برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

چند خبر کوتاه از بدنسازی و پرورش اندام ایران و جهان

ناکامی دوباره ظرفچی در اخذ ویزاجهت حضور در مسابقات قوی­ترین مردان آرنولد کلاسیک استرالیا ۲۰۱۸

علیرضا ظرفچی، یکی از بهترین قدرتی کارهای حال حاضر ایران قرار بود در آرنولد کلاسیک استرالیا شرکت کند که در ثانیه های پایانی متوجه شد ویزای او صادر نشده است.

طرفچی که در دسته ۱۰۵-کیلوگرم قویترین مردان عنوان­های درخشانی دارد، برای پنجمین بار گرفتار دیوار بلند ویزا شد

حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک استرالیا ۲۰۱۸

رقابتی پر هیجان در انتظار غفار نژاد

جعفر غفار نژاد، مرد حرفه ای پرورش اندام ایران بامداد یکشنبه ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد تا در اولین تجربه حرفه ای­ش شرکت کند.

غفار نژاد در حالی در آرنولد کلاسیک استرالیا شرکت خواهد کرد که چهره های سرشناسی چون دنیس ولف، سدریک مک میلان، رولی وینکلار و کوین لورون در وزن او حضور دارند.

اگر چه غفار نژاد به نظر راه سختی در پیش دارد، اما با توجه به پتانسیل بالای او، می توان انتظار درخشش و شگفتی را از این قهرمان مازندرانی داشت.

علیشاهی: افراد دارای شانس کسب مدال را انتخاب کرده ایم

یا ورزشکاران باید در کیفیت ساخت بدن های خود تجدید نظر کنند و یا این که مربیان در نحوه کار خود با شاگردانشان باید تغییراتی را به وجود بیاورند. این،بخشی از حرف های کامران علیشاهی رئیس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش­اندام بعد از پایان رقابت های پرورش­اندام، بادی کلاسیک و فیزیک قهرمانی باشگاه های کشور در شیراز بود.

علیشاهی گفت: باید بپذیریم که همه ۵۰۰ ورزشکار شرکت کننده در رقابت های شیراز خوب نبودند و همین عاملی شد که ما در ۵ گروه نماینده­ای را برای اعزام به رقابت­های آسیایی مغولستان انتخاب نکنیم.

رئیس کمیته فنی در ادامه افزود: معنای حرف من این نیست که در این ۵ وزن و دسته قدی ورزشکاران شرکت کننده خوب نبودند، بلکه منظور ما این است که آن نفرات برای عضویت در تیم ملی مناسب نبودند و ما نیز بر اساس مسئولیتی که بر دوش خود داشته و داریم، سعی کردیم نفراتی را انتخاب کنیم که بتوانند در مسابقات مغولستان شانس بیشتری برای کسب مدال داشته باشند.

علیشاهی گفت: ما در بحث انتخاب نفرات هیچ کاری با اسم هیأت­ها، صورت افراد، اسم و رسم ورزشکاران شرکت کننده و هیچ چیز دیگری نداریم. ما کار خودمان را می کنیم و در نهایت نیز نفرات منتخب را به فدراسیون اعلام می­نماییم. کاری که سالهاست انجام می­شود و نتایج خوبی نیز برای رشته ما در جهان و آسیا داشته است.

جوایز نقدی ارزنده برای مردان آهنین

پخش برنامه قوی ترین مردان در ایام نوروز

بعد از ۵ سال، دوباره قرار است مردان آهنین در ایام نوروز به خانه­های مردم بروند. مردمانی که تقریبا با گذشت زمان،آن رقابت ها و قهرمانان آن را به نوعی از یاد برده بودند.

کار ضبط رقابت های تلویزیونی مردان آهنین از جمعه گذشته در شهرک سینمایی غزالی تهران آغاز شد. رقابت هایی که در آن ۲۴ تن از قویترین مردان در حال حاضر ایران حضور دارند. مردانی که باید طی ۱۵ برنامه ۵۰ دقیقه ای در ۲۶ آیتم با هم به رقابت بپردازند.

نکته جالب توجه این رقابت­ها، این که مثل تمامی سال­هایی که پیش از این رقابت های مردان آهنین از تلویزیون پخش می شد، فرامرز خود نگاه قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت. ضمن این که بر خلاف همیشه این بار شبکه ۳ سیما مسئولیت کار و هدایت آن رقابت­ها را بر عهده دارد و آنها هستند که شرایط مسابقات شامل نفرات، حامی مالی ، میزان جوایز،محل برگزاری و خیلی از کارهای دیگر را مشخص می کنند.

گفته می شود که جوایز مردان آهنین نقدی و مبلغ قابل توجهی خواهد بود که قرار است در شب پایانی مسابقات به نفرات برتر پرداخت شود و همین مسأله باعث شده است تا انگیزه قهرمانان شرکت کننده برای تلاش هر چه بیشتر در این مسابقات صد چندان شود. مسابقاتی که از پیمان ماهری پور به عنوان شانس اول قهرمانی آن یاد می شود، هر چند که نفرات دیگری هم هستند که این شانس را دارند تا بتوانند با حضور در یک رقابت سالم، شانس خود را برای کسب جوایز این رقابت ها بیازمایند.

حسام علی­اکبر: حمید عاشق آمدو عاشق رفت

یکی از افرادی که پس از فوت حمید کشانی تحت تأثیر قرار گرفت، قهرمان سنگین وزن،حسام علی اکبر بود؛ دوستی حسام و حمید چندان طولانی نبود اما همین مدت کم کافی بود تا آنها رابطه دوستانه و عمیقی داشته باشند. حسام علی اکبر جزو معدود بدنسازانی بود که بعد از درگذشت حمید کشانی علاوه بر صحبت و انتشار تصاویر اندوهگین، دست به عمل زد و برای آن مرحوم مراسم یادبود گرفت و قهرمانان را دعوت به شرکت در این مراسم کرد. البته حسام بعد از یک مراسم گلایه مند بود و به طور صریح از مسئولین و برخی ورزشکاران گلایه کرد. او در ادامه این گلایه ها را بدین شکل با خبرنگار البرز در میان گذاشت که با هم می خوانیم:

حمید کشانی علاوه بر این که یک بدنساز بزرگ و با استعداد بود، یک انسان بسیار با معرفت،فروتن و با ادب بود و از هر لحاظ قابل تحسین بود. دوستی من و حمید به کمتر از ۶ سال پیش برمی­گردد. البته یک بار هم در میابقات گلدن­کاپ افتخار رقابت با هم را داشته­ایم.

حمید نمونه بزرگی از خودگذشتگی بود و سالها ورزش حرفه ای را به خاطر مراقبت از مادرش رها کرد و اجازه نداد تا حتی پرستار از مادرش مراقبت کند و این روزها این گونه رفتارها آن هم از یک فهرمان بزرگ مثل حمید قابل ستایش است. شاید بزرگترین عامل نابودی حمید این بود که عشق را از او گرفتند.

 این روزها اگر می­خواهی موفق شوی، باید در یک گروه باشی یا در باشگاه فلان مسئول تمرین کنی، کاری که مرام و مسلک حمید اجازه این کار را به او نمی­داد و می خواست در هر شرایطی روحیه پهلوانی­اش را حفظ کند. جالب است که در مسابقه آخر، او را به جرم استفاده از سینتول محروم کردند در حالی که در همان مسابقه شاگرد فلان مربی کاملا از این ماده غیر مجاز استفاده کرده بود و به راحتی هم مدال کسب کرد. این گونه برخوردها کافی بود تا انسانی مثل حمید به مرور افسرده و گوشه گیر شود و از ورزش زده شود. طبیعی است، زمانی که عشق را از عاشق بگیری، او دیگر انگیزه­ای برای زنده ماندن نخواهد داشت. در مراسمی هم که برای او گرفته شد متأسفانه مشخص شد که جمعیت کثیری از مردمان حرف می­زنند و ادعا می کنند. حالا اگر یکی از مسئولین تیغی در دستش می رفت، تمام جمعیت پرورش اندام، چه از پایتخت و چه از شهرستان به استقبال او می آمدند و با او سلفی می­گرفتند. اما از اینها گذشته، تجربه ثابت کرده عاشقان واقعی مثل حمید کشانی هیچگاه فراموش نمی شوند و یادشان در قلبها و اذهان خواهد ماند.

جوایز نقدی اغوا کننده ای مسابقات فجیره

هجدهمین دوره رقابت های پرورش اندام و فیزیک قهرمانی فجیره، هفته پایانی فروردین ماه در فجیره امارات برگزار خواهد شد. رقابت هایی که پیش بینی می شود ورزشکاران بسیاری از ایران در آن شرکت داشته باشند، رقابت هایی که میزان جوایز نقدی آن می تواند هر ورزشکار قهرمانی را به نوعی وسوسه کند.

مجریان برگزاری رقابت های فجیره اعلام کرده اند که رقابت های پرورش اندام را در ۴ دسته وزنی ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+کیلوگرم برگزار خواهند  کرد، ضمن این که مسابقات فیزیک نیز در ۴ دسته قدی ۱۷۰، ۱۷۴، ۱۷۸ و ۱۷۸+کیلوگرم برگزار خواهد شد. میزبانان اماراتی همچنین اعلام کرده­اند که به اوورال رقابت های پرورش­اندام ۲۵ هزار درهم پرداخت خواهند کرد. اما در فیزیک شرایط تا حدودی فرق می­کند. چرا که اعلام شده است که به نفر اوورال رقابت های فیزیک ۱۰ هزار درهم به عنوان جایزه اهدا خواهد شد. البته قرار است به نفرات دوم و سوم اوزان مختلف و اوورال نیز جوایز نقدی مناسبی پرداخت شود، جوایزی که باعث شده تا از همین حالا تعداد تیم های ایرانی شرکت کننده در رقابت های فجیره به بیش از انگشتان یک دست برسد که این مسأله می تواند کمیت و کیفیت رقابت های فجیره را بالا برده و مسابقات آنها را به صحنه واقعی رقابت بین ورزشکاران شایسته ایرانی تبدیل نماید.

بدرقه آرام با حمید کشانی

حدود ۲ هفته پیش  بود که اهالی بدنسازی و پرورش­اندام،صبح خود را به خبری دردناک و باور نکردنی آغاز کردند؛ خبر درگذشت حمید کشانی که با گذشت روزها و ساعت­ها همچنان تلخ و غیر قابل هضم است.

مراسم خاکسپاری و سوم مرحوم کشانی مصادف با مسابقات قهرمانی کشور در شیراز بود و طبیعی بود تا جمع کثیری از قهرمانان موفق به حضور در مسجد المتقین نشوند. اما بلافاصله پس از مسابقات کشوری، به کمک چند تن از قهرمانان و مسئولین قرار شد تا مراسم یادبودی بر سر مزار او و به بهانه ۷ روز فقدان حمید کشانی برگزار شود.

از ابتدای هفته گذشته در فضای مجازی و رسانه هااخبار ساعت و مکان این مراسم اعلام شد تا این که صبح جمعه، یعنی روز مراسم مرحوم کشانی اتفاقی افتاد که باعث شد برخی از قهرمان های حاضر در آنجا گلایه مند باشند. حضور در این مراسم به قدری اندک بود که رضا سلطانی، مدیر تیم های ملی به طعنه اعلام کرد که از این پس به کار بردن کلمه خانواده بزرگ پرورش اندام کاملا نابه جاست!

در هر صورت، افرادی که در این مراسم حضور داشتند، سعی کردند با حضور بر مزار او، ادای احترام به سال­ها زحمت و تلاش قهرمانی حمید کشانی کرده باشند. اما چیزی که کاملا آشکار است،حمید مانند اخلاق و منشش، خیلی آرام و ساکت بدرقه شد.

گلایه های حمید علی اکبر از نحوه برخورد در مسابقات کشوری

حمید علی اکبر، یکی از مربیان فعال این روزهای پرورش اندام از نحوه برخورد با او در مسابقات کشوری شیراز گلایه مند بود.

او به خبر نگار البرز در این رابطه گفت: به عنوان مربی تیم ژن­استار به مسابقات کشوری اعزام شدیم و مثل همیشه در حال مربیگری تیم خودم و برخی از بدنسازان تیم استان تهران بودم. بسیاری از بدنسازان سالهاست که من را می شناسند و در تیم علی اکبر مدال کسب کرده اند. اما پس از مسابقات کشوری از من خواستند تا پس از قهرمانی تیم تهران روی سکو و در جمع تیم نباشم و این در حالی بود که در عکس های یادگاری تیم همواره کسانی دیده می شوند که سابقه ورزشی و مربیگری ندارند و یا از دوستان مسئولین تیم هستند. هیچگاه نیازی به عکس یادگاری نداشته ام اما این طرز برخورد به هیچ عنوان صحیح نیست و جای تعجب دارد.

زادروز بیت­اله عباسپور

تاریخ ۲۰ اسفند ماه زاد روز بیت اله عباسپور، قهرمان و پهلوان بدنسازی و پرورش اندام ایران بود. در این روز طرفداران، دوستان و قهرمانان سعی کردند با انتشار تصویر او در فضای مجازی یاد او را زنده نگاه دارند و از زحمات مرحوم عباسپور قدرانی کرده باشند. سال های گذشته مراسم­های مختلفی بر  سر مزار مرحوم عباسپور، در شهر ماهدشت گرفته می شد.

ثبت رکوردی بی نظیر؛ با حدود ۵۰۰ شرکت کننده

افتخاری بزرگ برای هیأت بدنسازی شهرستان ورامین

سال ۱۳۹۶ برای رقابت های رشته بدنسازی به آخر رسید و با برگزاری و پایان یافتن رقابت های کشوری در اسفند ماه شاهد بودیم که قبل از انجام این رقابت­ها، مسابقات توابع استان تهران،استان ها و همچنین رقابت های تهرانی امسال رونق چشمگیری از لحاظ کمی و کیفی داشته است که این مسأله نوید بخش آینده بهتری برای این رشته پرطرفدار ورزشی است.

با یک نگاه و بررسی مسابقاتی که در طول این مدت برگزار گردید مشخص شد که شهرستان ورامین با ثبت تعداد حدود ۵۰۰ شرکت کننده، از نظر کمی یک رکورد بی­نظیر را از خود در کشور بر جا گذاشت که در نوع خود بی سابقه بوده است. البته بایستی خاطرنشان شویم که عوامل اجرایی این هیأت نیز از لحاظ برگزاری مسابقات نیز نمره قابل قبولی را دریافت نمودند.

سید جواد برزده به عنوان مسئول هیأت بدنسازی شهرستان ورامین ضمن اشاره به موضوع فوق افزود: ما خودمان از حضور این تعداد ورزشکار و شرکت کننده شگفت زده شدیم و انتظار اینچنین استقبالی را نداشتیم.

وی افزود: بایستی خاطر نشان شوم که علاوه بر استقبال خوب شرکت کنندگان،استقبال بی­نظیری نیز از سوی تماشاگران از این رقابت ها صورت پذیرفت و با فروش بیش از ۲۰۰۰بلیط، رکورد خوبی چه از لحاظ شرکت کننده و چه تماشاگر و همچنین مهمانان گرانقدر به ثبت رسید.

سید جواد برزده گفت: ضمن تشکر از حضور مسئولین محترم شهرستان، از جمله فرماندار، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره ورزش ورامین،اسلامشهر،جواد­آباد، قرچک،اعضای محترم شورای شهر و مسئولین فدراسیون بدنسازی و هیآت استان تهران، رؤسای محترم حوزه ها،قهرمانان ملی و بین المللی، مربیان عزیز و زحمتکش، از حضورورزشکاران و شرکت کنندگان دوست­داشتنی نیز که با حضور گرمشان زینت­بخش مسابقات شدند قدردانی می نمایم و همچنین از تلاش بی وقفه و زحمات مسئولین هیأت بدنسازی شهرستان ورامین در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات نیز سپاسگزارم.

برزده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شرکت دوبیس(تولید کننده مکمل های غذایی و ورزشی) به عنوان حامی مالی رقابت­ها افزود: برگزاری این مسابقات موفقیت و افتخار بزرگی برای هیأت بدنسازی شهرستان ورامین بود.

کلاس پیشرفته داوری مچ­ اندازی بانوان برگزار شد

نخستین دوره کلاس پیشرفته داوری مچ­اندازی بانوان به میزبانی تهران در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان امور مشترک فدراسیون­ها برگزار شد.

این دوره آموزشی دو روزه ۴۶ شرکت کننده در محل ساختمان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور زهره مرزوقی نایب رئیس بانوان فدراسیون، برگزار شد.

این دوره به منظور تربیت بانوان جهت خودکفایی در داوری مسابقات مچ­اندازی کشور برگزار شد که از هر استان دو ­الی ۳ نماینده شرکت کردند و در پایان گواهی حضور به تمام شرکت­کنندگان اهدا شد. تدریس نخستین دوره کلاس پیشرفته داوری را امیر ارسلان مسعودی، مهرداد آرین و مرتضی حاج مرادی برعهده داشتند.

مراد پور و دو تجربه بین المللی

پیمان مراد­پور، بدنساز ۳۲ ساله­ای است که از سال ۱۳۷۸ شروع به ورزش کرده و ازسال ۱۳۹۰ به طور حرفه­ای بدنسازی را ادامه داده است. او در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی WBPF نفر ششم رشته فیزیک شد و امسال هم در رقابت­های فیزیک و فیزیک کلاسیک مسابقه شرو کلاسیک هند به مقام چهارم رسید.

بازگشت کمال با کارت حرفه ­ای

کمال عبدالسلام برای اهالی بدنسازی ایران نامی بسیار آشناست. او که با­­ نام کمال عبدالسلام القرنی که از کشور لیبی به قطر پیوسته بود، سال­های طولانی برای کشور قطر در رقابت­های آماتوری مدال گرفته بود و با بدنسازانی مثل رضا باقرزاده و مهدی عیاری رقابت کرده بود. کمال عبدالسلام هفته گذشته و پس از مدت­ها غیبت، روی صحنه مسابقات آرلوند کلاسیک آمد و در سن ۴۶ سالگی توانست قهرمان رده ۲۱۲ پوندی­های آرلوند کلاسیک شود.

قهرمانی ویلیام بوناک در جشن ۳۰ سالگی آرلوند کلاسیک

ویلیام بوناک در یک رقابت جذاب و البته تا حدودی قابل پیش بینی توانست در جشن ۳۰ سالگی مسابقات آرلوند کلاسیک، قهرمان شود. بوناک که در یک سال اخیر عملکرد بسیار موفقی داشته، برای کسب عنوان قهرمانی دکستر جکسون با سابقه رااز پیش رو برداشت.

شگفتی مهم این دوره ، افت وحشتناک دنیس ولف بود. ولف که بعد از رهایی از آسیب دیدگی ، دوباره به صحنه رقابت­ها بازگشته نتوانست نظر داوران را برای حضور در جمع فینالیست­ها جلب کند. در رقابت­های حرفه­ای آرلوند کلاسیک، سیدریک مک میلان، رولی وینکلار، استیو کوکلو و لیونل بیکه به ترتیب سوم تا ششم شدند.

ناصر گرجی: یک سال استراحت کنید!

ناصر گرجی مربی تیم ملی پرورش اندام درباره مسابقات بدنسازی قهرمانی کشور گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی شیراز سعی کردم تمام اوزان را با دقت نگاه کنم. بسیاری از ورزشکاران را دیدم که به طور مستمر و بدون هیچ تغییر چشم­گیری در اکثر مسابقات شرکت می­کنند. مطمئن هستم خودشان هم از مقامی که به دست می­آورند راضی نیستند. توصیه من به این عزیزان این است که لااقل یک سال در هیچ مسابقه­ای شرکت نکنند و به ترمیم و رفع ضعف­های عضلات­شان بپردازند هرچند برای به دست آوردن این مهم بیش از یک سال وقت نیاز دارند ولی مطمئن باشند در مسابقات بعدی مقامی که در تصورشان هست کسب خواهند کرد

بیگ رامی پله پله صعود

از همان موقعی که ممدوح الصبیا به رقابت­های حرفه­ای قدم گذاشت، انتظار می­رفت که یک ستاره جدید متولد شده باشد. این بدنساز مصری الاصل ساکن کویت که داستان زندگی جالب هم دارد، در مدتی کوتاه از یک ماهیگیر تبدیل به یک بدنساز حرفه­ای شد و حالا عنوان حجیم­ترین بدنساز حال حاضر جهان را یدک می­کشد.

ممدوح الصبیا که به بیگ رامی معروف است، در سالی که گذشت توانست با عبور از حریفان مهمی مثل ویلیام بوناک، دکستر جکسون، شان  رودن و سدریک مک میلان به عنوان نایب قهرمانی مسترالمپیا برسد. آیا روزی می­رسد که ممدوح الصبیا قهرمان مسترالمپیا شود؟

دالاس مک کارور مرگ در آغاز جوانی

در ۲۱ سالگی با اورالی در مسابقه قهرمانی آمریکای شمالی، چهره شد. همان موقع خیلی­ها معتقد بودند دالاس مک کارور در سال­های بعد به قهرمانی مسترالمپیا هم خواهد رسید. اما این بدنساز آمریکایی پیش از اینکه ۲۷ سالگی خود را جشن بگیرد، چشم از جهان فرو بست. دالاس مک کارور در طول سه سال فعالیت به عنوان یک بدنساز حرفه­ای، در ۷ مسابقه شرکت کرد که در دو تای آن به مقام قهرمانی رسید. آخرین حضور مک کارور به  رقابت­های جایزه بزرگ نیوزلند مربوط می­شد که در همان مسابقه مشخص بود که حالش چندان مساعد نیست. یک هفته بعد از آن، دلارس در مسابقه آرنولد کلاسیک استرلیا روی صحنه رفت اما هنگامی که داشت روی صحنه رقابت می­کرد، دچار بی­حالی شد و با کمک عوامل مسابقه، از صحنه خارج شد. بعداً اعلام شد که دلیل ناراحتی او، مشکلات تنفسی و برونشیت بوده است.

جسد دالاس در آخرین روزهای مرداد سال ۹۶ در حالی که در خانه تنها بود، کشف شد. در کالبد شکافی ، دلیل مرگ او خفگی اعلام شد.

فیل هیث جراحی و رویای ۱۰ قهرمانی

چند روز بعد از اینکه فیل هیث توانست هفتمین عنوان قهرمانی پیاپی خود را در مسابقات مسترالمپیا جشن بگیرد، یک جراحی را پشت سر گذاشت تا شایعاتی مبنی بر خداحافظی او قوت بگیرد. اما فیل هیث گفت که این فقط یک درد کهنه از ناحیه فتق بوده که می­بایست زودتر از این­ها به سراغش می­رفته. فیل که به نظر می­رسد فعلاً رقیب مهمی برای تصاحب عنوان « مرد شماره یک بدنسازی جهان» ندارد، از رویای ده قهرمانی پیاپی در مسترالمپیا صحبت کرده است. او در حال حاضر همراه با آرلوند، در رده دوم پر افتخارترین بدنساز تاریخ قرار دارد و اگر بتواند حتی به ۹ قهرمانی برسد، آن وقت رونی کولمن ولی هنی را هم کنار خواهد زد.

فلکس لوئیس ششمین قهرمانی بی­دغدغه

در بخش مسابقات سبک وزن مسترالمپیا که مخصوص بدنسازان کمتر از ۹۶ کیلو (۲۱۲ پوند) است، فلکس لوئیس فعلاً رقیبی ندارد. این اژدهای ولزی امسال هم موفق شد قهرمان مسترالمپیا شود تا برای ششمین بار پیاپی این عنوان با ارزش را کسب کند. در سال­های گذشته بدنسازانی مثل دیوید هنری، کوین انگلیش، حوزه ریموند، ادواردو کوریا و احمد اشکانی بارها با فلکس لوئیس مسابقه داده­اندو از او شکست خورده­اند. آیا رقبای تازه­ای مثل هادی چوپان و یا حتی کمال عبدالسلام می­توانند بلاخره فلکس را از میدان به در کنند؟

آرش رهبرتثبیت جایگاه در فیزیک کلاسیک

آرش رهبر اگرچه امسال در رده بندی رشته فیزیک کلاسیک مسترالمپیا دو پله نزول کرده و در رده چهارم ایستاد اما با نایب قهرمانی در آلوند کلاسیک و رقابت بسیار نزدیک با برایان آنسلی توانست جایگاه خود را در این رشته جدید تثبیت کند.

آرش یکی از زیباترین فیزیک­های حال حاضر جهان است و با توجه به سن کمی که دارد، تا سال­ها می­تواند در بالاترین سطح بدنسازی بدرخشد.

هارولد کلی با اراده سال

بخش بدنسازی معلولان هنوز به طور کامل رسمی نشده اما در برخی مسابقات رقابت­های مختص معلولان برگزار می­شود. اگرچه در این بخش ، همه شرکت­کنندگان که توانسته­اند با اراده­ای مثال زدنی چنین بدن­هایی آماده کنند، قهرمان هستند اما در میان آن­ها، هارولد کلی موفق­تر از سایرین بوده است. هارولد به وضوح اثبات کرده که معلولیت، محدودیت نیست و اگر انگیزه و اراده و پشتکار وجود داشته باشد، در هر حالتی می­توان پیش رفت و موفق شد.

همکاری حمید کشاورز و رضا امین ترابی

حمید کشاورز، یکی از بدنسازان سنگین وزن و از پیشکسوتان کشورمان مدتی است که همکاری تازه­ای با رضا امین ترابی، دیگر مربی کهنه کار پرورش­اندام آغاز کرده است.

آنها چند ماهی است که با یکدیگر همکاری دارند و به گفته کشاورز، او در این مدت تغییرات چشگیری داشته است.کشاورز قرار بود در مسابقات کشوری شرکت کند که در روزهای پایانی تصمیم دیگری گرفت و قرار  است تا رقابت­های دیگری را انتخاب کند. همچنین امین ترابی که در کانادا زندگی می کند، از راه دور، کشاورز و بسیاری از بدنسازان دیگر ایران را مشاوره می­دهد و راهنمایی می کند.

با کمک و مربیگری حسن پناهیتوحید جلیل زاده و آماده شدن برای مسابقات بین­المللی

توحید جلیل زاده، یکی از ورزشکاران پرافتخار استان آذربایجان غربی است. او بارها در مسابقات داخلی صاحب مقام شده و سال پیش نیز درصدد کسب مدال با ارزش مسابقات جهانی WBBF بود که با بدشانسی این اتفاق نیفتاد.

چند ماه پیش گفت­وگویی در این زمینه با جلیل­زاده داشتیم و حالا با گذشت چند ماه او تصمیم گرفته است برای مسابقات آینده حضور فعالی داشته باشد. در ادامه گفت وگوی جلیل زاده و هفته نامه البرز را می ­­خوانید:

نزدیک به ۱۵ سال است که در رشته بدنسازی فعالیت می­کنم و در این مدت بارها در مسابقات داخلی شرکت کرده ام و تقریبا در تمام این مسابقات صاحب مدال شده ام. به طور مثال سال ۸۶ در اولین تجربه رقابت، در استان آذربایجان غربی قهرمان شده ام. همچنین در مسابقات اسلامشهر مقام سوم وزن ۷۰ کیلوگرم را کسب کرده ام. در مسابقات کشوری فینالیست شده­ام و در رقابت­های شمال غرب کشور نیز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده ام. سال گذشته و در اولین تجربه بین المللی­ام در مسابقات آسیاییWBBF کره جنوبی شرکت کردم که با بی­توجهی مربیان نتوانستم عنوانی که مد نظرم بود را کسب کنم. اما در دومین تجربه راهی رقابت های جهانی هند شدم که خوشبختانه در این مسابقه مقام قهرمانی را از آن خودم کردم. مدتی استراحت کردم و امسال تمریناتم را با جدیت بیشتر دنبال کرده ام و حالا وارد رژیم شده ام. البته تمامی این تصمیمات با صلاحدید مربی­ام حسن پناهی اتفاق افتاده است. لازم است تا تشکر ویژه ای از او داشته باشم که در تمامی این سال ها در کنارم بوده اند و باعث تغییر وتحول شگرف در بدنم شدند البته او فراتر از یک مربی دلسوز و علمی برایم هستند و مانند یک برادر والگو در تمامی لحظه های زندگی­ام همراهی می­کند. لازم به ذکر است که در آخرین صحبت هایی که با مربی­ام داشته ام، تصمیم بر این شده که سال جدید در چند تورنمنت بین­المللی و بزرگ شرکت کنم و صاحب مدال­های ارزشمند شوم. استارت مسابقات از خرداد ماه سال ۹۷ اتفاق خواهد افتاد همچنین امید رامز از ایران در فدراسیونWBBF حضور داشتند و در طی سفر  برایمان سنگ تمام گذاشتند و بنابراین از او نیز سپاسگزارم.

قابل توجه علاقمندان به رشته بدنسازی

مسابقات جهانی بدنسازی NPC۲۰۱۸ فیلیپین

مسابقات بدنسازی جهانی ۲۰۱۸ فدراسیون NPCدر کشور فیلیپین برگزار خواهد شد و تاریخ برگزاری آن مورخ ۲ ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ می­باشد.

این رقابت ها شامل رشته های، پرورش اندام در رده سنی نوجوانان یک دسته، بزرگسالان ۴ دسته قدی (۱۶۵ ساتیمتر، ۱۶۶ تا ۱۷۲ سانتیمتر، ۱۷۳ تا ۱۷۹ سانتیمتر، و ۱۸۰+سانتیمر)، پیشکسوتان در ۲ دسته ۴۰ سال و ۵۰ سال، فیزیک ۲ دسته قدی ۱۷۵ سانتیمتر و ۱۷۵+سانتیمتر و بادی کلاسیک نیز در ۲ دسته قدی ۱۷۵ سانتیمتر و ۱۷۵+سانتیمتر می باشد.

باز بینی تیم ژن­استار

قرار است تا تیم ژن استار، اعزامی را به مسابقات جایزه بزرگ امارات(فجیره) داشته باشد و به همین منظور این تیم جلسه بازبینی خود را در تاریخ ۲۴ اسفند و در باشگاه رویین تنان شعبه خیابان قزوین برگزار خواهد کرد. مربیگری این تیم را عباس عاقلی و حمید علی اکبر بر عهده دارند و از طرف اسپانسر نیز جایزه نقدی اهدا می شود.

برگزاری همایش تجلیل از مربیان و باشگاه های حوزه شمال شرق

همایش تجلیل از مربیان و باشگاه های برتر هیأت بدنسازی و پرورش اندام حوزه شمال شرق تهران و تجلیل از قهرمانان برتر ایران در مبادین ABBF وWBPF پنجشنبه گذشته در محل سالن همایش های شهرک امید برگزار شد، مراسمی که خیلی پبشتر از اینها امیر بیات و همکاران او وعده برگزاری آن را داده بودند. در مراسم تجلیل از مربیان و باشگاه­های برتر حوزه شمال شرق همانطور که پیش بینی می شد از پیشکسوتان، قهرمانان و چهره های برتر بسیاری تجلیل شد.

محمد رضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی،احد آزادی­خواه سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس و نفراتی چون احد عبادی، غلامرضا صادقی، حمزه هوشمند، عبدالمهدی نصیرزاده،خسرو محمدی، ابوالقاسم کاکلی، داریوش زارع، جهانبخش مریدیان و… از جمله میهمانان حاضر در مراسم پیش از ظهر پنجشنبه سالن همایش­های شرکت امید بودند. مراسمی که غیبت جعفر قلی زرنگار رئیس حوزه شمال شرق و معاونین ایشان در مراسم کاملا به چشم آمد.

سعید عسگری:معیارها در مسابقات کشوری شیراز از استاندارد نبود

سعید عسگری، بدنساز و مربی قدیمی کشورمان هفته گذشته در مسابقات کشوری حضور داشت و در نهایت به مقام پنجم دسته دوم بادی­کلاسیک رسید؛ مقامی که با توجه به سابقه عسگری کمی دور از انتظار بود بنابراین در ادامه از او در این رابطه سوال کردیم و عسگری نیز به شرح موضوع پرداخت و همچنین درباره برنامه های آینده نیز توضیحاتی داده است که با هم می­خوانیم:

بسیار جای تعجب داشت که فدراسیون، رقابت­های کشوری و انتخابی و تیم ملی را با یکدیگر ادغام کرد و طبیعی بود که در این میان حق برخی از ورزشکاران مثل من پایمال شود. این دو مقوله کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. در مسابقات کشوری شما می توانید بدون ترس از دوپینگ بر روی سکوی مسابقه حاضر شوید و برای کسب مدال تلاش کنید اما در انتخابی های تیم ملی ماجرا متفاوت است و در اینجا بحث تیم ملی،تست دوپینگ و آبروی کشوردر میان است و شما نمی توانید به هر قیمتی برای مسابقات آماده شوید. از آنجایی هم که هدف من عضویت در تیم ملی بود، بنابراین تمام این موارد را رعایت کردم و جای تعجب نداشت که حریفانم در دسته دوم بادی کلاسیک با بدن حجیم تر در کنارم رقابت کردند و عنوان های بهتری به آنها اختصاص داده شد. البته داورهای مسابقات کشوری شیراز که اغلب جوان یا ناشناس بودند به بدن های حجیم تر توجه بیشتر می کردند که این استاندارد در رشته بادی­کلاسیک جایی ندارد.الیته نکته بحث برانگیز و بسیار عجیب دیگر، قول کمیته فنی به فینالیست­های مسابقات کشوری شیراز بود.آنها در شیراز به ما گفتند که فینالیست­ها طبق سابقه و بدن و حتی تست دوپینگ گزینش می شوند و به تیم ملی دعوت می شوند؛ چیزی که دقیقا یک هفته بعد اتفاق نیفتاد. نفرات اول برخی از اوزان به راحتی خط خوردند و در عوض نفر سوم به تیم ملی دعوت شد. این اتفاقات واقعا عجیب و بحث برانگیز است و به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

در هر صورت همچنان تمرین و رژیمم را در ادامه می دهم تا به زودی در مسابقات دیگر شرکت کنم. یقین دارم که در اینگونه مسابقات بزرگ عنوان های بهتری کسب خواهم کرد. در پایان لازم است تا از مربی­ام سهیل رکنی تشکر داشته باشم. او در این مدت کمک شایانی به پیشرفت بدنی­ام داشته است و شبانه روز در کنارم حضور داشت. رکنی یکی از بهترین مربیان ایران است و همیشه به دلیل دوری از حاشیه، اسم او آنطور که باید و شاید شنیده نشد.همچنین از تمامی دوستان به ویژه پرسنل و مربیان باشگاه اکسیژن، رضا جاوید، امیر حسین فرزانه و فرهنگ نصرتی تشکر ویژه­ای دارم.

یاشار نعمتی و خوشرنگ ترین مدال بین­المللی در اولین تجربه رقابت

مسابقاتNPC شرو کلاسیک هندوستان در حالی به پایان رسید که بسیاری از ایرانی ها با مدال و کسب نتایج درخشان به کشور بازگشتند. در این میان یاشار نعمتی، نماینده سنگین وزن ایران رکورد جالبی از خود بر جای گذاشت و در اولین تجربه رقابت، موفق شد مدال طلای ۱۰۰+کیلوگرم را از آن خودش کند. او در حالی این به این موفقیت رسید که پیش از آن هیچ­گاه بر روی سکوی مسابقات رقابت نکرده بود.

به همین بهانه در این شماره از هفته­نامه البرز، گفت وگویی را با او ترتیب دادیم تا ضمن معرفی بیشتر،درباره برنامه­های آتی کسب کنیم. در ادامه این گفت وگو را با هم می­خوانیم:

۳۴ ساله هستم و بدنسازی را از سن ۱۹ سالگی آغاز کرده ام. البته پیش از شروع بدنسازی فوتبال بازی می­کردم. به بهانه تقویت عضلاتم به باشگاه بدنسازی آمدم و مربی باشگاه(مجید محمدی) متوجه شد که استعداد خوبی در بدنسازی دارم. بنابراین ورودم به صورت حرفه­ای در رشته بدنسازی از آن زمان شروع شد. البته در تمام این سال ها در مسابقات شرکت نکردم چرا که به نظر خودم هنوز به بدن ایده­آلی نرسیده بودم. البته چند بار تصمیم گرفتم در مسابقات شرکت کنم و حتی وارد رژیم هم شدم که هر بار به دلایلی این اتفاق نیفتاد. سرانجام از یک سال پیش عزمم را جزم کردم تا هر طوری شده تجربه شرکت در یک مسابقه را داشته باشم. در ابتدا تصمیم نداشتم در مسابقه بین­المللی شرکت کنم اما با اعلام تقویم سال جدید NPC تصمیم گرفتم تا در مسابقات شرو کلاسیک هند شرکت کنم. خوشبختانه این تصمیم هم نتیجه خوبی داشت و من در اولین تجربه طلایی شدم!

نعمتی در ادامه در رابطه با مسابقات شرو کلاسیک هند گفت: به نطرم این رقابت از سطح خوبی برخوردار بود و حضور نماینده­های پر قدرت ایرانی باعث شد تا کیفیت این مسابقه چند برابر شود. البته باید اعتراف کنم که هند کشور چندان مناسبی برای میزبانی مسابقه های بزرگ نیست و شرایط نسبتا سختی را در پشت سر گذاشتیم. اما در هر صورت خاطره خوبی از این سفر برایم به جای ماند. به ویژه من در این مسابقه با اختلاف وزنی بسیار زیاد نسبت به حریفانم در وزن مثبت شرکت کردم و موفق شدم با وجود وزن کمتر،آنها را مغلوب کنم.

وی در  پایان گفت: حضور در این مسابقه و کسب مدال طلا انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر و فتح سکوهای بزرگ­تر در من ایجاد کرده است. سال آینده با تصمیم مربی­ام وحید اکبر زاده در هر مسابقه­ای که او تصمیم بگیرد شرکت می کنم. هدفم دریافت کارت حرفه ایست و این پتانسیل را در خودم می بینم که بتوانم روزی یک ورزشکار حرفه ای بزرگ تبدیل شوم. در پایان لازم است تا از مربی بزرگوارم وحید اکبر زاده تشکر ویژه ای داشته باشم. او علاوه بر اینکه مربی توانا و به روزی است، مانند یک برادر بزرگ تر و دلسوز شبانه روز در کنارم حضور داشت و امیدوارم با کسب عنوان های بیشتر بتوانم گوشه ای از زحمات او را جبران کنم. همچنین از صادق سلامی تشکر می­کنم که از لحاظ علمی و فنی من را یاری می­کرد و زمانی که قهرمان شدم با اینکه خارج از ایران زندگی می کند، جزو اولین نفراتی بود که قهرمانی ام را به من تبریک گفت. همچنین از خانواده و تمام دوستانی که در این راه همراهی­ام کرده اند سپاسگزارم و دستان آنها را به گرمی می­فشارم. از علی عسگری نماینده فدراسیون ناک در ایران و همینطور مجتبی قبادی و رضا لک نیز بسیار سپاسگزارم که در تمام لحظات در کنار تیم بودند و بهترین شرایط را برای بدنسازان اعزامی فراهم کرده بودند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی