برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

اغلب به شما توصیه می کنیم در مورد زمان مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید. بر این باوریم که بهترین زمان خوردن کربوهیدرات ها صبح است (برای بازسازی ذخایر گلیکوژن تخلیه شده از کبد و عضلات در طول خواب شبانه)، قبل از تمرین (برای تامین انرژی) و پس از تمرین (برای بازسازی مجدد گلیکوژن عضلات و کبد و افزایش سریع سطوح انسولین برای تحریک رشد عضلانی).

بهترین زمان مصرف کربوهیدرات

برای چربی سوزی، توصیه ما این است که از مصرف کربوهیدرات ها در ساعات پایانی روز اجتناب کنید؛ اگر در طول روز بخوبی ذخایر گلیکوژن عضلات و کبد شما بازسازی شده، مصرف هر مقدار کربوهیدرات اضافی در اواخر روز – یعنی زمانی که کمترین فعالیت بدنی را دارید؛ به راحتی به افزایش ذخایر چربی می انجامد.

مطالعه ای از کشور سوئیس دلیل دیگری را برای اجتناب از مصرف کربوهیدرات در ساعات شب نشان داده است. محققان گزارش کردند در افرادی که حدود ۳-۲ ساعت پیش از خواب غذایی غنی از کربوهیدرات (اسپاگتی و هویج) مصرف کردند در طول خواب شب دمای بدن و ضربان قلب بالاتری مشاهده شد نسبت به افرادی که وعده غنی از کربوهیدرات خود را در ساعات اولیه روز مصرف می کردند. این میتواند اثر منفی در بر کیفیت خواب داشته باشد به این دلیل که کاهش دمای بدن و ضربان قلب از جمله علائم ورود بدن به خواب عمیق است و هر اخلالی در خواب می تواند برای رشد عضلانی و چربی سوزی مضر باشد.

اگر در تلاش برای افزودن بر حجم عضلات هستید، آخرین وعده غنی از کربوهیدرات خود را حداقل چهار ساعت پیش از خواب میل کنید. دقیقا قبل از خواب، می توانید تنها مقدار اندکی کربوهیدارت کند هضم (مثلا یک فنجان جو دوسر) به همراه ۴۰ تا ۵۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

ولی اگر در تلاش برای سوزاندن چربی ها هستید، از ۴ ساعت مانده به خواب شب، کربوهیدرات نخورید و تنها به پروتئین پایبند بمانید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

  1. با سلام
    من گینر twinlab fuel رو گرفتم ولی وقی میریزم توی شیر خیلی رقیقه…در صورتی که دوستم گینر گاسپاری گرفته بود وقتی میریزه توی شیر خیلی غلیظ بود و بهم گفت که گینرت خوب نیست…واقعا درسته که هرچی غلیظ تر باشه بهتره ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد