اینگونه است پس چرا مصرف فیبرها توصیه می شود؟

به یاد داشته باشید، زمان هایی از روز وجود دارد که می خواهید بسرعت پروتئین ها را در اختیار بدن قرار دهید و زمان هایی هم هست که می خواهید این کار با سرعت کمتری انجام شود. فیبرها در گوارش پروتئین ها تداخل ایجاد نمی کنند، بلکه سرعت آن را کاهش می دهند (چنانکه چربی ها و پروتئین های کند هضم مثل کازئین هم این خصوصیات را دارند.) وقتی تمرین می کنید، نیاز بالایی را در عضلات خود برای آمینو اسیدها ایجاد می کنید. هر چه سریع تر بتوانید آن ها را در اختیار عضلات بگذارید، تخریب حجم عضلانی توسط بدن (برای اینکه بتوانید به آمینو اسیدهای لازم برای ریکاوری و تامین انرژی دست یابد) زودتر متوقف می شود. بلافاصله پس از تمرین، پروتئین تند هضم مثل وی مورد استفاده قرار دهید. و از مصرف فیبیر خوداردی کنید تا آمینو اسیدهای آن بسرعت جذب شوند.

در تمام زمان های دیگر روز، باید پروتئینی کند هضم ­تر مصرف کنید، یا بشکل غذاهای کامل یا مکمل ها باید این پروتئین ها برای مدت طولانی تری در بدن بمانند، و جریان طولانی و پایداری از آمینواسیدها را در اختیار بدن بگذارند، تا باز هم از حمله بدن به عضلات ممانعت می کنند، در نتیجه استفاده از فیبرها در تمام وعده ها غیر از وعده ­ های حول و حوش تمرین مناسب است.

در نهایت، فیبرها برای سلامتی بدن هم اهمیت بالایی دارند، و کمک می­کنند به افزایش حجم غذایی که مصرف می کنید در سیستم گوارش این باعث می شود تا روند گوارش غذاها بهبود یابد، همچنین فیبرها سلامت کلی بدن را هم ارتقا می دهند. سعی کنید روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر از غذاهای کامل و مکمل های خود دریافت کنید؛ اما ۳۵ گرم مقدار خیلی بهتری است. اگر در حال حاضر این مقدار فیبر را دریافت نمی کنید، سعی کنید به تدریج به این مقدار دست یابید و ناگهان مصرف فیبر خود را افزایش ندهید تا سیستم گوارش با آن وفق یابد.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه