برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

مورد غذاها

برای کاهش وزن آیا باید تمام غذاها  چرب را دور بریزیم؟

خیر، چربی دشمن شما نیست، مثلا چربی های اشباع نشده که در منابعی همچون روغن زیتون و آوکادو یافت می شود، بسیار سالم هستند. آنچه که باید نگران کننده باشد کربوهیدرات های سالم از جمله شکر است، چرا که از گلیسمیک بالایی برخوردارند یعنی بدن شما آن را به صورت مولکول های قندی فرآوری کرده و سریعا وارد خونتان می شود. اگر از طریق تمرین این انرژی را سوخت (گلوکزی) نکنید، میزان قند خونتان افزایش می یابد و این گلوکز به چربی تبدیل می شود. بهترین روش برای کاهش وزن، ترکیب غذاهای چربی و سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است. شما نیاز به نسبت درستی از هر ۳ دارید. ۳۰ درصد چربی سالم، ۳۰ درصد پروتئین و ۴۰ درصد کربوهیدرات.

آیا غذای خام سالم تر از غذای پخته است؟

ضرورتا نه! بعضی غذاها از جمله لوبیا سبز، کلم و بنشن بهتر است پخته شوند. بعضی غذاها، وقتی پخته شوند خاصیت بیشتری دارند. برای مثال، لیکوپن، زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود و یا بتاکاروتن در هویج که وقتی پخته شود آزاد می شود. غذاهای خام یک مزیت بزرگ دارند، بدن پروتئین موجود را بهتر از زمانی که پخته می شود، فرآوری می کند. اگر می خواهید عضله بسازید، غذاهای خام گزینه بهتری نسبت به غذاهای پخته شده است.

آیا شیرین کننده های مصنوعی جایگزین مناسبی برای شکر هستند؟

خیر، جایگزین های شکر، هضم و تغذیه شما را به هم می ریزد و ولع شما را به شیرینی بیشتر می کنند. همچنین باعث می شود بیشتر از مقدار معین شده غذا بخورید.

بهتر است منابع غذایی شیرین بخورید اما در حد اعتدال.

کدام چربی ها سالمند و کدام ناسالم؟

مطمئن شوید که در رژیم غذایی تان چربی های چندگانه اشباع نشده ماهی، گردو، بذر کتان و روغن کانولا گنجانده باشید. این چربی ها رگ های خونی شما را گشاد می کند و فشار خون را پایین می آورد و متابولیسم بدنتان را تسریع می کند. چربی های اشباع شده (مثلا در سوسیس و محصولات لبنی)، باید در حداقل نگه داشته شوند و نباید با رژیم های پر کربوهیدرات ترکیب شود. در کل، از هر نوع چربی ترانس، مثل آنهایی که در غذاهای پخته، مارگارین و اسنک ها و غذاهای فرآوری شده وجود دارد، بپرهیزید.

آیا درست است که تخم مرغ در نهایت مضر است؟

تخم مرغ طلاست، زیرا در هر صد گرم آن ۸/۱۲ گرم پروتئین وجود دارد و مهم تر از آن اینکه تخم مرغ ارزش بیولوژیکی صددرصد دارد، یعنی تمام آمینواسیدهای مورد نیاز را درون خود دارد که توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند. خیلی هم نگران کلسترول نباشید، چون تخم مرغ فقط مقدار کمی LDL یا کلسترول بد دارد در حالی که ویتامین، مواد معدنی و چربی مفید زیادی دارد. سعی کنید روزی دو عدد تخم مرغ میل کنید.

آیا باید بطور کامل رژیم غذایی ام را عوض کنم؟

خیر، تغییر ناگهانی در رژیم تان، اصلا ایده خوبی نیست و خطر بازگشت شما به عادات غذایی را افزایش می دهد. بهترین حالت، تغییر عادت آگاهانه آسان تر از برداشتن چند گام محکم است.

در هفته اول تا هشتم، ممکن است اثرات جانبی، از جمله خستگی را تجربه کنید. قوی باشید و صبر کنید تا تغییرات فرم بدن، وزن و تناسب اندام تان را ببینید.

معمولا سنگین تمرین می کنم؛ بدنم به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟

یک قانون کلی وجود دارد برای هر کیلوگرم چربی بدن، یک گرم پروتئین نیاز است. البته تمرین شدید، نیاز بدن به پروتئین را افزایش می دهد. اگر به دنبال افزایش سایز هستید، برای هر کیلوگرم چربی، دو گرم پروتئین نیاز است. همچنین این نیز مهم است که بلافاصله پس از تمرین به بدن، پروتئین برسانید. قبل از اینکه دوش بگیرید و یا شیک پروتئینی، کربوهیدرات بنوشید این غذاها را امتحان کنید:

مقداری میوه و یک قاشق غذاخوری جو دو سر را که منبع خوبی از کربوهیدرات است و پروتئین وی (شیر و ماست) و مقداری از آجیل (مغزها) را درون مخلوط کن بریزید و نوش جان کنید. با خوردن این معجون مقدار زیادی از آمینو اسیدهای مختلف وارد بدن شما خواهد شد، مانند لوسین، ایزولسین، والین که مستقیما از معده به عضلات می رود و منجر به رشد سریع عضلات، پس از تمرین می شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد