برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

روش باریک کردن کمر

توصیه اریک فرانخوزر درباره ی باریک کردن کمر (نفر هفتم رقابت های شیکاگو و کراندپریکس انگلیس در سال ۲۰۱۲)

چگونگی کنترل ضخامت کمر

تو کمر بسیار باریکی دارد. آیا از جمله افرادی هستی که معتقدند ددلیفت باعث پهن تر شدن کمر می شود؟ آیا خودت ددلیفت اجرا می کنی ؟ اگر اینطور است، آیا می توانی برایمان شرح دهی که چطور کمرت را باریک حفظ کرده ای؟ ممنون از این که از من تعریف کردید. معتقدم با کمری باریک تمام بخش های دیگر بدن بزرگتر و بهتر جلوه می کند. بر اساس تجربه و در طول زمان به این باور رسیده ام که ددلفیت های سنگین می تواند کمر را ضخیم تر کند. البته اشتباه نکنید، ددلفیت حرکت ارزشمندی برای افزودن بر ضخامت کلی بدن است، ولی اگر نکاتی را که در ادامه برایتان ذکر کرده ام رعایت نکنید، این ضخامت کلی، می تواند کمر شما را هم شامل شود.

نکات فرانخوزر برای ضخامت کمر:

همواره در طول  تمرین از کمربند استفاده کنید. براین باورم که بستن کمربند کمک می کند به ممانعت از افزایش ضخامت کمر. در طول تمرین تمام بخش های بدن، به جز شکم، کمربند می بندم.

هرگز درددلیفت کمتر از ۱۲ تکرار اجرا نکنید. پایبندی به تکرارهای بیشتر باعث می شود از وزنه کمتری استفاده کنید و در نتیجه باعث افزایش ضخامت کمرتان نشوید.
تنها یک بار در ماه از ددلیفت استفاده کنید. از اجرای مداوم و هفتگی آن خودداری کنید؛ در هفته های دیگر حرکاتی مثل ددلیفت نیمه داخل پاور رک و دیگر حرکات حجم ساز را با آن جایگزین کنید.

چرا ددلیفت نیمه موثر است

همواره ددلیفت را در پایان تمرین پشت خود انجام دهید وقتی عضلات شما خسته است و بواسطه پیش خستگی نمی توانید و نیازی هم ندارید که مقدار وزنه خیلی سنگینی را لیفت کنید.

آیا راهی هست برای اینکه بتوانیم طعم غذاها در دوران رژیم رقابت را بهبود دهم؟ وقتی در حال آماده شدن رقابتی هستی، غذاهای رژیمی مورد علاقه ات چیست؟
خوردن غذاهای مشابه و تکراری بصورت روزمره باعث می شود در زمان کوتاهی احساس کنید هیچ تمایلی برای ادامه رژیم ندارید و شرایط برایتان غیر قابل تحمل شود. فکر می کنم این یکی از دلایلی است که برخی افراد در پایبندی به رژیمشان ناموفقند.

غذاهای شما در طول رژیم رقابت هم نباید خیلی ساده و تکراری باشد. همواره ادویه های مختلفی به غذایم اضافه می کنم. وقتی به فروشگاهی می روم همواره بدنیال ادویه هایی هستم برای اینکه بتوانم طعم غذاهایم را بهبود دهم، و مطمئنا متعجب خواهید شد اگر بدانید چقدر ترکیبات مختلفی را می توانید به غذایتان بیافزایید برای اینکه مانع خستگی شما از رژیم شود. یک قانون کلی دارم و این است که اگر ادویه فاقد کالری اضافی باشد، مصرفش برایم مجاز است.

در طول آماده شدن برای رقابت، نمک دریافتی ام را محدود می کنم در نتیجه بعنوان جایگزین از ادویه های زیادی استفاده می کنم. این مسئله  گاهی جالب است، مثلا اخیرا یک روز همسرم به خانه آمد و گفت:”برایت چیز تازه ای از فروشگاه خریده ام”، به محض اینکه صحبتش تمام شد، فهمیدم که حتما یک ادویه تازه است. او ادویه ای برایم گرفته بود که طعم بیکن داشت! آنرا صبح روز بعد به تخم مرغ صبحانه ام اضافه کردم، و مثل این بود که در حال خوردن بیکن و تخم مرغ هستم! فوق العاده بود. یکی از دیگر چاشنی های مورد علاقه ام، سس تند است، و آنرا به همه غذاهایم اضافه می کنم. اگر هوس شکر و شیرینی آزارم دهد، کمی اسپلاندا (نوعی قند مصنوعی) به برنج یا جو پخته ام می افزایم.

می دانم که برخی افراد کاملا مخالف مصرف شیرین کننده های مصنوعی هستند، ولی من سال هاست که در طول رژیم از آنها استفاده می کنم، و هیچوقت هم خللی در رژیمم ایجاد نکرده .البته در مصرف آنها زیاده روی نمی کنم، شاید تنها یک بار در هفته آنها را به غذایی بیافزایم برای اینکه اشتیاقم برای مصرف شیرینی را برطرف کنم، و این بسیار هم برایم موثر بوده.

در غیر از زمان رقابت بنظر می رسد رنگ پوست بسیار روشنی داری. برای اینکه روی رنگ پوست مناسبی داشته باشی، چه کاری انجام می دهی؟
بله، آنقدر پوست سفیدی دارم که مثل و مپایرها (خون آشام) بنظر می رسم، ولی کاری برای تغییر آن نمی توانم انجام دهم، در واقع پوست من اصلا مستعد برنزه شدن نیست. در اوایل زمانی که بدنسازی را شروع کرده بودم، از چند هفته پیش از رقابت از تخت های سولاریم استفاده می کردم برای اینکه پوستم کمی رنگ بگیرد.

اما تمام آنچه نصیبم شد، قرمزی و سوختگی پوست بود. حتی یک دستگاه سولاریوم برای خانه گرفتم. فکر می کردم در این صورت می توانم بیشتر از آن استفاده کنم و نتایج بهتری کسب کنم، ولی آنهم نتیجه ای نداشت- و باز هم نتایج مشابه بود، قرمزی و سوختگی پوست. و خلاصه اینکه متوجه شدم پوستم قابلیت برنزه شدن ندارد. بهترین چیزی که می توانم بگویم این است که نیاز دارید به اینکه قبل از رقابت از چند لایه رنگ بدن مناسب استفاده کنید. در واقع هرگز نمی شنوید که کسی بگوید پوست یک بدنساز بیش از اندازه تیره است.

حتی وقتی تصور می کنید که پوست به اندازه کافی رنگ گرفته، باز هم یک لایه رنگ بیشتر را مد نظر قرار دهید، به این دلیل که وقتی زیر پروژکتورها قرار می گیرید، اگر به اندازه کافی تیره نباشید، تفکیک شما به اندازه کافی جلب توجه نخواهد کرد. ضمنا اگر در حاشیه رقابت خدماتی در مورد اسپری کردن رنگ روی بدن هم ارئه می شود از آن استفاده کنید، ولی من همیشه قبل از اسپری، از رنگ بدن استفاده می کنم.

از اسپری تنها بعنوان آخرین لایه بهره می گیرم به این دلیل که باعث می شود رنگ بهتر و یک دست تری داشته باشم. مطمئن شوید که شخص با تجربه ای بدن شما را رنگ کند.

منبع:مجله فلکس

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

3/5 – (4 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی