فهرست مطالب

اولین گام برای افزایش حجم عضلات افزایش کالری به بدن می باشد. شما ورزشکار عزیز اگر در نوع تغذیه خود هر رفتاری را انجام دهید باید منتظر پاسخ بدنتان نسبت به تغذیه خود داشته باشید. پس برای یک حجم عضلانی سالم شما هیچ وقت به سراغ همبرگر و سوسیس و کالباس و چیپس و پفک نمی روید بلکه به منابع اصلی پروتئین و کربوهیدرات ها باید بروید.

یک منبع پرتئین خالص که به راحتی خم در دسترس میباشد پروتئین سینه مرغ و یا بو قلمون می باشد و منبع دیگری که پروتئین خالص می باشد سفیده تخم مرغ است. برای تامین کربوهیدرات هم لازم نیست که با خرج های گزاف به دنبال منابع خالص باشید بلکه ما در این مقاله می خواهیم شما را با کمترین خرج به منابع اصلی غذائی نزدیک کنیم پس شما برای بدست اوردن کربوهیدرات خود می توانید از سیب زمین استفاده کنید که برای حجم عضلات بسیار مناسب می باشد. سیب زمین آب پز یک منبع کربو کامل و کم هزینه برای شما می باشد.

راه کارهای طلائی برای بدست آوردن حجم

فیبر ها برای کمک رسانی و سوخت گلیکوژنی برای بدن لازم میباشد شما می توانید از یک گوجه فرنگی در کنار وعده های غذائی می تواند راه مناسبی برای بدست آوردن فیبر به عضلات باشد. فیبر ها بهترین راه حل برای کسانی هست که که می خواهند از شر ناراحتی گوارشی و معده در امان باشند.

از سبزیجات غافل نشوید در دوران حجم و رژیم سبزیجات می توانند یک منبع مناسب برای رساندن فیبر ویتامین ها و آب به عضلات شما باشند.

مورد دیگری که به منظور اسفاده در این رابطه مهم است شیر نام دارد. پس به جای نوشابه و آب میوه های تجاری از شیر کامل استفاده کنید چربی موجود در شیر در کنار کازئین موجود در آن قدرت حرکت را راکد می کند. در نتیجه باعث طولانی تر شدن زمان هاضمه شما شده و بدین ترتیب شما زمان بیشری برای هضم و جذب پروتئین خواهید داشت.

آیا مصرف برنج ممنوعیت دارد؟

برنج برای حجم بسیار مناسب می باشد به طوری که بیشتر شکر ها تولید کننده مکمل های پروتئینی از برنج به عنوان منبع اصلی برای ساخت فرمولاسیون پروتیئن خود استفاده می کنند. یک راه برای جذب بهتر پروتئین و کربو برنج درست کردن برنج به صورت کته (بدون آب کش شدن) می باشد. اگر برنج را آب کش نمائید بیشترین خواصیت برنج در حالت رغیق شدن با آب است که بعد از آب کش کردن این خواصیت به ۳۰ الی ۵۰ درصد می رسد پس بهتر است آب برنج باقی بماند تا خواص اولیه آن حفظ شود.

برنج قهوه ای در مقابل برنج سفید

میوه هم بخورید بدون نگرانی:

سیب درختی را می توان به عنوان یک میان وعده همراه استفاده کرد.
موز قبل از تمرین هم می تواند انرژی بخش شما در هنگام تمرین باشد.

نوشیدن یک مکمل پرتئین بعد از تمرین شما را در بدست آوردن حجم و از همه مهمتر یاری بخش عضلات در ریکاوری شدن می باشد.

آخر شب غذا بخوریم:

چرا که نه! شما قبل از خواب می توانید از سفیده تخم مرغ و سالاد کاهو به همراه هویج و گوجه استفاده نمائید تا در هنگام خواب انرژی لازم برای سوخت رسانی به بدن شما فراهم شود.

در هنگام خواب هم یک بطری آب در بلای سر خود داشته باشد تا در زمان بیدار شدن آب رسانی به عضلات را انجام دهید که فواید بسیاری هم برای عضلات و هم سیستم گوارشی شما خواهد داشت.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

7 دیدگاه در “اولین راه طلائی در افزایش حجم عضلات چیست ؟

ارسال دیدگاه