برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

گزارش مسابقات بدنسازی قهرمانی اسیا ۲۰۱۱ (۲)

کاروان ۲۸ نفره تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران یک روز قبل از شروع رقابت ها به بانکوک رسید تا عیار رقابت های تایلند دو چندان شود. حضور قهرمانان نام آشنای ایران باعث گشت تا از همان ابتدای کار زنگ خطر برای دیگر حریفان به صدا در آید.

مهدی یار علی، محمد علامه زاده، امیر کیانی، هادی چوپان، بهنام مظفری، بابک اکبر نیا، ابوالفضل نویدی، محمد هادی افشاری، رضا باقر زاده، محرم پناهی، علیرضا اسد اللهی، عباس عاقلی، یوسف کریمی، حسن خسروی، محسن شعبانی، مصطفی گودرزی و مهدی عیاری ورزشکاران نامی ایران در رقابت های آسیایی تایلند بودند، ضمن اینکه این تیم را ناصر گرجی، علیرضا درویش، محمد نصیری و بیت الله عباسپور به عنوان مربی همراهی می کردند.

سرپرستی هیأت اعزامی را ناصر پور علی فرد، رئیس فدراسیون بر عهده داشت و آقایان سید مجتبی هاشمی (تدارکات)، سید امین طباطبایی (پزشک)، عباس اسماعیلی زاده و امیر جبلی (داور)، منصور ولد خانی، مهدی قره داغی و بهمن عباسی به عنوان همراه در کنار تیم قهرمان حضور داشتند.

– حامیان در سایه

در کنار کاروان تیم ملی اعزامی به بانکوک، گروهی از مدیران و مسئولان هیأت های بدنسازی و پرورش اندام نیز با هزینه های شخصی شان راهی این سفر شده بودند که حمایت آنها نقش بسزایی در قهرمانی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران داشت.

محمد امین محمد پرست، رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام هیأت خراسان جنوبی، محمد عابدی، مدیر روابط عمومی هیأت خراسان جنوبی، ایوب هاشمی نایب رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان هرمزگان، حجت برزگر رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام استان گلستان و علی پناهی، علیرضا عبادی، محمد و علی دهقانی و فرزام میعاد از دیگر همراهانی بودند که توانستند تعاملی خوبی با تیم قهرمان داشته و با حضور خود در سالن مسابقات مشوق خوبی برای قهرمانان ایران زمین باشند.

– سطح کیفی مسابقات

الحق و الانصاف و به دور از هر گونه حب و بغض باید یاد آور شد که سطح کیفی مسابقات تایلند از بسیاری از جهات بالا و قابل دفاع بود، به طوری که در بسیاری از اوزان پیش بینی در مورد معرفی قهرمان کار بسیار سختی به نظر می رسید.

جدای از تعداد ورزشکاران هر وزن، نزدیکی بدنها به یکدیگر و تعداد زیاد مدعیان باعث شده بود تا مسابقات از هر حیث دیدنی تر از همیشه باشد.

– کار بزرگ کریمی

یوسف کریمی ورزشکار وزن ۷۰ کیلویی ایران، سر انجام انتقام خود را از عبد الصمد سازالی مالزیایی گرفت و با قاطعیت هر چه تمام تر در این وزن قهرمان شد.

یوسف کریمی در این رقابت ها آنقدر خوب و آماده بود که عبد الصمد سازالی هم رأی به برتری او داده و در پایان رقابت های دسته ۷۰ کیلو به او تبریک بگوید.

– دو مدال برای عاقلی

عباس عاقلی در مسابقات بدنسازی قهرمانی آسیا “تایلند” و در شهر بانکوک دو بار باعث شد تا ترنم سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران فضای مسابقات را عطر آگین کند.

عاقلی نخستین مدال طلای خود را در رقابت های پیشکسوتان ۴۱ تا ۵۰ سال دریافت کرد و در مسابقات وزن ۸۵ کیلو نیز برتر از دیگران ظاهر شد و طلای این وزن را نیز به خود اختصاص داد تا تنها ورزشکار ایرانی باشد که دو مدال طلایی زرین را به اردوی تیم ملی برده باشد.

– مجمع انتخاباتی

در مجمع انتخاباتی روز اول مسابقات تایلند انتخاب حسین الصفار اماراتی که ایرانی ها رابطه بسیار خوبی با او داشته و او را حاج حسین صدا می کردند، به عنوان رئیس و ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون آسیایی این رشته خیلی ها را غافلگیر کرد. حضور پور علی فرد به عنوان نایب رئیس فدراسیون آسیایی نشان از جایگاه رفیع ایران در آسیا داشت.

– درس اخلاق

بدون هیچ شک و تردیدی باید مهدی عیاری ورزشکار وزن ۹۰ کیلویی ایران را یکی از مردان با اخلاق اردوی تیم ملی ایران دانست. ورزشکاری که با وجود شایستگی کسب عنوان طلا به مقام دوم بسنده کرد و با لبخند ها و رفتارش به خیلی ها درس اخلاق داد.

حاشیه در حاشیه

– تست دوپینگ

هنوز چیزی از آغاز رقابتهای بدنسازی قهرمانی اسیا در بانکوک نگذشته بود که افسران دوپینگ فدراسیون آسیایی به صورت تصادفی برای گرفتن تست دوپینگ به سراغ هادی چوپان رفتند تا از او آزمایش بگیرند که این کار انجام و جواب آزمایش هم همانطور که انتظار می رفت منفی بود.

– قهرمان منتظر تاکسی

هنوز دقایقی از اعلام نتیجه قهرمان قهرمانان نگذشته بود که کمال عبد السلام ورزشکار قطری در آسمانها سیر می کرد و همگان برای گرفتن عکس یادگاری با او در صف می ایستادند.

برق دوربین های عکاسی و هجوم دوربین های تصویر برداری و خبرنگاران شبکه های مختلف تلویزیونی همه از کار مهم عبد السلام خبر می دادند. اما وقتی رقابتها به پایان رسید، عبد السلام یکه و تنها برای گرفتن تاکسی به خیابان آمد و در گوشه ای نشست تا مشخص شود، زمان قهرمانی قهرمانان زیاد هم دور نیست!

– کم توجهی اعضای سفارت

خیلی ها در جشن قهرمانی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران در بانکوک حاضر بودند، اما نماینده ای از سوی سفارت ایران در بانکوک در بین آنها دیده نمی شد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی