برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

موادغذایى چربى سوز

معرفی موادغذایى چربی سوز

آب

بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که نوشیدن آب موجب کاهش وزن مى شود. سوخت و ساز بدن با نوشیدن هشت لیوان آب در روز به مقدار سی درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب کاهش اشتها می گردد و همچنین باعث دفع سدیم و سموم از بدن می شود. بر اساس تحقیقات به نظر می رسد که معمولا” احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می شود. در صورت احساس گرسنگی یک لیوان آب بنوشید و اگر کمی بعد از آن هنوز احساس گرسنگی داشتید به رفع آن اقدام نمایید. آب یکی از پارامترهای مهم در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.

چاى سبز

کافیئن می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما زیاده روی در نوشیدنی های کافئین دار برای سلامتی مناسب نیست. نوشیدن چاى سبز سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد و برای سلامتی نیز بسیار سودمند می باشد.

سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده

خوردن سوپ به عنوان پیش غذا، موجب کاهش اشتها می شود و احساس گرسنگی برطرف می شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می گردد.

سالاد به عنوان پیش غذا

خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها می شود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا می برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می گردد.

سبزیجات تازه

سبزیجات دارای کالری پایین می باشند، سیستم ایمنی بدن را قوی می سازند حجیم و سیرکننده می باشند و مصرف زیاد آنان در مقایسه با سایر موادغذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن می شود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر می کنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

سیب و گلابى

سیب و گلابى سرشار از فیبر می باشند. این دو میوه کم کالرى هستند و احساس گرسنگى را برطرف مى کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون مى شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن مى شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.

کرفس

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد.

ماست کم چربی

کلسیم نقش موثری در رژیم لاغری دارد. ماست کم چربی دارای کلسیم فراوان است و بر اساس تحقیقات دریافت روزانه ۶۰۰ میلی گرم کلسیم بیش از نیاز روزانه شخص به کلسیم است و موجب کاهش سطح کلسترول بدن می گردد. مصرف ۲۰۰ گرم ماست کم چربی کلسترول بد، بدن را به میزان ۵درصد کاهش می دهد. این خاصیت ماست به دلیل وجود باکتری لاکتویاسیون و اسید و فیلوس موجود در ماست است بنابراین مصرف فرآورده های لبنى کم چرب در رژیم غذایی لاغری توصیه می شود.

کلم بروکلى

بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزى با چربى ها مقابله مى کند و حاوى موادى است که سیستم ایمنى بدن را تقویت و بدن در برابر بیمارى ها محافظت مى کند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن می شود و در نتیجه بدن کالرى بیشترى مى سوزاند.

سیر

سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سریع تر سوزانده می شوند.

غلات کامل

غلات به همراه سبوس آنان بهترین منبع برای تأمین فیبر روزانه مورد نیاز بدن می باشند غلات کامل تعادل قند خون را حفظ می نمایند دیر هضم تر از غلات بدون سبوس هستند سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب احساس سیری طولانی تری را می شوند.

جو

جو از بهترین کربوهیدرات ها می باشد. جو منبع خوبی برای تامین فیبر روزانه مورد نیاز بدن است. جو احساس گرسنگى را برطرف مى کند، انرژى زا و کم کالری است.

فلفل تند

فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد و موجب کاهش اشتها مى شود. کپساىسین موجود در فلفل هورمون هاى بدن را تحریک مى نماید و این عمل متابولیسم سوخت و ساز را در بدن بالا مى برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش می دهد. با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می یابد و این خود موجب نوشیدن آب می شود و نوشیدن آب با کاهش اشتها و دفع سموم بدن مساوی است.

کدو

کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین می باشد. ۳۰۰ گرم کدو فقط ۵۰ کالری دارا می باشد. کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

۳ دستور غذایی حاوی پروتئین بالا همرا با کدو تنبل

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی