برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

قوانین جدید در مسترالمپیای ۲۰۱۸

از این پس، رقابت­های حرفه­ ای درجه­ بندی می­شوند

فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB نسبت به حضور بدنسازان در رقابت­ های حرفه­ ای مسترالمپیای ۲۰۱۸ قوانین جدیدی را وضع کرده و بر همین اساس، ضمن درجه ­بندی رقابت­ های حرفه ­ای، اعلام داشته که از این پس ،فقط ۲۵ بدنساز برتر در هر کدام از رشته ­های بدنسازی می­توانند در مسابقات حرفه ­ای مسترالمپیای ۲۰۱۸ آمریکا حاضر باشند.

در همین رابطه، مسئولین برگزاری اظهار داشته ­اند چنانچه واجدین شرایط برای حضور در مسترالمپیای سال آینده، تعداد ۲۵ نفر یا کمتر باشند، قوانین طبق سال ۲۰۱۷ اعمال می­شود و چنانچه بیش از ۲۵ نفر باشند قوانین تغییر خواهد یافت و مجموع امتیازات بدنسازان ملاک انتخاب و حضور خواهد شد که البته این موضوع، بیشتر برای رشته ­های فیزیک و فیزیک کلاسیک محسوس خواهد بود چرا که رشته­ های پرورش ­اندام سنگین وزن و کمتر از سنگین­ وزن، اغلب کمتر از ۲۵ نفر شرکت کننده داشته است.

قوانین

برای توضیح بیشتر موضوع، قوانین را برای ۲۵ نفر یا کمتر و همچنین برای بیشتر از ۲۵ نفر از واجدین شرایط در ادامه آورده ­ایم.

تعداد ۲۵ نفر یا کمتر از آن:

همانطور که اشاره شد اگر تعداد واجدین شرایط ۲۵ نفر یا کمتر از آن باشد. قوانین طبق گذشته اعمال خواهد شد و بر همین اساس، واجدین شرایط عبارت خواهند بود از:

  1. تعدا ۵ نفر برتر رقابت­ های مسترالمپیای ۲۰۱۷
  2. نفرات اول رقابت­ های مختلف حرفه­ ای
  3. تعداد ۳ نفر برتری که بیشترین امتیاز حاصل از عناوین دوم تا پنجم رقابت­ های حرفه ­ای را کسب کرده باشند که ترتیب امتیازها در رقابت­ های حرفه ­ای نیز اینگونه می­باشد:
  • آرنولد کلاسیک آمریکا: نایب قهرمان ۱۰ امتیاز، نفر سوم ۹ امتیاز، نفر چهارم ۸ امتیاز و نفر پنجم ۷ امتیاز
  • آرنولد کلاسیک استرالیا، رقابت­ های پیتسبورگ، نیویورک، تامپا: نفر دوم ۸ امتیاز، نفر سوم ۷ امتیاز، نفر چهارم ۶ امتیاز و نفر پنجم ۵ امتیاز
  • رقابت­ های حرفه ­ای تورنتو، شیکاگو، ونکوور و کویت: ۶ امتیاز برای نایب قهرمان، ۵ امتیاز برای نفر سوم، ۴ امتیاز برای مقام چهارم و در نهایت ۳ امتیاز برای پنجمین بدنساز برتر.
  • دیگر رقابت­ های حرفه ­ای: به غیر از موارد مذکور، هر گونه رقابت حرفه ­ای دیگری که برگزار شود میزان ۴ امتیاز برای تایب قهرمان در نظر گرفته خواهد شد ۳ امتیاز برای سومین بدنساز برتر، ۲ امتیاز برای نفر چهارم و ۱ امتیاز برای پنجمین بدنساز برتر.

بیشتر از ۲۵ نفر:

تغییرات اساسی IFBB در این مرحله محسوس است یعنی جایی که بدنسازان واجد شرایط بیش از ۲۵ نفر باشند. معیار انتخاب این گروه نیز بدین شرح است:

  1. تعداد ۵ نفر برتر مسترالمپیای ۲۰۱۷
  2. تعداد ۲۰ نفری که بیشترین امتیاز را از انجام رقابت های حرفه­ ای داشته باشند؛ حتی نفرات اول نیز رتبه­ بندی خواهند شد و بر همین اساس، نفرات دوم تا پنجم رقابت­ه ای حرفه ای همان امتیازاتی را کسب خواهند کرد که پیش از این (در مرحله قبلی) اشاره کردیم. ولی نفرات اول، دارای امتیازاتی خواهند شد که معیار آن عبارت است از:
  • آرنولد کلاسیک آمریکا: ۲۰ امتیاز برای نفر اول.
  • آرنولد کلاسیک استرالیا و همچنین رقابت­های حرفه ای پیتسبورگ، نیویورک، تامپا و پراگ: قهرمان مسابقه مشمول دریافت ۱۶ امتیاز می­شود.
  • تورنتو، شیکاگو، ونکوور و کویت: میزان ۱۲ امتیاز برای قهرمان مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.
  • دیگر رقابت­ه ای حرفه ای: به غیر از رقابت­ های مذکور، هر گونه مسابقه حرفه­ ای دیگری که انجام شود، قهرمان مسابقه مشمول دریافت ۸ امتیاز می­شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی