فهرست مطالب

روغن زیتون

اجزای مغذی خاص در روغن زیتون و برخی غذاهای دیگر می تواند دلیل تاثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه ای بر سلامت قلب باشد.این ترکیبات که تحت عنوان “فنل” نامیده می شوند اثر آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و جلوگیری از تشکیل لخته در عروق دارند. مصرف غذاهای غنی از ترکیبات فنلی می تواند سلامت قلبی عروقی را بهبود بخشد و بر قلب نیز تاثیر حفاظت بخش دارد.
در مورد کربوهیدرات ها، میزان مصرف مهم نیست بلکه نوع کربوهیدرات مصرفی اهمیت دارد. به طور کلی افرادی که اضافه وزن دارند به نظر نمی رسد کربوهیدرات بیشتری بخورند. اما تحقیقات نشان می دهد این افراد اغلب مواد حاوی کربوهیدرات تصفیه شده می خورند. مانند نان سفید و پاستا که باعث افزایش سریع قند خون می شوند.

به گزارش مدلاین پلاس دکتر یونشنگ از دانشگاه ماساچوست می گوید مقدار کلی کربوهیدرات با وزن بدن ارتباط ندارد، بلکه نوع آن حائز اهمیت است.
یافته های فوق پیشنهاد می کنند رژیم های غذایی کم کربوهیدرات که افراد را از مصرف همه نوع آن منع می کنند قابل قبول نیستند. به گفته دکتر یونشنگ کربوهیدرات های تصفیه شده اغلب در غذاهای فرآیند شده که حاوی مقادیر زیادی قند هستند موجودند. این نوع کربوهیدرات ها «شاخص گلیسمیک یا قندی بالایی» دارند بدین معنی که باعث افزایش سریع قند خون می شود. بدن این قند را در عضله ذخیره می کند اما اگر مصرف نشود تبدیل به چربی می شود.

در مقابل، غلات، میوه جات و سبزی ها کربوهیدرات هایی دارند که شاخص گلیسمیک آنها بالا نیست.
در این گزارش اشاره شده است که طی بیست سال گذشته با وجود کاهش مصرف چربی ها، چاقی افزایش یافته است. به منظور بررسی نقش کربوهیدرات ها در چاقی، محققان قد و وزن ۵۷۲ فرد سالم را اندازه گیری کردند و از آن ها خواستند به طور منظم نوع کربوهیدرات های مصرفی شان را گزارش نمایند.
این گروه دریافتند که افرادی با شاخص چربی بالاتر، به مصرف کربوهیدرات هایی با شاخص گلیسمیک بیشتر، تمایل داشتند. مقدار کربوهیدرات مصرفی توسط این افراد تاثیری بر شاخص چربی بدن (BMI) نداشت.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه