فهرست مطالب

به منظور اینکه حجیم کردن شما موثر باشد، ‌باید این برنامه که برای بدنسازهای طبیعی است، بدرستی انجام شود. این مقاله (شماره ۳) یک برنامه با جزئیات کامل برای حجم دادن عضلات شما به صورت طبیعی ارائه می دهد.

در مقاله شماره ۱ در مورد قوانین حجیم کردن ، اینکه چه موقع حجم سازی کنید، رژیم حجم سازی و منابع غذایی مناسب برای آن گفته شد، در مقاله شماره ۲ در مورد برنامه های تمرینی برای مبتدیان، نیمه حرفه ایها و حرفه ایها ارائه کردیم. اکنون می خواهیم در مورد مکمل های حجم سازی برای شما صحبت کنیم:

کاردیو (هوازی)

در طول مرحله حجم سازی، تمرین کاردیو یا هوازی باید ۲ تا ۴ جلسه در هفته به مدت ۲۰ الی ۴۵ دقیقه انجام شود. برای کسانی که حجیم سازی برایشان سخت است کاردیو دوبار در هفته توصیه می شود.

 

مکمل های حجم سازی

قطعاً باید حداقل مکمل های پایه هر روز مصرف شود که شامل مولتی ویتامین و فرمول مواد معدنی، ۳ گرم ویتامین C در سه نوبت در طول روز، ۲۰۰ گرم کرومیوم پیکولینات و اسیدهای چرب ضروری گرفته شده از روغن ماهی، روغن دانه کتان یا روغن خالص زیتون می باشد.

همچنین برای نتیجه ی رضایت بخش یک مکمل برای افزایش وزن مثل N-LARGE از پرولب یا پودر پروتئین وی به شما توصیه می شود، مگر اینکه تمامی وعده های غذایی پیشنهادی را به طور کامل مصرف می کنید.

علاوه بر این مکمل های پایه ۲.۵ الی ۵ گرم کراتین قبل و بعد از تمرین به علاوه ۱۰ گرم گلوتامین در صبح، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب را توصیه می کنیم.

این دو مکمل بسیاری از خواص مشابه با استروئیدهای آنابولیک ( مثل افزایش ریکاوری، اقزایش قدرت، بالا بردن سطح گلیکوژن، بالا بردن سیستم ایمنی بدن و سنتز بالای نیتروژن) را بدون عوارض جانبی دارد. این مکمل ها هورمونی نیستند.

همچنین اگر سخت تمرین می کنید و سن شما بالای ۲۵ سال است، با فرض اینکه بودجه شما کفاف دهد، توصیه می کنیم چند افزایش دهنده تستوسترون طبیعی مثل ZMA ، تری بولوس، RED-KAT و یا ۶-OXO را به مکمل های خود اضافه کنید.

منبع : بادی بیلدینگ

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “قوانین حجیم کردن برای بدنسازهای طبیعی (۳)

    1. نویسنده

ارسال دیدگاه