فهرست مطالب

پمپ بالای خون در عضلات

یکی از شیرین ترین احساس های تمرین بدنسازان بالا رفتن حجم خون و اکسیژن در عضله مورد تمرین است که اصطلاحاً به آن دم کردن عضلات می گویند که قطعاً شما هم تجربه کرده اید بعضی از بدنسازان در تمرین از دم عضلانی زیادی برخوردارند که حتی گاهاً حجم عضله ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از حالت معمول خود می شود. بدنسازان در تعدادی عضلات خود ممکن است دم بیشتری احساس کنند و در بعضی از آنها کمتر. این هجوم خون و اکسیژن به واسطه شروع فعالیت انقباض و انبساط کامل عضله و دستور مغز به خون و اکسیژن جهت پشتیبانی آن عضله اتفاق می افتد. امروز مکملهایی به بازار معرفی شده که کارایی بالا بردن آب پمپ خون و اکسیژن در عضلات است.

خارج از بحث این که مکمل ها تا چه حد تاثیر گذارند و ادعاهای کمپانی سازنده خود را تا چه اندازه عملی می کنند، قیمت بالای دارند و برای تمامی بدنسازان آماتور و نیمه آماتور تهیه کردن آن امکان پذیر نیست. در این مقاله چند روش ساده تسهیل کردن پمپ خون و اکسیژن به عضلات را به شما آموزش می دهم که با به کار گرفتن آن لذت تمرین و کیفیت فشار به عضلات را باید ببرید. بعضی از افراد به صورت سوال در سایت بادی فول گلایه می کنند که عضلات ضعیف آنها دم عضلانی خوبی هم ندارد و راه چاره میخواهند به عنوان مثال بازو یا پشت بازو.

راه حل اول:

قبل از شروع به تمرین چند ست از یک حرکت بازو را انتخاب کنید و با حداقل وزنه آن را در سه ست ۱۵ تا ۲۰ تایی انجام دهید دقت کنید حرکت به آرامی و تمرکز زیاد انجام شود پس از آن چند دقیقه استراحت کنید خواهید دید حجم زیادی از خون به سمت عضله هدف سرازیر میشود الان وقت آن است که تمرین اصلی را شروع کنید.

راه حل دوم:

قبل از شروع تمرین اصلی اگر به عنوان مثال بازو، پشت بازو را در یک روز و به صورت سوپر تمرین می دهید ۳ ست قبلاً گفته شده را با وزنه سبک به صورت سوپر و بدون وقفه برای هر دو عضله بازو و پشت بازو به کار ببرید. دقت کنید بین ۳ ست بازو و ۳ست پشت بازو استراحت نکنید.

راه حل سوم:

ماساژ عضله مورد هدف است به عنوان مثال اگر تمرین سرشانه دارید از حریف تمرینی خود بخواهید در حالت نشسته سرشانه شما را از پشت و جلو و کنار با حرکات کف دست و حرکت انگشت ماساژ نیمه عمیق دهد این کار حجم عظیمی از سلول های خونی را به طرف سرشانه سوق می دهد.

راه حل چهارم:

انجام یک ست ۱۵ تایی یک حرکت از عضله مورد هدف، به صورت چند تکه به عنوان مثال حرکت جلو بازو با هالتر را در هر تکرار به ۵ قسمت تقسیم کنید و هر بار یک تکه بزرگتر از تمرین را انجام دهید. در توضیح بیشتر این حرکت باید بگویم اول یک پنجم حرکت جلوبازو را انجام می دهید دو پنجم و به همین ترتیب تا حرکت بازو را کامل انجام دهید این پروسه را ۱۵ بار تکرار  کنید دقت کنید هالتر بدون وزنه ویا چوب بلند هم برای این تمرین مناسب است. پمپ بالای خون و اکسیژن در عضلات از لحاظ روحی علاقه و حس شما را به تمرین بالا می برد و باعث عزم بیشتر شما برای پیگیری تمرین عضو ضعیف خواهد شد نکته قابل توجه این است که در آماده سازی عضله برای تمرین به این روش تمرکز کامل روی انقباض و انبساط کامل عضلات بسیار مهم هستند و خود این حرکات عضلات را برای تمرین اصلی و سنگین آماده و گرم می نماید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

16 دیدگاه در “پمپ بالای خون و اکسیژن در عضلات

ارسال دیدگاه