فهرست مطالب

اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید موز، هویج و بادام منابع خوبی هستند.

درحالیکه زیاد می شنوید مواد غذایی مثل موز، هویج و بادام برای کاهش وزن مفید هستند اطلاعات متضاد زیادی موجود است که تصمیم گیری در مورد آن سخت می شود. این مقاله این سوال را مورد بحث قرار می دهد – آیا مصرف موز، هویج و بادام برای کاهش وزن خوب است؟

موز

موزها با پتاسیم بارگیری شده اند و ماده ی معدنی ضروری است که گاهی اوقات آن را در رژیم خود قرار نمی دهید. به علاوه راحتی بسته بندی، حمل و خوردن موز بهترین گزینه برای قرار دادن آن در رژیم تان می باشد. در حالی که موزها کالری و چربی نسبتا پایینی دارند پس فیبر چندان بالایی نیز ندارند. فیبر یک ماده غذایی لازم برای رژیم گرفتن است زیرا شما را بیشتر سیر نگه می دارد و از زیاده روی در خوردن شما جلوگیری می کند. به طور خلاصه برای خوردن موز برنامه ریزی نکنید فقط هر روز عصر یک موز بخورید تا احساس سیری تا موقع شام داشته باشید.

هویج

هویج ها بهترین انتخاب موقع کاهش وزن می باشند. نه تنها هویج ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشند بلکه دارای مایعات زیاد نیز می باشد. این بدین معناست که آنها حاوی آب بسیار زیاد می باشند و برای احساس سیری داشتن مهم می باشند. به علاوه هویج ها حاوی هزاران فیبر می باشد که همانطور که قبلا ذکر شد در کاهش وزن سالم ضروری می باشند. فیبر موجود در هویج به آرامی هضم می شود این بدین معناست که زمانی زیادی طول میکشد تا از معده خارج شود و از این رو به شما احساس سیری می دهد. علاوه بر این فیبر موجود در هویج در درمان و جلوگیری از انواع بیماری از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته، و سرطان ها مثل سرطان روده بزرگ موثر می باشد. در آخر هویج ها نیازی به فریز کردن ندارند و گزینه خوبی برای میان وعده ی بیرون بر می باشد.

بادام

بادام ها انتخاب عالی دیگری برای کاهش وزن می باشند. مثل هویج ها، بادام ها نیز حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی بخصوص در پوست بادام می باشند. به منظور دسیابی به فواید مطلوب آن بادام هایی را مصرف کنید که دارای پوست می باشند. به علاوه بادام حاوی مقدار نسبتا بالایی چربی می باشد که چربی سالم می باشد. برخلاف چربی های اشباع شده و ترانس که موجب بیماری های قلبی عروقی، سکته و مرگ می شوند، چربی های سالم می توانند مانع وقوع این شرایط حاد شوند. وقتی بادام را انتخاب می کنید آنهایی که به صورت طبیعی می باشند را بردارید یعنی بادام خام نه بادام هایی که نمک یا مواد افزودنی با آنها اضافه شده است.

نظر نهایی:

به طور کلی بله مصرف موز، هویج و بادام برای کاهش وزن بسیار مفید می باشند. برای نتیجه بهتر گرفتن طبیعی ترین شکل آنها را انتخاب کنید.

منبع : fitday.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه