قلق وزنه زنی در دوران آسیب دیدگی

قلق وزنه زنی در دوران آسیب دیدگی

روش مقابله با هر نوع آسیب تمرینی این است که با حداکثر شدت روی حرکات مشابه تمرین ادامه
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

قلق وزنه زنی

روش مقابله با هر نوع آسیب تمرینی این است که با حداکثر شدت روی حرکات مشابه تمرین ادامه پیدا کند؛ البته این کار قلق دارد و باید طوری وزنه بزنید که به آسیب موجود فشار نیاورد. این روند ادامه می یابد تا آسیب دیدگی رفع شود و فرد بتواند حرکات قبلی را هم مجدد در برنامه های تمرین استفاده کند.

شما با یک تغییر کوچک در شیب و زاویه حرکت، در مدل گرفتن وزنه، فاصله بین دست ها و یا پاها یا به خدمت گرفتن ابزار تمرینی متفاوت می توانید شکل فشار را عوض کنید و این می تواند در زمانی که دچار آسیب هستید، متمایز کننده یک تمرین سازنده از یک تمرین ویرانگر باشد. برای ۳ حرکت اصلی در وزنه زنی زمانی که در هر یک از آنها آسیب دارید راهکاری ساده و کابردی به صورت منحصر ارائه شده است که می تواند کمک کند اسکوات، ددلیفت و پرس سینه را چگونه در زمان آسیب دیدگی مدیریت و اجرا کنید.

پرس سینه

همه می دانیم در این حرکت کدام بخش از بدن بیشتر تحت فشار قرار می گیرد: سرشانه. مشکل معمولا به خاطر استفاده مکرر و بی فقه از حرکت است که اصطلاح لاتین آن overuse است، بنابراین اگر سال هاست که هر هفته بدون استثناء پرس سینه را در تمرین انجام می دهید، نیاز است که به خودتان استراحت دهید. پرس سینه دمبل در حالی که کف دست ها رو به هم قرار بگیرند (مثل حالت حرکت قفسه سینه) برای سر شانه ها حرکت دوستانه تری است یا حتی می توانید از انواع پرس سینه استفاده کنید.

اسکوات

معمولا مشکلی که در این حرکت دارید فقدان حرکت آزادانه در لگن و مچ پا است. باید روی کشش های لگن و پشت پا کار شود. در واقع اسکوات از جمله می تواند گزینه ایمن تری در این حالت باشد.

ددلیفت

از دست دادن قوس طبیعی ستون فقرات روش مطمئنی برای یک فاجعه بزرگ است! اگر نمی توانید در لیفت قوس را حفظ کنید ددلیفت تک پا را اجرا کنید تا به آزادی حرکت مفصلی لازم برسید. اگر هم با وزنه های سنگین کار می کنید از پایه های لیفت قدرتی استفاده کنید که ارتفاع پایین حرکت حدود زانوها باشد.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “قلق وزنه زنی در دوران آسیب دیدگی

  1. Avatar
    1. اصغر مرادی

ارسال دیدگاه