برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

مهمترین اخبار بدنسازی و فیزیک ایران و جهان

اخبار بدنسازی

اعزام قوی ترین مردان به اوکراین

بابک غضبانی از اعزام به یک تورنمنت بین المللی قوی ترین مردان در اوایل سال جدید شمسی خبر داد.

غضبانی در این رابطه توضیح داد: این مسابقه تحت عنوان <جایزه بزرگ> در کشور اکراین برگزار می شود و قرار است که ایران در این رقابت، نمایندگانی داشته باشد. این مسابقه در ۲ راند مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که در بخش مقدماتی آیتم هایی شامل غلت لاستیک، حمل چمدان و کنده درخت وجود دارد. در بخش فینال نیز قوی ترین مردان باید آیتم هایی چون کشیدن تریلی، چهارگانه، گوی روی سکو و دو گانه اسکوات تعادلی و همراه با حمل وسیله را پشت سر بگذارند.

هادی چوپان: شبانه روز برای دریافت ویزا تلاش می کند.

بعد از موفقیت های پی در پی هادی چوپان در سال گذشته و انتخاب او به عنوان بهترین بدنساز سال ۲۰۱۷ همه منتظر اعلام برنامه های آینده او هستند و نه تنها ایرانی ها بلکه تمام دنیا منتظر حضور هادی چوپان بر روی سکوی مسترالمپیا هستند که البته لازمه آن، صدور ویزای ایالت متحده برای او است.

هفته گذشته گفت و گویی را با او انجام دادیم و وی درباره فعالیت های کنونی اش گفت: در حال حاضر دوره استراحت و ریکاوری را پشت سر گذاشته ام و این ریکاوری باعث شد تا با قدرت و قوای بیشتری برای فتح سکوهای بزرگ تلاش کنم. من در تمام سال رژیم هستم و رژیم و تمرین مداوم رکن اصلی یک بدن ساز و هر ورزشکار حرفه ای به حساب می آید. در واقع در دوران استراحت باید از مکمل ها و مواد مصرفی دوری کرد اما همچنان به رژیم و تمرینات پایبند بود.

هادی چوپان درباره مراحل دریافت ویزای آمریکا گفت: برای دریافت ویزا شبانه روز تلاش می کنم و در حال رایزنی هستیم و تمام راه ها را مد نظر قرار می دهم و از هیچ کوشش و اقدامی دریغ نمی کنم. برنامه های سال ۲۰۱۸ دست پروردگار است و هنوز برنامه روشن و کاملی ترتیب نداده ام.

اخبار بدنسازی: رقابت مجدد یکی از بدنسازان ارزنده کشور

سید رضا حسینی: بلاتکلیفی عامل تعلل در دریافت کارت حرفه ای بود

در اولین دوره برگزاری جام الماس ایران، بیشتر نگاه ها به رشته های پرورش اندام و فیزیک بود اما اورال بادی کلاسیک جام الماس کیش کاری کرد تا این رشته نیز همانند ۲ رشته دیگر بدنسازی مورد توجه قرار بگیرد.

سید رضا حسینی یکی از زیباترین استیل های جام الماس و البته چند سال اخیر متناسب های ایران را در معرض دید عموم قرار داد. و نشان داد که آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود اما در کمال ناباوری، وی ۳ سال از میادین دور است؛ اگر چه هفته گذشته با انتشار خبری مبنی بر صدور کارت حرفه ای <سید رضا حسینی> بار دیگر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

حسینی در گفت و گویی با خبر نگار البرز در رابطه با نحوه دریافت کارت حرفه ای و عدم رقابت در چند سال گذشته گفت: سال ۲۰۱۵ و زمانی که در جام الماس کیش اورال شدم، مسئولین روی سکو اعلام کردند که بادی کلاسیک کارت حرفه ای و جایزه نقدی ندارد و همینطور هم شد. بنابراین برای تصمیم گیری درباره آینده ام کمی مجبور به تأمل شدم و سال ۲۰۱۷ بود که اعلام شد اورال های رشته بادی کلاسیک می توانند کارت حرفه ای دریافت کنند و بنابراین مربی ام (محمود ساوالان) به شدت پیگیر این موضوع شدند و در نهایت به کمک علیرضا رسا موفق شدم کارت حرفه ای دریافت کنم و جا دارد تا از او تشکر ویژه ای داشته باشم چرا که بدون هیچ چشم داشتی این مهم را برایم انجام داد. البته موضوع جدایی IFBB و NPC و دیگر مشکلات نیز در این تعلل نقش داشت.

حسینی درباره برنامه های آینده اش نیز اظهار داشت: همیشه سعی کرده ام تا فقط در یک مسابقه شرکت کنم و در آن مسابقه بهترین باشم. اگر چه همین حالا استارت رژیم و تمریناتم را زده ام اما سعی می کنم با وسواس بیشتری در اولین مسابقه حرفه ای ام شرکت کنم. من سال ها در بادی کلاسیک مسابقه داده ام و حالا فیزیک کلاسیک این اجازه را به من می دهد تا ۵ الی ۷ کیلو گرم به چگالی و وزنم اضافه کنم و این یک امتیاز بزرگ برایم محسوب می شود.

مهمترین اخبار بدنسازی: با کسب یک مدال خوش رنگ در مسابقات ۲۰۱۸ تونس

محمد زیادی جواب صبرش را گرفت

شاید اگر هر ورزشکار دیگری بود، پیش از این از ورزش حرفه ای و قهرمانی خداحافظی می کرد. محمد زیادی در چند سال گذشته با کلکسیونی از سختی ها مواجه شد اما سر انجام ماه گذشته مزد زحمات خود را با کسب یک مدال خوش رنگ در مسابقات NPC تونس ۲۰۱۸ دریافت کرد.

در ادامه گفت و گویی را با وی ترتیب دادیم تا درباره سلسله مراتب ناکامی های او در چند سال اخیر و همچنین نحوه کسب مدال در آخرین رقابتی که شرکت کرده بود، برای مخاطبان توضیح دهد.

محمد زیادی گفت: بعد از مسابقات آسیایی۲۰۰۹ موفق نشدم در هیچ تورنمنت برون مرزی دیگری شرکت کنم و داستان از این قرار بود که سال بعد قرار بود در مسابقات آسیایی سنگاپور شرکت کنم که متأسفانه اعزام صورت نگرفت و تنها محمد نصیری به این رقابت ها اعزام شد. سال ۲۰۱۳ نیز به منظور رقابت در مسابقات آرنولد کلاسیک اقدام به دریافت ویزا کردم که متأسفانه ریجکت شدم. در سال ۲۰۱۵ نیز وارد فاز رژیم شدم و بدن بسیار پیشرفته و ایده آلی ساخته بودم که با یکی از فاجعه بار ترین اتفاقات زندگی ام و شاید زندگی ورزشکاری مواجه شدم و حدود ۱۰ ماه رژیم بودم و همه چیز بر وفق مراد بود که ناگهان روز اعزام با من تماس گرفتند و گفتند ریجکت شده ای! تا همین ثانیه که با شما صحبت می کنم باور نمی کنم که همچنین اتفاقی برایم افتاده باشد و حتی زمانی که به سفارت مراجعه کردم به من گفتند که چنین اتفاقی نیفتاده و مسئولین فدراسیون و ورزش شما مقصر هستند! من در این مدت دچار مشکلات روحی و روانی و حتی فیزیکی متعددی شدم و در بیمارستان های مختلف تحت درمان قرار گرفتم. در سال ۲۰۱۶ مجدد سعی کردم شروع کنم که با توجه به شوک و آسیب های سال قبل قادر به انجام این کار نبودم اما سر انجام با تشویق های مربی ام (وحید اکبر زاده) رژیمم را حفظ کردم؛ هر چند که یک بار دیگر نیز ویزایم برای مسترالمپیای اسپانیا حاضر نشد!در ادامه می خواستم در جام الماس شرکت کنم که متوجه شدم فدراسیون IFBB و تشکیلات NPC از هم جدا شده است و در نهایت مسابقات NPC تونس را انتخاب کردم و در فاصله ۶ هفته مانده به این مسابقه، سخت ترین تمرینات و رژیم زندگی ام را انجام دادم و سر انجام مدال طلا را در این مسابقه کسب کرده ام. در ادامه می خواهم تلاشم را بیشتر کنم و به یکی از بهترین حرفه ای های جهان تبدیل شوم.

پس از پایان انتخابات ریاست فدراسیون بدنسازی کشور

ریاست پورعلیفرد تا سال ۱۴۰۰

مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شنبه گذشته در محل آکادمی ملی المپیک واقع در مجموعه ورزشی انقلاب با حضور غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی و رئیس مجمع، شروین اسبقییان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، مهدی مستجاب الدعوه رئیس دفتر امور مجامع، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و … برگزار شد. مجمعی که در آن ۸ کاندیدابا یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان و در یک رقابت نفسگیر ناصر پور علیفرد با ۲۲ رأی برای  ۴ سال آینده به عنوان رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام انتخاب شد. عبدالمهدی نصیر زاده با ۱۹ رأی، منصور عبدی با یک رأی و کاوه درودی،یزدان راد،مهدی گودرزی، مهدی یدالهی و داود بهرامی بدون رأی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در مجمع فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۴۲ نفر از اعضای مجمع حق رأی داشتند که ناصر پور علیفرد با کسب آرای لازم توانست تا سال ۱۴۰۰ در در این فدراسیون پر طرفدار بماند. فدراسیونی که طی چند مدت گذشته بسیار خبر ساز شد و حواشی ای بسیاری در آن رقم خورد. حواشی که برگزاری مجمع را تا یک قدمی تعطیلی هم پیش برد، اما با عزم مسئولان وزارت ورزش و جوانان این اتفاق نیفتاد تا پورعلیفرد همچنان به کارش در این فدراسیون ادامه دهد.

اخبار بدنسازی : نگرانی بزرگان بدنسازی

انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بزرگان بسیاری را به محل آکادمی ملی المپیک کشانده بود. بزرگانی که یکی از اصلی ترین عوامل حضور آن ها احساس مسئولیت و نگرانی از اتفاقاتی بود که می خواست برای آینده این ورزش بیفتد.

فریدون حقی، حسن رهنماییان، محرم پناهی،وحید اکبر زاده و خیلی های دیگر از همان ابتدای صبح شنبه خودشان را به محل آکادمی ملی المپیک رساندند تا شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باشند.

حسن رهنماییان و فریدون حقی پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی دقایقی را با ناصر پور علیفرد به گفت و گو پرداختند تا نگرانی های خود نسبت به آینده این ورزش را به او منتقل کرده باشند.

پیام پرمعنای رئیس!

ناصر پور علیفرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون پیامی خطاب به جامعه پر تلاش پرورش اندام فرستاد که بخشی از این پیام چنین است:

به نام خدا. مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز مانند خیلی از کارهای مهم دیگر تمام شد تا التهاب و هیجانات حاکم بر آن فرو کش کند. ذات انتخابات می طلبید که دوستان در آن با قدرت ورود و بر پایه اخلاق مداری در آن تلاش نمایند. تلاشی در جهت تمرین دموکراسی تا مشخص شود همه چیز در ورزش کشور بر اساس قانون پیش رفته و پیش می رود.

خدا را شاکرم که مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با سلامت کامل برگزار شد تا همچنان ورزش و مدیران توانمند ورزش کشور آبرو داری کرده باشند.

تشکر از اعضای مجمع که به بنده رأی اعتماد دادند تا ۴ سال دیگر در خدمت آن ها باشم. دوره جدیدی که قطعا دوستان تفاوت های آشکاری را نسبت به دوره های گذشته در آن شاهد خواهند بود.

تشکر از کاندیداهای عزیز که هر کدام آن ها از بنده بهتر بودند و در صورت انتخاب می توانستند به مراتب عملکرد تحسین بر انگیزی داشته باشند.

مهمترین اخبار بدنسازی : تغییرات اساسی در فدراسیون!

ناصر پور علیفرد دقایقی پس از انتخاب دوباره اش به عنوان رئیس فدراسیون از تغییرات بسیار در بدنه فدراسیون تحت امرش گفت.

پور علیفرد قول داد که هدایت فدراسیون او در ۴ سال آینده، به مراتب با دوره های گذشته، تفاوت های اساسی بسیاری خواهد داشت و به تعبیری بهترین ها در آن به فعالیت خواهند پرداخت.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه همین بحث گفت: خوشبختانه در روزهای قبل و بعد از برگزاری مجمع حرف های دوستان را شنیدم. حرف هایی که بوی صداقت می داد و نارضایتی آن ها از عملکرد برخی از دوستان تنها بخشی از آن حرف ها بود. نارضایتی ای که باید در اولین فرصت اصلاح  و به رضایت تبدیل شوند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اینکه در همان هفته بعد از انتخابات تغییرات با سرعت انجام شود، کار عجولانه ای خواهد بود که شاید میزان ضریب اشتباهات را در انتخاب ها بیشتر کند. اما مطمئن باشید با مرور زمان تغییرات گسترده ای به وقوع خواهد پیوست. تغییراتی که اطمینان دارم با تحول همراه خواهد بود. تغییراتی که قدم به قدم صورت خواهد پذیرفت و دایره گسترده ای از دلسوزان این ورزش را شامل خواهد بود.

عباس پی سپار: مسابقاتNPC تونس فاجعه بود!

در کنار اتفاقات خوبی که در مسابقات NPC تونس ۲۰۱۸ برای برخی از بدنسازان ایران افتاد، سایر بدنسازان ایرانی قربانی بی نظمی و اتفاقات عجیب شدند و اوج این ناپختگی در ادغام دسته های ۹۰، ۹۵ و ۱۰۰ کیلوگرم بود که باعث شد شانس کسب چند مدال از ایرانی ها سلب شود.

در همین خصوص، عباس پی سپار که یکی از شانس های کسب مدال در وزن ۱۰۰ کیلوگرم بود در نهایت ششم شد و به شدت نسبت به این موضوع گلایه مند و معتقد است که مقام ها از قبل انتخاب شده بود.

او در رابطه به البرز گفت: به نظرم شرکت در این مسابقه از همان ابتدا اشتباه بود! کشوری که برای نخستین بار مسابقه بزرگی را برگزار کرد و متأسفانه به بدترین شکل ممکن این کار را انجام داد، این طوربه نظر می آمد که نفرات برتر، از فبل انتخاب شده بودند. مجموعه ای از اتفاقات عجیب و نادر برای بدنسازان اتفاق افتاد که اگر برای هر شخصی تعریف کنم حرف هایم را باور نمی کند. در ابتدا دسته ها و اوزان را با هم ادغام کردند و قرار شد در ۴ دسته A،B،C و D این مسابقه برگزار شود؛ یعنی چیزی که هیچ بدنسازی تاکنون در هیچ مسابقه ای ندیده بود. سکوی مسابقه در واقع محل برگزاری کنسرت بود و یک نور عجیب در وسط این سکو بود و این نور به قدری شدید بود که تنها ۳ نفری که در وسط بودند، دیده می شدند و نفرات کناری عملا دیده نمی شدند. همچنین رقابت ها فقط ۲ تا۳ دقیقه طول می کشید و هیچ مقایسه ای صورت نمی گرفت. نکته باور نکردنی دیگر این بود که زمانی که به فینال آمدیم به نفرات <ششم پنجم و چهارم> حکم داده شد و سپس ۳ نفر برتر فیگور نمایشی گرفتند در حالی که در تمام رقابت های سراسر دنیا ۶ نفر فینالیس فیگور نمایشی می گیرند و سپس مدال و احکام توزیع می شود. انتخاب نفرات برتر هم کاملا اشتباه بود و در حق افرادی همچون مهدی سبزه واری و فرزاد کاظمی کاملا اجحاف شد.

پی سپار در پایان افزود: با این تفاسیر می خواهم مسابقه بعدی ام را با دقت بیشتری انتخاب کنم و به احتمال فراوان، راهی مسابقات مستر المپیای آماتوری اسپانیا خواهم شد.

اخبار بدنسازی: گلایه های یزدان راد

یزدان راد، یکی از کاندبداهای احراز پست ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که هیچ رأی به نام او به صندوق ریخته نشد، دقایقی پس از پایان مجمع، پستی در اینستاگرام خود گذاشت که بخشی از آن عبارت است از:

مارا تن انتخابات فدراسیون و پرورش اندام به پایان رسید و ۲ نفری که روز آخر تأیید خود را از وزارت گرفته بودند، آرا را بین خود تقسیم کردند. اینجانب ضمن تشکر از عمده دوستان و قهرمانان و مربیانی که در هفته اخیر از نامزدی من حمایت کردند و دیگرانی که در پست های اینستاگرامی و تلگرامی ابراز لطف کردند، خاطرنشان می کنم در جریانات و نظر سنجی های مجازی بسیاری که صورت گرفت من رأی خود را ار قاطبه ملت ایران گرفتم و پر واضح و بدیهی است که انتخابات مهندسی شده ای که پشت صحنه های موهن و غیر اخلاقی بسیاری را به دنبال داشت، جای پرسش بسیاری را در اذهان به یادگار گذاشت.

… جالب این که ورزشکاران، داوران و باشگاه دارانی که می گفتند به یزدان رأی می دهیم با اعلام نتیجه کیش و مات شدند. خرسندم که در مهندسی آرا یک رأی نیز ندارم، ولی در نظر سنجی مردم حائز ۹۱ درصد می باشم.

در خصوص کاندیداتوری ریاست هیات بدنسازان مازندران

درویش انصراف داد

علی بابا درویش متولی رئیس هیآت بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران که چندی پیش برای احراز دوباره پست ریاست هیأت ثبت نام کرده بود، با پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور، از کاندیداتوری خود انصراف داد.

درویش متولی عامل اصلی انصراف خود را خستگی اعلام و اظهار داشت: امیدوارم دوستان بعدی بتوانند موفق عمل کرده و موفقیت های این رشته پرطرفدار را در استان مازندران تداوم ببخشند.

متولی در محل برگزاری مجمع فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و پس از آن که رئیس ۴ ساله آینده آن مشخص شده بود گفت: من انصراف خود را از کاندیداتوری هیأت داده و دیگر در انتخابات هیأت استان مازندران شرکت نخواهم کرد و این را صراحتا اعلام کرده و می کنم.

گفتنی است در بین کانیداهای احراز پست ریاست هیأت استان مازندران نام محمد رضا ابوالقاسمی نایب رئیس کنونی این هیأت نیز دیده می شود. فردی که می توانست حضورش در کنار متولی انتخابات هیأت مازندران را نیز از بسیاری از جهات شبیه مجمع انتخابات فدراسیون نماید که با انصراف متولی، عملا دیگر این اتفاق نخواهد افتاد و باید از ابوالقاسمی به عنوان شانس اول انتخابات هیأت مازندران نام برد.

تیم پاورلیفتینگ ایران در راه گرجستان

تیم پاورلیفتینگ ایران برای حضور در رقابت های بین المللی گرجستان، اول اسفند ماه راهی آن کشور خواهد شد.

مجتبی ملکی رئیس کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ضمن بیان این مطلب گفت: در رقابت های گرجستان با ۲۰ ورزشکار،۲ داور و ۴ همراه حاضر خواهیم بود.

رئیس کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون در ادامه در خصوص کشورهای شرکت کننده در آن رقابت ها گفت: آنچه تا به امروز مسئولان برگزار کننده مسابقات اعلام کرده اند، این که در رقابت های بین المللی گرجستان علاوه بر پاورکاران کشور میزبان، ورزشکاران کشورهای ترکیه،مولداوی، ایران، گرجستان، قزاقستان و ۲ تیم دیگر که هنور اعلام نشده، شرکت خواهند داشت.

ملکی در ادامه گفت: رقابت های با اهمیت بین المللی گرجستان همه ساله در اسفند ماه برگزار و یکی از مسابقات معتبر پاورلیفتینگ جهان به حساب می آید. مسابقاتی که بهترین های پاور لیفتینگ در آن شرکت و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رئیس کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان از شرایط خوب تیم اعزامی به رقابت های گرجستان گفت و افزود،امیدواریم بتوانیم عناوین خوبی را در آن مسابقات برای ایران به دست آورده و افتخار آفرین شویم.

سفر تیم بدنسازی کشور به رقابت های NPC هندوستان

حسن رهنماییان به عنوان سر مربی از اعزام یک تیم بدنسازی ایرانی به رقابت های هندوستان خبر داد و گفت: تیم اعزامی با ۲۰ ورزشکار و ۲ همراه ساعت ۴ بامداد جمعه تهران را به مقصد هندوستان ترک خواهد کرد.

سر مربی تیم اعزامی در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی مسئولان برگزار کننده روز جمعه وزن کشی مسابقات صورت خواهد گرفت و روز شنبه تمامی مسابقات در یک روز برگزار خواهد شد. مسابقاتی که مسئول برگزاری آن تشکیلات NPC است و نفرات برتر اورال رشته های پرورش اندام ،بادی کلاسیک و فیزیک حرفه ای دریافت خواهند داشت.

رهنماییان در خصوص کیفیت فنی تیم اعزامی گفت: خوشبختانه بچه ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و ما انتظار داریم که به عناوین بسیار خوبی دست پیدا کنند و هر چند که تا شرایط مسابقات و تیم های دیگر شرکت کننده را نبینیم نمی توانیم درباره شرایط بچه های خود پیش بینی خاصی داشته باشیم.

سر مربی تیم اعزامی گفت: بعد از رقابت های هندوستان و با فاصله زمانی یک ماه،تیمی را راهی رقابت های استرالیا و متعاقب آن نیوزلند خواهیم کرد. تیم هایی که بدون شک نفرات آن حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

طبس میزبان بهترین مچ اندازان کشور

رقابت های مچ اندازی قهرمانی باشگاه های کشور که چندی پیش اعلام شده بود که در هفته نخست اسفند ماه در قائن برگزار خواهد شد، به گفته مسئولان هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی به طبس منتقل شد تا با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.

عزت رجبلو، رئیس کمیته مچ اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن بیان این مطلب گفت: پیش بینی می کنیم که اسفند ماه در طبس شاهد رقابت های پر هیجانی از مدعیان این رشته باشیم. شهری که همواره در برگزاری مسابقات مختلف موفق عمل کرده و نشان داه است که می تواند میزبان شایسته ای برای قهرمانان  باشد.

رئیس کمیته مچ اندازی فدراسیون در ادامه گفت: اسامی داوران مسابقات که باید در طبس قضاوت مسابقات را بر  عهده داشته باشند،طی نامه ای به مسئولان فدراسیون داده شده تا مقدمات حضور آن ها در طبس توسط مسئولان مهیا گردد. ضمن این که رئیس هیأت خراسان جنوبی نیز مثل همیشه سعی دارد تا بهترین میزبانی را برای مسابقات پیش رو داشته باشد. کاری که پیش از این هم در رشته هایی همچون پاورلیفتینگ،قوی ترین مردان و… توسط آن ها صورت پذیرفته بود.

مهمترین اخبار بدنسازی : همکاری سرجیو الیوا و تام پلانز

سرجیو الیوای جوان، پسر قهرمان مستر المپیای سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ (سرجیو الیوا)، چندی پیش همکاری خود با تام پلانز را آغاز کرد.

خاطر نشان می شود <تام پلانز>دارنده یکی از بهترین عضلات پا در تاریخ پرورش اندام بوده است و او در مسترالمپیای ۱۹۸۱ پس از فرانکو کلمبو و کریس دیکرسون، مقام سوم را در حالی کسب کرد که بسیاری معتقد بودند حق قهرمانی اش خورده شد!

هم اکنون تام پلانز ۶۲ ساله به عنوان یکی از مشاوران سرجیو الیوای جوان،این همکاری را آغاز کرده تا بتوانند عنوان قابل توجهی را برای سرجیوی جوان به ثبت برسانند. گفتنی است که حدود ۲ ماه پیش، نام سرجیوی الیوای جوان به عنوان یکی از شرکت کنندگان رقابت های آرنولد کلاسیک ۲۰۱۸ آمریکا در فهرست شرکت کنندگان به ثبت رسیده بود ولی سرجیو منصرف شد و گویا با آمادگی خیره کننده ای قصد حضور در دومین تجربه حرفه ای اش را دارد. خاطر نشان می شود وی در رقابت های ملی NPC آمریکا در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب کارت حرفه ای شد و اولین تجربه حرفه ای اش را نیز با کسب مقام قهرمانی رقابت های ۲۰۱۷ نیویورک همراه ساخت.

سرجیو الیوای جوان به عنوان میراث سرجیو الیوای پدر، هم اکنون دارای ۳۳ سال سن، ۱۸۳ سانت قد، حدود ۱۱۵ کیلوگرم وزن رقابتی و حدود ۱۲۵ کیلو گرم وزن خارج از فصل رقابت ها می باشد.

اخبار بدنسازی : پس از ناکامی در دسته سنگین وزن پرورش اندام

پیوستن کودی مونتگومری به فیزیک کلاسیک

کودی مونتگومری که از او به عنوان یکی از ستاره های آینده دار دسته سنگین وزن پرورش اندام حرفه ای یاد می شد،در یک اقدام غافلگیر کننده، به رشته فیزیک کلاسیک پیوست.

خاطر نشان می شود او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در رده سنی جوانان رقابت های ملی NPC آمریکا شرکت می کرد و در تمام آنها با اقتدار قهرمان می شد ولی در آن رده سنی مشمول دریافت کارت حرفه ای نمی شد،لذا در سال ۲۰۱۵ به رده سنی بزرگسالان آمد و تحت نظر <کریس کورمبر> در مسابقات ملی NPC سال ۲۰۱۶ آمریکا شرکت کرد و همچون قبل، ستاره شد و عنوان اورال (قهرمان قهرمانان) را تصاحب کرد و کارت حرفه ای اش را در سن ۲۱ سالگی به دست آورد و اینچنین بود که از او به عنوان یکی از قدرت های آتی پرورش اندام حرفه ای جهان یاد کردند. وقتی به رده حرفه ای آمد تحت نظر  هنی رامبد به تمرین پرداخت تا این که در اولین تجربه حرفه ای اش مقام دهم مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۱۶ را کسب کرد و سپس در همان سال، راهی آرنولد کلاسیک استرالیا شد که به عنوان هفتم دست یافت.

این بدنساز ۲۳ ساله آمریکایی،چندی پیش تغییر مسیر خود را اعلام کرد و اظهار داشت که از این پس، در رقابت های حرفه ای <فیزیک کلاسیک>به روی صحنه خواهد رفت و یکی از مفسران بدنسازی در این خصوص،نظر شخصی اش را اینگونه بیان داشته که کودی مونتگومری با توجه به مرگ دالاس مک کارور و همچنین ریچ پیانا در ایام اخیر،وحشت زده شده و به لحاظ حفظ سلامتی اش نمی خواهد که انفجار عضلانی داشته باشد تا مجبور باشد با دیگر غول های سنگین وزن پرورش اندام رودررو شود! قابل اشاره است که کودی مونتگومری دارای ۱۷۰ سانت قد بوده و تا سال گذشته، حدود ۱۰۰ کیلو گرم وزن رقابتی و حدود ۱۱۰ کیلوگرم وزن خارج از فصل رقابت ها را از خود نشان داده بود.

منبع :البرز

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی