برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مسعود پسرعضلانی رشت

مسعود پسرعضلانی رشت

مهدی (مسعود) ذات پرور

متولد ۱۳ مرداد ۱۳۶۵

تحصیلات : کارشناس ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی

قد : ۱۷۸

وزن مسابقات : ۸۳

وزن خارج از فصل : ۱۰۵

وضعیت تاهل : متاهل

 

 

  1. برای افرادی که اسم و افتخارات شما را شنیده اند اما در واقع چیز زیادی در موردتان نمی دانند کمی از بیوگرافی خود بگویید.

مهدی ذات پرور هستم فرزند استاد مجید ذات پرور، دارای ۲ برادر معین (مایان) و مهیار که هر دو از قهرمانان موفق فیزیک و بادی کلاسیک هستند.

با توجه به شغل پدرم که موسس باشگاه خزر در سال ١٣٧٠ بودند از ۶ سالگی تمامی اوقات فراغت خود را در باشگاه سپری نموده و به اصطلاح با دمبل و هالتر بزرگ شدم.

  1. مهمترین موفقیتهای ورزش شما چیست

در۱۳سالگی ورزش وزنه برداری را شروع کردم و قهرمان آموزشگاه های گیلان شدم

از۱۶ تا ۲۲ سالگی قهرمان مختلف رشته های پاولیفتینگ استان و کشور شدم و توانستم در ژاپن قهرمانی جوانان آسیا ٢٠١١ را کسب نمایم

سال۸۷ با استاد ساوالان آشنا شدم و در یکسال بعد اولین حضور خود را در مسابقات پرورش اندام کلاسیک تجربه کردم که نتیجه آن قهرمانی کشور بود که با سن۲۳ سال پدیده آن مسابقات محسوب می شدم

سال ٨٩ در مسابقات انتخابی تیم ملی ساری شرکت کردم و به عضویت تیم ملی در آمدم اما بخاطر مشکل پاسپورت امکان حضور من در مسابقات خارجی میسر نشد .

در۲۰۱۲ در قهرمانی جهان هم قهرمان طلایی شدم وهم قهرمان همه قهرمانان (اورآل) .

۲۰۱۳ سال سختی بود آمدن فدراسیون جدید، حساسیت های جدید روی من، فوت عموی بزرگوارم، همه و همه مشکلات زیادی فراهم کرده بود به هر حال برای شادی روح آن بزرگوار به سمت انتخابی تیم ملی رفتم جایی که قهرمانان نامداری همچون محسن قرآن نویس ، رضا زیودار ، مهدی رانی پور و محسن نوایی با آمادگی کامل آمده بودند.

خدا با من یار بود و با قهرمانی در انتخابی تیم ملی به مسابقات جهانی اتریش رفتم و باز هم با شکست کخارچف اوکرانی قهرمانی  و اورآلی را تکرار کردم و پیش روح مرحوم ذات پرور و خانواده  و هموطنانم سرفراز شدم

در سال ۲۰۱۴ به ارنولد کلاسیک امریکا دعوت شدم  در مسابقات اِن پی سی ماسل کانتست آمریکا شرکت کردم و علاوه بر قهرمانی در وزن خود، از عنوان اورآلی خود مجدداً دفاع کردم .

و از آن به بعد فعلاً در مسابقه ای حضور پیدا نکردم .

  1. شغل دیگری غیر از مربی پرورش اندام نیز دارید؟

مدت کوتاهی به شکل پاره وقت در دانشگاه تهران تدریس می کردم که به دلیل مشکلات رفت و آمد و چون توجیه اقتصادی برای بنده نداشت انصراف دادم.

  1. کمی در مورد رشته ورزشی بادی کلاسیک برای مخاطبان توضیح دهید ؟ چه تفاوتی با رشته پرورش اندام و فیزیک دارد؟

در یک جمله بادی بیلدینگ یعنی پرورش اندام و بادی کلاسیک یعنی زیبایی اندام.

در کلاسیک معیار تناسب، تقارن، همخوانی، شادابی و تفکیک مناسب عضلات مد نظر است (نه کات های وحشتناک و هیچ جا معیار صرفا کات باسن نیست! (چیزی که در ایران رایج شده !)

فرمV بهترین فرم کلاسیک می باشد، پاهای نه چندان حجیم  اما با قوس مناسب!

از همه اینها مهمتر نمایش ورزشکار روی استیج می باشد که باید بیانگر شخصیتی از بدن ورزشکار باشد!

  1. اوج درخشش دوره ی آماتوری شما در چه سالی و در چه مسابقه ای بود؟

اوج درخشش من در سال ۲۰۱۳ بود اما به امید خدا بزودی اوج جدیدی از پیشرفت خود را به نمایش می گذارم.

  1. چند سال پیش درمورد اعزام شما شایعاتی شنیدیم موضوع چی بود ؟

چندین حرف متفاوت و متاقض در این خصوص هست که من به قاطعانه اکثر آنها را رد می کنم و برای هر کدام دلیل خاصی دارم. من قسم میخورم که مسئله دوپینگ نبود مشکل بحث دیگری بود اما چون گذشته نمی خواهم درمورد آن صحبت کنم فقط آنهایی که باید بفهمند فهمیدند موضوع چیست و همین کافیست.

  1. اگر اجازه داشتید تنها یک تغیر در روش و برنامه فدراسیون ایجاد می کردید کدام روش را تغیر می دادید؟

حتما اعضای کمیته فنی فیزیک را از کمیته کلاسیک و بادی بیلدینگ جدا می کردم

  1. آیا مایلید از روش رژیم و تمرین موقع مسابقات برای علاقمندان خودتون توضیح دهید

بله با کمال میل

سبک زندگی ورزشکار رقابتی با همه متفاوت است چون ورزش موقتاً شغل اوست. من نزدیک مسابقات ده شب می خوابیدم ۶ صبح بیدار می شدم، هیچ گاه در فصل رژیم خانواده خودمو تحت فشار نگذاشتم همه کارهای تغذیه و شخصی خودمو با آرامش و بدون پرخاش پیگیری می کردم و این باعث شد حرمت ها در خانواده باقی بماند که البته برای بدنسازان رژیمی کار سخت است.

در زمان رژیم روح ورزشکار به خدا نزدیک میشه وعرفان در زندگی شما پر رنگ میشه یکی از لذت بخش ترین حالات روحی و نزدیک ترین ارتباطی که ورزشکاران  بدنکار با خداوند دارند زمان رژیمه که خوب میشد آدم این حالتو بتونه برای همیشه حفظ کنه.

دوست دارم به دوستانی که علاقمندند در این رشته کار کنند صادقانه عرض کنم  پیشرفت بدنی به خرج کردن زیاد و دوز داروی آنچنانی نیست به همت بلند و ریاضت زیاد است سعی کنید با طینت پاک به بهترین پیک بدنی خود برسید بیش از هر چیز مواظب سلامتی خود باشید و قبل از لذت از قهرمانی از تمرین و خود ورزش لذت ببرید.

شعاری که من همیشه برای خودم و تیمم دارم این است که ورزش کنید تا زمانیکه این ورزش بخشی از زندگی شماست نه اینکه چالش زندگی شما شود. من سلامتی خودمو با چند عنوان قهرمانی عوض نمی کنم شما نیز اینکارو نکنید.

  1. برنامه تمرینی شما قبل از مسابقات چیست ؟ منظورم بیشتر از چه سیستم هایی استفاده می کنید؟

سوپرست ها، تری ستها و FST7 بیشترین سیستمهایی هستند که من دنبال میکنم.

  1. نظرتان در مورد تمرینات هوازی چیست؟ در فصل های سایز گیری آیا هوازی لازم است؟

قطعا هوازی در فصل مسابقه معنای دیگری دارد و هدف از هوازی در آن زمان کاهش درصد چربی و کاهش وزن برای رسیدن به آن فرم ایده آل است اما در دوران حجم بهتر است زمان و تعداد جلسات کمتری به آن اختصاص دهید و کاردیو یا همان تمرین هوازی  در زمان حجم باعث می شود سلامت قلبی شما افزایش پیدا کند و قلب شما عملکرد بهتری داشته باشد.

  1. تمرین مورد علاقه شما چیست؟

سرشانه

  1. قوی ترین و ضعیف ترین عضلات خود را چه می دانید؟ و برای تمرین آنها از چه سیستمی استفاده می کنید.

قویترین عضلات پشت

سیستم های HEAVY DUTY قدرتی با تکرارهای پایین برای من بهتر جواب میده

ضعیف ترین عضلاتم همسترینگ و باسن هستند دو بار در هفته آنها را تحت فشار میذارم

  1. موقع رقابت رژیم غذایی تان چگونه است؟

۶ وعده در روز

هر بار ۲۵۰ گرم فیله مرغ با سبزیجات

کربوهیدرات بخاطر وزن بالای من در فصل خارج از مسابقات  ۲ وعده صبح و ظهر است

  1. نظرشما درمورد مصرف مکمل چیست؟ از مصرف کدام مکمل لذت و از کدامیک نفرت دارید؟

همه ما باید یکبار برای همیشه بدانیم مکمل ها از داروها جدا هستند و این موضوع باید برای عموم مردم شفاف سازی شود مکمل ها تکمیل کننده تغذیه هستند و برای ورزشکاران رقابتی لازمند چون آنها نمی توانند ۱۲وعده غذا بخورند و مجبورند بخشی از آن را با مکمل جبران کنند.

درکل مکملی نیست که از آن نفرت داشته باشم  بعضی طعمها را نمی پسندم اما متنفر نیستم من از خوردن BCAA لذت می برم چون به من درحین تمرین انرژی می دهد با این که انرژی زا نیست اما حس خوبی به من میدهد بخصوص در حین انجام تمرینات هوازی.

  1. برنامه رقابتی فعلی شما چیست؟

فعلا برنامه ای ندارم و روی مربیگری متمرکز شدم و خوشبختانه تیم خیلی قوی آماده کردم که درخشش خوبی در جام الماس داشتند الان سطح دوم و سوم همان تیم نیز آماده شده اند و دارند کار می کنند. دوست دارم قهرمان تک بعدی نباشم و حرفه مربیگری را هم دنبال کنم چون می دانم حضور یک مربی بزرگی مثل استاد سالاوان در زندگی من چقدر موثر بوده دوست دارم من هم همین  تاثیر مثبت را بر موفقیت نسل بعدی خودم داشته باشم بخصوص علاقمندانم  و به جوان هایی که دوست دارند مسیر منو تکرار کنند کمک کنم .

  1. بهترین و بدترین لحظه زندگی تان تا کنون کدام لحظات بوده است

زمانی که به دلیل دانشجو بودن در اوج آمادگی نگذاشتند به آرنولد کلاسیک برم بدترین لحظه من بود که ای کاش میتونستم اون روز رو تغیر بدم و بهترین لحظه زندگیم برنده شدن اردوی بازبینی تیم ملی بود از بچگی آقای قران نویس برای من الگو بودن و بهشون افتخار می کنم. بعد از برنده شدن بازبینی رفتم پیش ایشان و گفتم اگر اجازه بدهید من انصراف می دهم

ایشون سر مرا بوسیدن و گفتن نه تو باید بری و با دست پر برگردی . این گذشتی که ایشون انجام دادن خیلی به دلم نشست چون منو به چشم رقیب نگاه نکرد و به چشم یک دوست و جوان جویای نام  نگاه کردن.

اما در کل بهترین لحظات زندگی ام لحظاتی بوده که توانستم با موفقیتم دوستان، خانواده و هموطنان خودم خوشحال کنم  و امیدوارم باز هم باعث سرافرازی آنها شوم.

  1. بدنساز خارجی مورد علاقه و الهام بخش شما کیست؟

بدنساز مورد علاقه ی من شاوون رودن به خاطر استایل زیبایی که دارد، و جی کاتلر را به دلیل تلاشی که برای قهرمانی المپیا داشت ستایش می کنم و الهام بخش من در کلاسیک لی لا برادا هست، من از سبک فیگور و نمایش بدنش بسیار لذت می برم و الگو می گیرم.

  1. به چه تفریحات و هنرهایی علاقه مندید و آنها را دنبال می کنید؟

نوشتن رو خیلی دوست دارم و در مواقع آزاد برای خودم متن می نویسم. تفریح من بیرون از ورزش اینه که با دوستام یا خانواده در محیط های شلوغ باشم و جایی باشم که به ورزش دیگه فکر نکنم. همچنین مسافرت را هم خیلی دوست دارم بخصوص مسافرت هایی که در کنارش هیجان نیز داشته باشم.

  1. شما مدیر باشگاه بدنسازی هم هستید با توجه به این که مجله بادی فول به آموزش مربیگری و مدیریت باشگاه ها می پردازد آیا می توانید از روش کار خود و اولویت های خود برای جذب بیشتر و نگهداری از ورزشکاران باشگاه نکاتی را ذکر کنید

یکی از فاکتورهایی که همیشه در بحث مشتری لحاظ می کنم این است که کسی که پیش من می آید دنبال این هستش که احترام ببینه نگاه نمی کنه که من قهرمان جهان هستم و من باید محیطی را برایش فراهم کنم که علاوه بر احترام گذاشتن بتونه براش لذت بخش هم باشه و پیشنهادم این است که مشتری مدار باشند تا اینکه بخواهند قهرمان مدار باشند.

  1. آیا روش آموزش مربیان و دریافت کارت مربیگری درایران را صحیح می دانید اگر خیر پیشنهاد شما چیست

نه من موافق این روش آموزشی نیستم به هر حال هیچ وقت یک مربی نمی تواند تنها در چند کلاس چند ساعته با یک امتحان مربی شود بهتر است یک دوره آموزشی ترمیک ۶ ماهه تا یکساله برای آنها برگزار شود تا نتیجه خوبی داشته باشد

  1. آیا کسی هست که بخواهید به خاطر زحماتی که کشیده تا به اینجا برسید تشکر کنید؟ کسی که مشوق اصلی شما در این زمینه بوده از او نام ببرید.

اول از همه خانواده عزیزم به خصوص پدر و مادرم و برادرای عزیزم در کنار این عزیزان استاد محمود ساوالان که یک عمر مدیون ایشان هستم

  1. در یک جمله کوتاه نظر قلبی خود را نسبت به افراد زیر بفرمایید

مرحوم ذات پرور  =  پدر علم نوین بدنسازی

پور علی فرد = یاد پدر بزرگم می افتم و فارغ از هر مسئله ای قلباً دوستشون دارم

محمود ساوالان = حقیقت ورزش پرورش اندام

یزان راد = اسطوره ای که تو بچگی واسه من سمبل رستم دستان بود

کیروش = متحول کننده فوتبال ایران

پرفسور سمیعی = افتخار شهرم و کشورم

آتش نشان های شهید = اورآل های واقعی

شهاب حسینی = سوپراستار دوست داشتنی

مرحوم بیت الله = قهرمان مظلوم و افتخار پرورش اندام ایران

علی تبریزی = اورآل ترین

بنیامین جهرمی = خوش قلب ترین دوست ورزشی ام

رامبد جوان = خندوانه

برادر = کوه های استوار که همیشه کنار من هستند

پدر و مادر = معصوم و مهربان ترین آدمای زندگ ام که پیر شدند تا من جوان موفق زندگیشون باشم

مسعود ذات پرور در یک جمله؟ = من مهدی(مسعود) ذات پرور هستم . همین !

نه اورآل ، نه قهرمان ، نه هیچ چیزه دیگه !

با من روبرو شوید سپس منو قضاوت کنید.

با تشکراز وقتی که در اختیار ما گذاشتید اگر حرف یا صحبت نگفته ای دارید بفرمایید

اول از همه تشکر می کنم از آقای مرادی مدیر مسئول مجله  و همکارانشون که این لطف و محبت به من داشتند و این فرصت را به من دادند. افتخار میکنم که ایرانی هستم افتخار می کنم که فرزند شهر رشت هستم.

تشکر میکنم از همه شما.

 

مصاحبه توسط مجله الکترونیکی بادی فول شماره ۴

 

 

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی