برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

راهکارهای تایید شده برای افزایش درآمد باشگاه

راهکارهای تایید شده برای افزایش درآمد باشگاه

نوشته شده توسط: کاندیش لانداو
این مقاله بخشی از راهنمای تاسیس مرکز زیبایی اندام ماست. این راهنما شامل لیستی از مقالاتی است که می تواند به شما در طراحی، شروع و پیشرفت کسب و کار زیبایی اندام و افزایش درآمد باشگاه کمک کند. اگر شما مایلید که یک باشگاه و یا یک مرکز زیبایی اندام از خودتان داشته باشید، احتمالا به این موضوع فکر کرده اید که چگونه مشتریان را به باشگاه خودتان جذب کنید و آن ها را برای همیشه حفظ کنید. اگر این چنین است مطمئن باشید که راه را درست رفته اید. همانطور که در ادامه خواهید دید، حفظ اعضا و مشتریان کلید موفقیت یک مرکز تناسب اندام است. خوشبختانه برای شما موارد بسیاری وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا بر مشتریان خود پیروز شوید. به منظور کمک به شما، راه ها و روش هایی را پیشنهاد می کنیم که کاملا اثبات شده اند و اگر شما مواردی غیر از این ها در ذهن خود دارید می توانید با ما در توییتر و یا فیس بوک به اشتراک بگذارید. علاوه بر این شما می توانید به مقالات مرتبط با چگونگی تاسیس یک باشگاه، مراجعه کنید.


۱ – بر روی ایجاد خدمات دائمی برای مشتریان تمرکز کنید.
در اکثر مقالات در مورد این موضوع سخنی به میان نیامده است، اما ما همیشه این نکته را گوشزد می کنیم که مهمترین فاکتور در موفقیت باشگاه ها ارائه ی خدمات دائمی برای مشتریان است. طبق گزارشی که در سال ۲۰۰۲ توسط هریس ارائه شد ارائه ی خدمات به موقع و مکرر نقش مهم تری در شهریه ی باشگاه ها و قیمت ها داشته است. با ایجاد رضایت مشتریان که یک شاخص مهم در عملکرد است احتمال بیشتری وجود دارد که شما بر روی اجرای استراتژی هایی که موجب ارتقای وفاداری مشتری می شوند تمرکز کنید و در نهایت موجب ارجاع های بیشتری به باشگاه شما خواهد شد. (بنابراین اهمیت تبلیغات دهان به دهان را فراموش نکنید). از آن جایی که ارائه ی خدمات خوب مشتریان در همه جا پخش می شود، بنابراین آن ها نیز تبلیغات پرسود محسوب می شوند – ۶۸ درصد از مشتریان برای تجربه بهتر، هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد. برعکس این نیز اتفاق می افتد و شما ممکن است مدت زمان طولانی را به خاطر این موضوع از دست بدهید، مخصوصا اگر با پیشنهادات و شکایات مشتریان رو به رو نشوید. ۲۰ درصد از مشتریان تنها برای یک هفته به برند و نام یک کسب و کار توجه می کنند بنابراین قبل از اینکه آن ها را از دست بدهید مرتبا خدمات مشتریان خوبی به آن ها ارائه دهید.
علاوه بر این شما می توانید به این منبع نیز مراجعه کنید:

شما چه چیز منحصر به فردی به عنوان خدمات مشتریان ارائه می دهید؟


۲ – همیشه افراد را به باشگاه جذب کنید.
آیا شما می دانستید تنها با افزایش ۲۰ درصدی حفظ مشتریان، شما می توانید سود خود را از ۱۰۰ درصد تا ۵۰ درصد افزایش دهید؟ در دنیای زیبایی اندام، هیچ رازی وجود ندارد که حضور مشتری و حفظ آن فرد با هم در ارتباط هستند. وقتی فرد احساس کند که به عنوان عضوی از باشگاه هیچ ارزشی ندارد و ارزش گذاری بر روی آن صورت نگرفته است، او کمتر در کلاس ها حضور پیدا می کند و کم کم برای همیشه آن باشگاه را حذف می کند و به همین خاطر است که حضور و غیاب نقش بسزایی دارد. اگر اعضای باشگاه از حضور در کلاس امتناع کنند، به احتمال زیاد شما به نیازهای آن ها پاسخ نداده اید و مطمئنا جاهای دیگری نقش بهتری را ایفا خواهند کرد و شما جملاتی مانند این ها را خواهید شنید: جاهای دیگری امکانات بهتری را ارائه می دهند، شما کلاس های مناسب در برنامه تان ندارید، شما با کارمندانتان و اعضای باشگاه برخورد درست ندارید و امثال این جملات … .
بنابراین بهترین راه حل این است که دریابید چرا افراد کلاس هایشان را کنسل می کنند و یا کمتر در کلاس حضور پیدا می کنند. بهترین روش برای انجام این کار این است که منشی باشگاه را ترغیب کنید تا افرادی که علاقه و انگیزشان برای ادامه کم شده است را تشخیص دهد و آن ها را به شما معرفی کند تا در اولین فرصت به حل مساله بپردازید. شما همچنین می توانید نرم افزاری برای سالن بدنسازی خود تهیه کنید تا بیشترین بازرسی را به صورت خودکار انجام دهد.

سوالات متداول برای تاسیس باشگاه بدنسازی


۳ – یک زمان درست را تنظیم کنید.
تعداد افرادی که به باشگاه شما می آیند بیانگر مسائل زیادی هستند، به عنوان مثال هر زمانی که تعداد شرکت کنندگان در کلاس زیاد باشد نشان می دهد که زمان کلاس بسیار مناسب است و باید جز برنامه اصلی باشگاه شما باشد. برنامه های کلاس بندی در باشگاه های تناسب اندام، بسیار متفاوت هستند، اما به طور کلی اوج شلوغی کلاس ها در ساعت ۶ تا ۸ صبح، ۱ تا ۳ بعد از ظهر و ۵ تا ۷ شب می باشند. در واقع این زمان ها ارتباط مستقیم با شغل افراد دارد، به این صورت که قبل از کار، زمان استراحت و یا ناهار و بعد از ساعات کاری هستند. و اگر بخواهیم نسبت به روزهای هفته در نظر بگیریم به این صورت است که افراد بیشتری در روز دوشنبه در کلاس حضور پیدا می کنند و به طور مداوم در روزهای دیگر هفته، تعداد افراد ریزش می کنند به این صورت که در یکشنبه کمترین تعداد اعضا در کلاس حضور پیدا می کنند.
همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد حضور در کلاس نقش بسیار مهمی دارد و مهم تر از آن یافتن زمان مناسب برای برنامه ریزی کلاس ها و ترغیب افراد برای حضور در کلاس است. در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که افراد مرتبا در کلاس ها حضور داشته باشند. در حقیقت طبق تحقیقی که توسط مجمع زیبایی اندام در سال ۲۰۰۲ صورت گرفت اغلب افراد در ابتدا بیشتر در کلاس حضور پیدا می کنند اما با گذشت زمان تعداد آن ها کاهش پیدا می کند. از آن جایی که برنامه های کلاسی معمولا بین سه ماه تا شش ماهه ی اول سال برنامه ریزی می شوند، حتما باید این موضوع را مد نظر بگیرید که چگونه می توانید افراد را تشویق کنید تا در کلاس ها بیشتر حضور پیدا کنند. شما می توانید این موضوع را با تمرکز بر روی ساخت یک استراتژی کامل زمان تهیه کنید. این مورد شامل اطلاع رسانی افراد، ایجاد یک حس مشارکت و کمک به آن ها در صرفه جویی هزینه ها می باشد.


۴ – در بازاریابی به روش خلاقانه ای پیش بروید.
خلاقیت، فاکتور اصلی یک تبلیغ خوب است.
خلاقیت، یک شرکت را کاملا تغییر می دهد، باعث می شود که محصولات و خدمات یک شرکت که به نظر خسته کننده و کسل کننده هستند را کمتر به این شکل نشان دهد و در واقع دارای قدرتی است که باعث می شود حس افراد را نسبت به شما و یا خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد، عوض کند. یکی از بهترین چیزهایی که یک باشگاه دارد این است که دارای شاخه های متعددی است و شما می توانید تنها یکی از آن ها را هدف قرار دهید. بنابراین به جای اینکه بیشتر به این فکر کنید به طور کلی چگونه بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید، بیشتر سعی کنید به صورت اختصاصی و خاص در هر یک از رشته ها بازاریابی کنید. به عنوان مثال شما می توانید این موارد را به صورت یک بازاریابی اختصاصی ارائه دهید: از طریق فیس بوک یک برنامه ی تابستانی کاهش وزن ارائه دهید، جشن سالگرد عضویت برای افراد در نظر بگیرید، می توانید یک چالش گروهی را سازماندهی کنید، یک روز را به صورت رایگان به افراد آموزش دهید، از طریق ایمیل نظرسنجی کنید و یا ایده های افراد را پذیرا باشید، یک چالش کاهش وزن برای افراد در نظر بگیرید و بسیاری از موارد دیگر. به یاد داشته باشید که تبلیغات شما تنها به نوع برقراری ارتباط و نحوه ی ارسال پیام درست بستگی دارد. بنابراین از فاکتور خلاقیت به هیچ عنوان غافل نشوید.


۵ – منابع درآمد خود را متنوع کنید.
بهترین روش برای کاهش ریسک کسب و کارتان این است که چندین مرکز درآمد زایی داشته باشید. به این صورت که از چندین جا سرمایه ی شما بازگردد. چرا فقط بر روی درآمد عضویت افراد تکیه کرده اید در صورتی که جاهای دیگری برای بازگشت سرمایتون وجود دارد. طبق نظریه ی مایک فیمن مدیر اجرایی COO باشگاه طلایی، از دیگر مزایای اضافی بخش های سود آور در یک باشگاه می توان به منابع درآمد زایی اشاره کرد که بهای حق عضویت افراد را افزایش می دهد و اغلب موجب می شود که آن ها از این موارد لذت ببرند.
البته شما مجبورید که تمام این موارد را به صورت درست انجام دهید و اگر عکس این اتفاق بیوفتد تاثیر منفی به دنبال خواهد داشت و سود شما را کاهش می دهد. همانطور که به اضافه کردن منابع درآمد فکر می کنید به دنبال آن چیزی بروید که افراد درخواست می کنند و نیاز دارند و بهتر است که در این مورد یک نظرسنجی انجام دهید (به قواعدی که اسکات گریگوری توصیه کرده است عمل کنید).
امروزه مراکز زیبایی اندام هرچیزی از برنزه کردن پوست تا آموزش شخصی، دکه ی نوشیدنی ها، ماساژ و بازرگانی را ارائه می دهند. در حقیقت بسیاری از باشگاه ها و مراکز زیبایی اندام حتی با کسب و کارهای محلی وارد همکاری شده اند. اگر شما خیلی راغبید که کسب و کارتان را گسترش دهید اما پول کافی برای راه اندازی دکه ی نوشیدنی ها و امثال این موارد را ندارید می توانید با کسب و کارهای محلی محیط تان قرارداد همکاری ببندید.
اگر شما منابع درآمد خود را متنوع کردید، یکی از مهم ترین فاکتورها در این باب این است نسبت به تیم فروش خود و یا حداقل نسبت به منشی خود کاملا مطمعن باشید و این اطمینان را حاصل کنید که این افراد به آن اندازه آموزش دیده اند و تبحر دارند که اعضای باشگاه را متقاعد کنند تا از خدمات دیگر باشگاه استفاده کنند. بعد از ذکر تمام این موارد اگر تمام این خدمات جدید در مرکز بازاریابی شما و یا باشگاهتان نباشند، چگونه اعضای باشگاه متوجه می شوند که چنین خدماتی ارائه می شود.


موارد بعدی چیست؟
علاوه بر این پنج مورد، حتما با آخرین روند صنعت زیبایی اندام پیش بروید. این یک استراتژی درآمدی نیست بلکه یک توصیه بسیار مهم و حیاتی است. به روز پیش رفتن به این معنا نیست که حتما دستگاه هایی با آخرین تکنولوژی خریداری کنید بلکه به این معناست که کلاس های جدید را به برنامه ی باشگاهتان اضافه کنید مانند کلاس های زومبا و …. .

راهنمای خرید دستگاه بدنسازی باشگاهی

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

2/5 – (1 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی