تحلیلی علمی بر باوری غلط برای شش تکه کردن شکم

تحلیلی علمی بر باوری غلط برای شش تکه کردن شکم

 تکرارهاي بي‌پايان براي ساختن 6 تکه شکم! بدنسازي جزو معدود رشته‌هاي ورزشي است که مورد توجه بسياري، اعم
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

 تکرارهای بی‌پایان برای شش تکه کردن شکم !!! بدنسازی جزو معدود رشته‌های ورزشی است که مورد توجه بسیاری، اعم از افراد عادی یا ورزشکاران حرفه‌ ای رشته‌ های مختلف با نیازهای خاص است.

چرا چربی های شکم بیشتر است و آب نمی شود؟

این میان هدف مشترک این افراد عموماً دست یافتن به ظاهری ایده‌ آل و عضلانی است و این امر آن ها را وادار کرده که به تبعیت از برنامه‌ های تمرینی گوناگون که توسط مربیان مختلف با میزان تجربه و آگاهی علمی متفاوت طراحی شده بپردازند. دست یافتن به شکمی با عضلاتی تفکیک شده و یا به عبارت دیگر «شش تکه» خیلی‌ها را بر آن داشته که به‌ طور نا آگاهانه از باوری کاملاً بی‌ اساس در رابطه با تمرین‌ های شکم پیروی کنند.

بسیاری هنوز برای از دست دادن چربی‌ های ناحیه شکم و افزایش حجم این بخش به انجام حرکات کرانچ (درازو نشست) یا سایر حرکات با صدها تکرار مشغولند.

اغلب این افراد گرفتار یک یا هر دو باور غلط هستند که:

۱) چربی‌های انباشته در ناحیه شکم با انجام حرکات موضعی متمرکز در این بخش کاسته می‌شود. ۲) نحوه تمرین دادن عضلات شکم با سایر عضلات بدن متفاوت است.

حقیقت این است که درست همانند سایر عضلات بدن عضلات ناحیه شکم نیز از اصول علمی تمرین‌ های قدرتی تبعیت می‌کند. بسیاری از افراد بر این باور غلط تکیه می‌کنند که انجام حرکات با تعدادهای بالا منجر به کاهش چربی‌ های ناحیه شکم می‌شود. برداشت‌های نا آگاهانه از نحوه کاستن چربی این است که اگر شما عضله‌ای را که زیر پوششی از چربی قرارگرفته با تکرارهای بالا تمرین دهید، چربی‌ های آن بخش به مرور زمان از بین می‌رود و عضله متناسب می‌شود. برخلاف این باور عامیانه، حجم چربی‌ های انباشته بر روی عضله خاص به هیچ عنوان تنها به شکل موضعی و با تمرینات قدرتی کاهش نمی‌یابد. اگر این گونه بود کسانی که زیاد آدامس می‌جوند باید همگی صورتی لاغر داشته باشند!

تفکر نادرست دیگری که اغلب با آن مواجه می‌شویم این است که برنامه تمرینی عضلات شکم باید به نوعی متفاوت از سایر عضلات بدن طراحی می‌شود. بر اساس این تفکر عضلات شکم را باید هر روز با تعدادهای بالا و بدون فشار وزنه‌ های خارجی تمرین داد. یکی از دلایلی که بسیاری، از جمله بانوان، از انجام حرکت‌های شکم با وزنه ابا دارند، حجیم‌شدن عضلات شکم است. این گونه افراد خواستار سفت‌شدن عضلات (Toning) نه حجیم شدن عضلات هستند غافل از اینکه چنین مبحثی با عنوان «سفت شدن عضلات» وجود ندارد. عضله یا افزایش حجم پیدا می‌کند یا کاهش حجم و سایر تعابیر ارائه شده تجاری و علمی هستند.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۴۸دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۳دیدگاه

ارسال دیدگاه