فهرست مطالب

قلق وزنه زنی

روش مقابله با هر نوع آسیب تمرینی این است که با حداکثر شدت روی حرکات مشابه تمرین ادامه پیدا کند؛ البته این کار قلق دارد و باید طوری وزنه بزنید که به آسیب موجود فشار نیاورد. این روند ادامه می یابد تا آسیب دیدگی رفع شود و فرد بتواند حرکات قبلی را هم مجدد در برنامه های تمرین استفاده کند.

شما با یک تغییر کوچک در شیب و زاویه حرکت، در مدل گرفتن وزنه، فاصله بین دست ها و یا پاها یا به خدمت گرفتن ابزار تمرینی متفاوت می توانید شکل فشار را عوض کنید و این می تواند در زمانی که دچار آسیب هستید، متمایز کننده یک تمرین سازنده از یک تمرین ویرانگر باشد. برای ۳ حرکت اصلی در وزنه زنی زمانی که در هر یک از آنها آسیب دارید راهکاری ساده و کابردی به صورت منحصر ارائه شده است که می تواند کمک کند اسکوات، ددلیفت و پرس سینه را چگونه در زمان آسیب دیدگی مدیریت و اجرا کنید.

پرس سینه

همه می دانیم در این حرکت کدام بخش از بدن بیشتر تحت فشار قرار می گیرد: سرشانه. مشکل معمولا به خاطر استفاده مکرر و بی فقه از حرکت است که اصطلاح لاتین آن overuse است، بنابراین اگر سال هاست که هر هفته بدون استثناء پرس سینه را در تمرین انجام می دهید، نیاز است که به خودتان استراحت دهید. پرس سینه دمبل در حالی که کف دست ها رو به هم قرار بگیرند (مثل حالت حرکت قفسه سینه) برای سر شانه ها حرکت دوستانه تری است یا حتی می توانید از انواع پرس سینه استفاده کنید.

اسکوات

معمولا مشکلی که در این حرکت دارید فقدان حرکت آزادانه در لگن و مچ پا است. باید روی کشش های لگن و پشت پا کار شود. در واقع اسکوات از جمله می تواند گزینه ایمن تری در این حالت باشد.

ددلیفت

از دست دادن قوس طبیعی ستون فقرات روش مطمئنی برای یک فاجعه بزرگ است! اگر نمی توانید در لیفت قوس را حفظ کنید ددلیفت تک پا را اجرا کنید تا به آزادی حرکت مفصلی لازم برسید. اگر هم با وزنه های سنگین کار می کنید از پایه های لیفت قدرتی استفاده کنید که ارتفاع پایین حرکت حدود زانوها باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “قلق وزنه زنی در دوران آسیب دیدگی

ارسال دیدگاه