برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

ایلوش خوشابه هرکول سینمای ایران درگذشت+عکس

ایلوش خوشابه بازیگر قدیمی سینما و یکی از سرشناس‌ترین چهره زیبایی اندام ایران سه‌شنبه ۲۹ فروردین در ۸۰ سالگی در تهران درگذشت.

خوشابه که مدت‌ها بود از بیماری ریوی و کلیوی رنج می‌برد، بعد از یک هفته بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دی از دنیا رفت.

او متولد ۱۳۱۱ در شهر ارومیه بود. خوشابه سال ۱۳۲۷ با حضور در مسابقات زیبایی اندام کشور عنوان آقای ایران را به دست آورد. این مسئله باعث شد تهیه‌کنندگان فیلم برای بازی در فیلم‌های قهرمانی از او دعوت کنند.

خوشابه که اندامی کشیده داشت و قدش ۱۹۰ سانتی‌متر بود، سال ۱۳۳۳ با بازی در نقش امیر ارسلان در فیلم «امیر ارسلان نامدار» وارد دنیای سینما شد و بعد در فیلم‌های «قزل ارسلان» و «بیژن و منیژه» نقش‌آفرینی کرد.

او سپس به آمریکا رفت و عنوان قهرمان زیبایی‌اندام و کشتی کج شهرهای لس آنجلس و سکرامنتو را به دست آورد. خوشابه پس از بازگشت از آمریکا در سال ۱۳۴۰ در فیلم «دندان افعی» بازی کرد.

او بعد از بازی در این فیلم از طرف استودیوی «یولو‌فیلم» برای شرکت در فیلم «ولکان خدای جنگ» به ایتالیا دعوت شد و برای ۳۰ سال در فیلم‌هایی چون «پسر ژوپیتر»، «علی بابا»، «هرکول، سامسون و اولیس»، «برادران شکست‌ناپذیر» و «هفت تیرکش‌های نفرین‌شده» ایفای نقش کرد.

خوشابه سال ۱۳۶۹ به ایران بازگشت و به اصرار گروهی از جوانان بدن‌ساز مجددا به این رشته پیوست. او سال ۱۳۷۱ در فیلم اکشن «افعی» به کارگردانی محمدرضا اعلامی با جمشید هاشم‌پور همبازی شد. خوشابه سپس در فیلم‌های «یاران»، «گارد ویژه» نقش‌آفرینی کرد و آخرین بار سال ۱۳۷۴ در فیلم «تعقیب» مقابل دوربین رفت.

او سال ۱۳۸۹ نشان شوالیه افسر ارشد را از سوی رئیس جمهور ایتالیا و وزیر امور خارجه این کشور دریافت کرد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی