فهرست مطالب

 تکرارهای بی پایان برای شش تکه کردن شکم !

بدنسازی جزو معدود رشته‌های ورزشی است که مورد توجه بسیاری، اعم از افراد عادی یا ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌های مختلف با نیازهای خاص است.

این میان هدف مشترک این افراد عموماً دست یافتن به ظاهری ایده‌آل و عضلانی است و این امر آنها را وادار کرده که به تبعیت از برنامه‌های تمرینی گوناگون که توسط مربیان مختلف با میزان تجربه و آگاهی علمی متفاوت طراحی شده بپردازند. دست یافتن به شکمی با عضلاتی تفکیک شده و یا به عبارت دیگر «شش تکه کردن شکم» خیلی‌ها را بر آن داشته که به‌طور ناآگاهانه از باوری کاملاً بی‌اساس در رابطه با تمرین‌های شکم پیروی کنند.

بسیاری هنوز برای از دست دادن چربی‌های ناحیه شکم و افزایش حجم این بخش به انجام حرکات کرانچ (دراز و نشست) یا سایر حرکات با صدها تکرار مشغولند. اغلب این افراد گرفتار یک یا هر دو باور غلط هستند که:

۱) چربی‌های انباشته در ناحیه شکم با انجام حرکات موضعی متمرکز در این بخش کاسته می‌شود. ۲) نحوه تمرین دادن عضلات شکم با سایر عضلات بدن متفاوت است.

تحلیلی علمی بر باوری غلط برای شش تکه کردن شکم

حقیقت این است که درست همانند سایر عضلات بدن عضلات ناحیه شکم نیز از اصول علمی تمرین‌های قدرتی تبعیت می‌کند. بسیاری از افراد بر این باور غلط تکیه می‌کنند که انجام حرکات با تعدادهای بالا منجر به کاهش چربی‌های ناحیه شکم می‌شود. برداشت‌های ناآگاهانه از نحوه کاستن چربی این است که اگر شما عضله‌ای را که زیر پوششی از چربی قرارگرفته با تکرارهای بالا تمرین دهید، چربی‌های آن بخش به مرور زمان از بین می‌رود و عضله متناسب می‌شود. برخلاف این باور عامیانه، حجم چربی‌های انباشته بر روی عضله خاص به هیچ عنوان تنها به شکل موضعی و با تمرینات قدرتی کاهش نمی‌یابد. اگر این گونه بود کسانی که زیاد آدامس می‌جوند باید همگی صورتی لاغر داشته باشند!

تفکر نادرست دیگری که اغلب با آن مواجه می‌شویم این است که برنامه تمرینی عضلات شکم باید به نوعی متفاوت از سایر عضلات بدن طراحی شود. بر اساس این تفکر، عضلات شکم را باید هر روز با تعدادهای بالا و بدون فشار وزنه‌های خارجی تمرین داد. یکی از دلایلی که بسیاری، از جمله بانوان، از انجام حرکت‌های شکم با وزنه ابا دارند، حجیم‌شدن عضلات شکم است. این گونه افراد خواستار سفت‌شدن عضلات(Toning) نه حجیم شدن عضلات هستند غافل از اینکه چنین مبحثی با عنوان «سفت شدن عضلات» وجود ندارد. عضله یا افزایش حجم پیدا می‌کند یا کاهش حجم و سایر تعابیر ارائه شده تجاری و علمی هستند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه