آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

فکر نمی کنم که یک مربی خصوصی و مربی فیتنس یا پرورش اندام یا حتی کسی که بیشتر وقت خود را در باشگاه می گذراند، بتواند یک باشگاه با تجهیزات کامل را بر پا کند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که با تاسیس باشگاه بوجود می آید مسائلی است که با فروش و عرضه ی محصولات و خدمات همراه می شود. ظاهرا در چنین موقعیت هایی سازمان ها کلید موفقیت طولانی مدت باشگاه های پرورش اندام محسوب می شوند.

با توجه به تجربه ی شخصی خودم، ناظر یک باشگاه کوچکی بودم که با ورود به مرحله ی فروش و ارائه ی خدمات خود با مشکل رو به رو شد. در ابتدا تمام موارد با یک خودکار، کاغذ و همچنین نرم افزار اکسل انجام می شد. این مرکز به خوبی پیش می رفت در حالی که تنها بیست و یا حتی کمتر از این تعداد اعضا داشت. مدیریت یک باشگاه بسیار کوچک در ابتدا بسیار راحت است.

برای مطالعه این مقاله کلیک کنید

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

(مربیان بدنسازی آنلاین) ادامه مقاله قبل

یک کارشناس آنلاین شوید:

به راحتی می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا به موقعیت خوبی برسید و بتوانید برای خودتان اسم و رسمی به وجود بیاورید. بدون اینکه در دنیای واقعی تجربه آموزش داشته باشید. ما در اینجا گام به گام شما را راهنمایی می کنیم و چند دستورالعمل در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید به کارشناس آنلاین پرورش اندام تبدیل شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

ضروری است که بدنسازان ۳ قانون اساسی از قوانین تمرین ویدر را به خوبی فرا بگیرند تا بتوانند بهترین نتایج را از تمرینات خود حاصل کنند. به عقیده من استفاده همزمان از قوانین مقاومت پیشرونده (قانون اضافه بار) اوج انقباض و کشش ادامه دار اساس هر برنامه تمرین مؤثری را شکل می دهند.

قانون اوج انقباض

فیبرهای عضلانی به واسطه انقباض با همان کوتاه شدن طول شان کار می کنند. وقتی که با یک وزنه سبک تمرین می کنید، از تمام فیبرهای عضلانی آن گروه عضلانی کار کشیده نمی شود، بلکه تنها یک تعداد که جهت بلند کردن مقدار وزنه خاص لازم است درگیر یا به عبارتی منقبض می شوند. اما آن تعداد فیبرهایی که به کار گرفته می شوند تا آخرین حد توان خود منقبض می گردند که به این خاصیت عضلات قانون همه چیز یا هیچ چیز گفته می شود (یعنی یک سلول عضلانی یا به طور کلی منقبض می شود یا منقبض نمی شود، هیچ حالتی نداریم که بخواهیم بگوئیم یک سلول عضلانی ۷۰ درصد یا ۵۰ درصد منقبض می شود). بنابراین چنانچه بخواهیم تمام فیبرهای عضلانی یک گروه عضلانی را به کار بگیریم، وزنه کاربردی باید به اندازه ای سنگین باشد که جهت جابجا کردن آن نیاز به درگیر شدن همه فیبرهای عضلانی باشد.

۴ حرکت سازنده با انقباض کامل عضلات

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

 انسولین و مکمل ها: (انسولین چیست؟)

انسولین آنابولیک ترین (سازنده ترین) هورمون موجود در بدن است و عمل آن بر روی گلوکز (قند خون) و سوخت و ساز آن در سه بافت از بافت های بدن شکل می گیرد

  • بافت عضلانی
  • بافت چربی
  • کبد

خواص آنابولیکی انسولین وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ما بخواهیم بافت عضلانی خود را افزایش دهیم.

ترشح انسولین به دنبال مصرف و هضم غذاهایی که کربوهیدرات زیادی دارند توسط غده ای برگی شکل در بدن که به آن پانکراس می گویند، انجام می شود. در واقع ترشح این ماده عکس العمل و رفلکس طبیعی بدن در قبال کربوهیدرات ها است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
  • من برای شروع بدنسازی باید حداقل چند سال سن داشت؟

لی پریست : به نظر من برای بدنسازی محدودیت سنی وجود ندارد. خودم به شخصه ۱۲ یا ۱۳ ساله بودم که بدنسازی را آغاز کردم و از این بابت هم هیچ لطمه ای ندیدم. برای بعضی از شما که فکر می کنید تمرینات با وزنه روی رشد بدنم تاثیر منفی داشته باشد باید بگویم که تمام افراد خانواده ام کوتاه قامت هستند و کوتاهی قدم یک مساله ارثی است.

به اعتقاد من برای نوجوانان خوب است که در همان سن ۱۳ سالگی شروع کنند. اما با این ملاحظه فرم صحیح اجرای حرکات را کاملاً رعایت کنند و هرگز سعی نکنند با وزنه های خیلی سنگین تمرین کنند.

برای نوجوانان زیر ۱۳ سال اجرای حرکات بدون وزنه مثل شنا سوئدی، بارفیکس و کرانچ توصیه می شود. تمرینات منظم می توانند بسیار مفید باشند به ویژه برای کودکان امروزی که خیلی تنبل تر از کودکان دوران گذشته شده اند و عمده زمان خود را صرف بازی های رایانه ای و تماشا کردن تلویزیون می کنند.