فهرست مطالب

تحقیقات اخیر در مورد نیازهای تغذیه ای ورزشکارانی که در انجام تمرینات پر شدت شرکت داشته اند نشان می دهد که استفاده از آمینو اسید ها بطور چشمگیری در افزایش سنتز پروتئین در عضله موثراست.

از هشت آمینو اسید بسیار ضروری و حیاتی که وجود دارند ساختار زنجیری شاخه دار آمینو اسید های لوسین، ایزولوسین و والین اهمیت آنابولیکی (عملکرد هورمون ها در ساخت توده عضلانی در بدن) ویژه ای دارند. در واقع مطالعات نشان می دهد که لوسین می تواند مکانیزم های گوناگونی که منجر به افزایش سنتز پروتئین در بدن می شوند را فعال کند.

پژوهش های صورت گرفته در مورد افراد سالمندی که از درد مفاصل رنج می برند و از مکمل های حاوی BCAA استفاده کرده اند نشان می دهد که خوردگی مفاصل تقلیل پیدا کرده و سبب کاهش و تسکین درد برای این افراد شده است.استفاده از گروه های مکملی حاوی BCAA علائمی از افزایش ترشح هورمون تستوسترون همراه با کاهش سطح کورتیزول و آنزیم کراتین کیناز بوده که افزایش این آنزیم در بدن منجر به تقویت تخریب عضلانی و ایجاد فرآیند کاتابولیکی در بدن می شود.

پدیدار شدن اثرات آنابولیکی BCAA حاکی از آن است که سطح کورتیزول و کراتین کیناز در سطوح پایین نگه داشته شده است و حالت آنتی کاتابولیکی در بدن بصورت پیش فعال وجود دارد.

همانطور که میدانیم هورمون تستوسترون هورمونی جنسی است که بطور متوسط روزانه ۲٫۵-۱۱ میلی گرم در بدن یک مرد بالغ تولید می شود حال آنکه ترشح این هورمون در بدن زنان روزانه ۰٫۲۵ میلی گرم می باشد عملکرد هورمون تستوسترون که خواص آنابولیکی قدرتمندی به دنبال دارد و مورد توجه ورزشکاران قرار دارد در فعال سازی گیرنده های آندروژنی در بدن می باشد که با ورود در سیتوسل ها یک مجموعه گیرنده ایجاد می کند که تاثیر این هورمون بر روی حجم عضلات به کمک فاکتور رشد شبه انسولین و البته بطور غیر مستقیم می باشد.

کورتیزول بالا در بدن سبب کاهش سطح سروتونین در مغز شده و بدن را از ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز تهی می سازد و نیز تولید کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش می دهد و کاهش DHEA (دی هیدرو اپی تستوسترون) را به دنبال دارد که بسیار مخرب است.بنابراین استفاده از BCAA برای ورزشکارانی که در آرزوی افزایش قدرت در حین تمرین و بدست آوردن جرم عضلانی بیشتر و دستیابی به ریکاوری بیشتر در تمرینات می باشند بسیار مفید است.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه