فهرست مطالب

آسیب های ورزشی در صنعت فیتنس بسیار شایع است و به عنوان یک ورزشکار ما باید از آسیب هایی که ممکن است رخ دهد و تکنیک های درمان و پیشگیری از آنها آگاه باشیم. آسیب های ورزشی تصادفی یا شانسی نیستند بلکه قابل پیش بینی، پیشگیری و قابل درک هستند.

سه عامل برای جلوگیری از خطر رخداد آسیب دیدگی وجود دارد: محیطی، اجرایی (پیاده سازی تمرینات) و آموزشی.

محیط به منطقه ای اشاره دارد که تمرینات در آنجا انجام می شود. شما باید در نظر داشته باشید که محیط ایمن است و تجهیزات استاندارد می باشند یا خیر.

اجرای تمرینات مستلزم مداخله مربیان و ورزشکارانی است که در یک محیط ایمن تمرین کنند و تکنیک های تمرینات را بخوبی و درست اجرا کنند.

آموزش نیز به داشتن اطلاعات ورزشکاران در مورد اهمیت پیشگیری از آسیب بر می گردد.

بیشترین آسیب های شایع

اگر آسیبی رخ داد، حتما به یک پزشک، فیزیوتراپ یا یک ارتوپد مراجعه کنید.

آسیب های پا و مچ پا: این آسیب ها در باشگاه معمولا رخ می دهند چون عمدتا افراد بی حرکت هستند که باعث می شود شانه ها افتاده باشند و بیشترین وزن روی پاهای آنها باشد. اکثر کفش های اسپرت نیز موقع بلند شدن پاشنه پا وزن را به جلوی پا انتقال می دهد که منجر به مرکز جاذبه نامتعادل در پاها می شود. بهترین توصیه این است که کفش مناسب بپوشید.

آسیب زانو: این گونه آسیب ها دوباره به علت داشتن سبک زندگی روزانه و انجام حرکات انفجاری در باشگاه می باشد اینکه زانو را تحت فشار قرار می دهید. اگر آسیب زانو رخ دهد از هر گونه تمرین با شدت بالا خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که برنامه تجویز شده عضلات اطراف زانو را مورد هدف قرار داده است.

آسیب های کمر: درد قسمت تحتانی کمر بسیار شایع است و به علت تکنیک ضعیف بلند کردن وزنه هایی است که یا بسیار سنگین اند یا بیش از حد وزنه زدن است. برای پیشگیری از آسیب کمر تکنیک درست ضروری است همچنین انجام تمریناتی است که هدف آنها تقویت عضلات اطراف مهره های کمر و کشش هایی که عضلات را قوی و کشیده می کند.

منبع: www.fitness.edu.au

ترجمه: بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه