فهرست مطالب

نگاهی به یخچال بدنساز پر سابقه و با تجربه اندی هامان

اندی هامان بدنساز پر سابقه و با تجربه ای می باشد که ضمن انجام رقابت های بدنسازی، در رشته کشتی کچ نیز معروف می باشد و بعنوان یک ورزشکار برجسته مورد شناس است.
این بدنساز ۴۷ ساله آمریکایی دارای ۱۸۲ سانت قد، حدود ۱۱۸ کیلو گرم وزن دوران رقابت می باشد. او دارای ۴ فرزند و بعنوان یکی از شوخ طبع ترین و پر انرژی ترین بدنسازان حرفه ای می باشد و علی رغم سن بالایی که دارد هنوز هم از بدنی آماده و کامل بهره می برد.
اندی هامان در سال ۲۰۰۷ کارت حرفه ایش را دریافت کرده و رقابت های حرفه ایش از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ تعداد ۵ مسابقه حرفه ایی را پشت سر گذاشته و بهترین عنوانش مقام دهم آتلانتیک سیتی سال ۲۰۰۸ بوده است.

دریافت آنلاین برنامه بدنسازی و تغذیه

یخچال اندی هامان

در این قسمت، نگاهی به یخچال این بدنساز پر سابقه و با تجربه می اندازیم و خودش نیز به شرح هر کدام از موارد ذیل پرداخته است.

  • نوشیدنی پروتئین:

من معمولا شیک پروتئین را به وعده صبحانه اضافه کرده تا از رسیدن پروتئین کافی به عضلاتم در ابتدای روز مطمئن شوم. در ساعت ۱۰ صبح هم معمولا ۵۰ گرم پروتئین را از نوشیدنی پروتئینی به میان وعده ام اضافه می کنم. البته یک وعده دیگر از شیک پروتئین را برای نیم روزم در نظر می گیرم. برای شام هم اگر میان وعده بین ناهار و شام از حجم زیادی برخوردار باشد این وعده را خیلی سبک اما غنی از پروتئین صرف میکنم.

  • ساندویچ نان سفید با گوشت بوقلمون:

این غذا یکی از وعده های دلخواه من برای ناهار است. به نظر من پس از تمرین شما می توانید به راحتی از کربوهیدرات های ساده بهره ببرید. چرا که در این زمان بدن تمایل خیلی کمتری برای ذخیره بافت چربی ای که از کربوهیدرات دریافت می کند خواهد داشت. فقط باید دقت داشته باشید که مقادیر متنابهی پروتئین برای این وعده در نظر بگیرید. خود من همواره وعده پس از تمرین را با شیک پروتئین شروع می کنم.

  • تخم مرغ:

در هر وعده غذایی (۶ عدد سفیده تخم مرغ) و یک عدد زرده آن را مصرف می کنم. همواره به بدنسازان جوان و مبتدی توصیه می کنم گذشته از این که به ازای نیم کیلو گرم از وزن بدنشان ۱.۵ گرم پروتئین را در نظر بگیرید حتما ۱۰۰ گرم دیگر از این ماده را برای تکمیل شدن فرآیند رشد عضلات در طول روز مصرف کنند.

  • گوشت بوقلمون چرخ کرده:

من معمولا مرغ  و را با کاهو زیاد مصرف می کنم  و هر از گاهی با تغییر نوع پخت، مصرف ان را دلچسب تر می کنم.

  • سالاد:

امکان ندارد که وعده شام بدون سالاد باشد. ترکیبات این سالاد معمولا کلم بروکلی، پودر جوانه جو یا گندم و چند عدد سفیده تخم مرغ رنده شده می باشد.

  • سودای رژیمی:

معمولا سودا برای بسیاری از بدنسازان مطلوب نیست اما این نوشابه با من بسیار سازگاری دارد و من عاشق گاز سودا و کافئین هستم.

  • لوبیای سبز:

لوبیای سبز یکی از دلچسب ترین مواد غذایی برای من محسوب می شود. همیشه مارچوبه، کلم بوکلی و لوبیای سبز را با هم ترکیب کرده و بصورت بخار پز مصرف می کنم.

  • پنیر کاتیج:

تمایل زیادی به مصرف لبنیات ندارم. اما پنیر کاتیج را خیلی دوست دارم. این پنیر سرشار از پروتئین کند هضم بوده و با معده من بسیار سازگاری دارد.

  • سس تمپورا:

این سس نسبت به سس سویا کمی رقیق تر و شیرین تر بوده و حتی سدیم کمتری دارد و معمولا این سس را برای ایجاد طعم ملایم به برنج استفاده می کنم.

  • سینه مرغ:

من خیلی زود به باشگاه میروم و بلافاصله پس از تمریناتم ۲ تکه سینه مرغ بزرگ مصرف می کنم. اکثرا برای شام هم سینه مرغ و گاهی بوقلمون در نظر می گیرم.

  • پنیر کم چرب:

این پنیر را با مخلوط میوه – قبل از این که بخواهم از خانه خارج شوم- مصرف می کنم. این وعده به تقویت پروتئین دریافتی ام کمک شایانی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه اندی هامان

معمولا نزدیک به فصل مسابقات در جهت کاهش کربوهیدرات دریافتی سعی می کنم گوشت مرغ، بوقلمون و گوش گاو را این بار در لایه ای از برگ کاهو جای دهم و همانند ساندویچ – اما بدون نان – مصرف کنم.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه