برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

اخبار کوتاه بدنسازی

 اعلام تقویم مسابقات IFBB در سال ۲۰۱۸

با شروع سال جدید میلادی، فدراسیون های مختلف بدنسازی و پرورش اندام مسابقات خود را اعلام کردند. فدراسیون IFBB در ماه های آخر ۲۰۱۷ از فدراسیون NPC جدا شد و بنابراین طرفداران حضور در فدراسیون IFBB منتظر اعلام رقابت های جدید بودند.

این مسابقات بدین شکل اعلام شد.

جام الماس گویا در برزیل ۱۸ و ۱۹ اسفند

جام قهرمانی استرالیا ۲۵ الی ۲۷ اسفند

جام سانتو نخا یونان ۲ الی ۴ فروردین

سیام کلاسیک، بانکوک ۳ الی ۵ فروردین

جام الماس مالت ۱۷ الی ۱۹ فروردین

جایزه بزرگ سوئد ۳۱ قروردین

آرنولدکلاسیک برزیل ۳۰ الی ۳۱ فروردین

مسابقات آسیایی پرورش اندام، مغولستان ۷ الی ۹ اردیبهشت

مسابقات قهرمانی اروپا، اسپانیا ۱۴ الی ۱۵ اردیبهشت

جام الماس بلگراد، صربستان ۲۱ الی ۲۲ اردیبهشت

آرنولد کلاسیک آفریقا، آفریقای جنوبی ۲۸ الی ۲۹ اردیبهشت

مسابقات قهرمانی بالکان، رومانی ۲۸ الی ۲۹ اردیبهشت

جام الماس مادرید ۴ الی ۵ خرداد

جام قهرمانی پاناتا، ایتالیا ۱۱ الی ۱۳ خرداد

جام الماس پرتقال ۱۸ الی ۲۰ خرداد

جام الماس لوکزامبورگ ۲۵ الی ۲۷ خرداد

جام الماس فرانسه ۱ الی ۳ تیر

جام الماس مونترال کانادا ۲۲ الی ۲۴ تیر

آرنولدکلاسیک اروپا، بارسلونا ۳۰ و ۳۱ شهریور

جام الماس خلیج فارس، تهران ۲۲ الی ۲۳ مهر

جام الماس ایتالیا، رم ۱ الی ۱۴ آبان

مسابقات قهرمانی جهان،اسپانیا ۱۸ الی ۲۰ آبان

جام الماس اوکراین ۲ الی ۴ آذر

چام الماس یونان ۱۰ آذر

دوبی کلاسیک ۱۴ الی ۱۷ آذر

اولین رقابت غفار نژاد در بین چهره های بزرگ بدنسازی

لیست نفرات شرکت کننده در مسابقات حرفه ای آرنولد کلاسیک استرالیا هفته گذشته اعلام شد و در این بین نام جعفر غفار نژاد نیز دیده می شد.

با نگاه احتمالی به نفرات ثبت نام کننده می توان به این موضوع پی برد که رقابتی بسیار سنگین و حساس در انتظار نماینده ایران خواهد بود. غفارنژاد چندین بار برای شرکت در مسابقات حرفه ای اقدام کرده بود که هر بار با عدم صدور روادید مواجه شد. البته این اتفاقات باعث کناره گیری غفار نژاد نشد و در عکس ها و تصاویر منتشر شده مشخص بود که او همچنان آمادگی خود را حفظ کرده است .

نکته دیگر درباره این بدنساز مازندرانی، رقابت او در دسته آزاد است. پیش از این غفار نژاد اعلام کرده بود که می خواهد در دسته ۲۱۲ پوندی ها شرکت کند اما ظاهرا در آرنولد کلاسیک استرالیا خبری از دسته ۲۱۲ پوندی نبوده و او به ناچار با بدنسازان دسته به اصطلاح آزاد یا همان سنگین وزن رفابت خواهد کرد. هیده تادا یاما گیشی نیز شرایط مشابه با او را دارد.

دنیس ولف یکی از شرکت کنندگان آرنولد کلاسیک استرالیا و شاید هم مشهورترین آنها باشد. او پس از مدت ها دوری و رهایی از مصدومیت به صحنه رقابت ها باز گشته است که در مسترالمپیای ۲۰۱۶ حضور چندان موفقی نداشت و حالا تصمیم گرفته در آرنولد کلاسیک استرالیا شانس خود را امتحان کند که البته این مسابقه، آخرین حضور کوین لورون خواهد بود و اعلام کرده که پس از آن، برای همیشه از رقابت های حرفه ای پرورش اندام خداحافظی خواهد کرد.

نام های بزرگ دیگری چون رولی وینکلار، استیو کوکلو، سدریک مک میلان، ویلیام بوناک، جاندلاروسا، اسمالز ولیونل بیکه در کنار نماینده ایران در این لیست دیده می شوند که می تواند رقابت بزرگی را در استرالیا رقم بزند.

اعلام فهرست نهایی کاندیداهای پست ریاست فدراسیون

بعد از آنکه ۱۴ کاندید! برای احراز پست ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به محل این فدراسیون رفته و ثبت نام خود را انجام دادند، طی روزهای گذشته حرف و حدیث های بسیاری در خصوص بودن یا نبودن نام برخی از کاندیداها در فهرست نهایی وزارت ورزش و جوانان به گوش می رسید. حرف و حدیث های که مسئولان امر در وزارت ورزش و جوانان نه صراحتاً آن را تایید کردند و نه لب به تکذیب آن گشودند. اما آنچه که مشخص است این که قرار است تا پایان هفته جاری اسامی نفرات نهایی حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون  بدنسازی و پرورش اندام اعلام شود، که چنانچه این اتفاق بیفتد. قطعا شرایط در روزهای منتهی به انتخابات به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

امضای قرار داد اسپانسری لرای چند بدنساز ایرانی

هفته گذشته چند ایرانی تحت حمایت شرکت های مختلف در آمدند تا از این پس با حمایت آنها راهی مسابقات شوند.

وحید بهار لو پس از اورالی در مسابقات ماسل شو دوبی به عضویت تیم بایوتک در آمد. همچنین مبین رستمیان که به تازگی نایب قهرمان وزن ۱۰۰ کیلو  گرم مسابقات مستر المپیای آماتوری سن مارینو شده بود. به عضویت تیم میلانو در آمد. رضا زینت لو نیز قرارداد تازه ای با شرکت ژن استار امضا کرد.

حمبد لکزایی حرفه ای شد

گزارشی از مسابقات NPC تونس

بدنسازانی از ایران در ابتدای هفته راهی مسابقات NPC در کشور تونس شدند تا یک بار دیگر نتایج درخشان برای ایرانی ها در یک رقابت مهم بین المللی رقم بخورد.

اکثر ایرانی های حاضر در این رقابت ها تحت عنوان تیم اورال ۳ با مدیریت حسن تبریزی وارد تونس شده بود.

علی زر افشان در دسته اول فیزیک طلا گرفت. همچنین ضیا موسوی در دسته پایانی فیزیک همین عنوان را تکرار کرد و طلایی شد. همچنین در بخش فیزیک کلاسیک نیز «محمد زیادی» طلسم را شکست و موفق شد یک مدال طلای دیگر را برای کاروان ایران کسب کند. همچنین محمد علامه زاده پس از ناکامی در مسابقات سن ماریتو به این رقابت ها آماده بود که در نهایت نقره دریافت کرد ضمن اینکه صادق گرامی در دسته دوم فیزیک کلاسیک مدال برنز را از آن خود کرد.

اما در بخش پرورش اندام نیز ایرانی ها عملکرد قابل قبولی داشتند. هر چند که اتفاقی عجیب باعث شد تا در حق برخی از ورزشکاران اجحاف شود. ساعاتی پیش از برگزاری مسابفه مشخص شد که چند دسته باهم ادغام شده اند و عملا شرایط برای رقابت برخی از ورزشکاران سخت و محدود شده است. در پرورش اندام حمید قربانی در دسته ۸۰ کیلوگرم طلایی شد همچنین امیر نعیم حسنی در دسته فوق  سنگین یک بار دیگر مدال برنز کسب کرد. اما موفق ترین بدنساز کاروان ایران حمید لکزایی بود. او پس از قهرمانی، به رقابت اوورالی راه پیدا کرد و در این رقابت نیز موفق ظاهر شد. لکزایی در نهایت قهرمان قهرمانان این مسابقات لقب گرفت و به جرگه حرفه ای ها پیوست همانطور که در ابتدا اشاره شد، نتایج کامل تر و عملکرد سایر ایرانی ها در این رقابت ها در آینده منتشر خواهد شد.

حسن پناهی: مسابقه ای در شان نام بیت اله عباسپور برگزار خواهیم کرد

زمان شروع مسابقات داخلی بدنسازی و پرورش اندام در سراسر ایران فرا رسیده است مسابقات حوزه و توابع در چند سال گذشته با حمایت اسپانسرها شکل و شمایل بهتری به خود گرفته و رونق پیدا کرده است. اما روزهای پایانی دی ماه مسابقه ای در شهر ماه دشت برگزار می شود که حال و هوای دیگری برای شرکت کنندگان دارد. این مسابقه با نام جام جهان پهلوان بیت اله عباسپور و در شهری که بیتو بزرگ شده است برگزار می شود.

حسن پناهی، رئیس هیات بدنسازی شهر ماهدشت درباره این مسابقه اینگونه  توضیح می دهد: این دومین دوره مسابقات و در واقع مسابقه اصلی با نام جهان پهلوان بیت اله عباسپور است. البته حوزه های دیگر نیز مسابقاتی را با نام بیت اله عباسپور برگزار کرده اند. در اولین دوره این رقابت ها از حامی مالی چندانی برخوردار نبودیم اما با این حساب سعی کردیم تا مسابقه ای خوب و استاندارد برگزار کنیم. اما در این دوره، جوایز نقدی و سیلی از حمایت ها باعث شده تا وعده برگزاری مسابقه ای با شکوه را بدهیم. در این دوره رشته فیزیک نیز اضافه شد و این در حالی است که در اولین دوره، تنها ورزشکاران رشته های بادی کلاسیک و پرورش اندام حضور داشتند. همچنین سعی کردیم جوایز نقدی تا ۵ میلیون تومانی را در کنار دیگر جوایز معنوی، به نفرات برتر اهدا کنیم. ضمن اینکه داورهای بین المللی و حرفه ای، این مسابقه را نظارت می کنند. و خود ما نیز بر عملکرد آنها نظارت خواهیم داشت همینطور اینکه امکاناتی، چون خوابگاه و سکوی حرفه ای نیز تعبیه شده است.

با توجه به فاصله اندک رقابت های انتخاباتی تیم ملی با رقابت های آسیایی بدنسازی

کار سخت کمیته فنی!

با توجه به فاصله زمانی اندک ۲ رقابت های قهرمانی باشگاه های کشور انتخابی تیم ملی تا زمان برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان چنین به نظر می رسد. که کمیته فنی فدراسیون باید در نخستین فرصت ممکن، پس از پایان مسابقات شیراز اسامی ملی پوشان اعزامی به رقابت های آسیایی را به فدراسیون ارسال نماید. ملی پوشانی که علاوه بر شرایط ایده آل بدنی به لحاظ پاسپورت و دیگر مسائل مربوط به خروج از کشور مشکلی نداشته باشند.

این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که با توجه به تعطیلات ۱۵ روزه نوروز و متعاقب آن فرصت کم تا زمان برگزاری مسابقات آسیایی، بدون شک دیگر زمانی برای برگزاری اردوی باز بینی مثل دفعات گذشته باقی نخواهد ماند و همین مسأله می تواند کار را برای اعضای کمیته فنی، فدراسیون و ورزشکاران شرکت کننده سخت تر از دوره های قبل نماید و هر چند که پیش بینی می شود با حضور قهرمانان شایسته کشورمان در رقابت های شیراز، دیگر مشکلی از این بابت برای تیم ملی ایران وجود نخواهد داشت.

سفر احمد عسکر به ایران

احمد عسکر مربی سر شناس کویتی، هفته گذشته به ایران آمد و با قهرمانان ایرانی دیدار کرد. البته سفر او به ایران این بار کوتاه بود و تنها در یک دورهمی به میزبانی علیرضا رسا شرکت کرد.

احمد عسکر در چند سال گذشته به یکی از سر شناس ترین مربیان جهان تبدیل شده و حتی در نظر سنجی سایت جنریشن آیرن، به عنوان یکی از ۵ مربی برتر حرفه ای ساز بدنسازی جهان قرار گرفته است. او در یکی دو سال گذشته نیز چند شاگرد ایرانی داشته و حتی اسحاق قویدل نیز به کمک او به جرگه حرفه ای ها پیوست. جالب است بدانید که او اقوام ایرانی دارد و هر سال برای ملاقات با آنها به ایران سفر می کند.

اخبار کوتاه بدنسازی

در خصوص شایعات کناره گیری رئیس فدراسیون بدنسازی

حرف آخر پور علیفرد!

ناصر پور علیفرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ شایعاتی که این روزها در خصوص حضورش در یکی از پست های بالای وزارت ورزش و جوانان به گوش می رسد گفت: من هم چنین مطالبی را شنیده ام، همچنین شنیده ام که برخی از دوستان پیش بینی کرده اند که من به فاصله چند روز مانده به انتخابات انصراف و به محل کار سابق خود یعنی وزارت ورزش باز خواهم گشت و شایعات دیگری که خوب طبیعی است که در آستانه انتخابات فدراسیون بازارش داغ داغ باشد، اما من این روزها ترجیح می دهم بیشتر به خودم و کارم فکر کنم و شایعات را نیز چندان جدی نمی گیرم ضمن این که اهمیتی نیز برای مطالب درج شده در فضای مجازی آنچنان که باید و شاید قائل نبوده و نیستم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: آنچه که مسلم است، آن است که من تا پایان زمان انتخابات حضور فعالی خواهم داشت. من به عنوان یک از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مجمع حاضر و به رأی اعضای مجمع نیز احترام خواهم گذاشت، پس دلیلی برای رفتن و یا شایعات این چنینی وجود ندارد.

چه کسی رئیس هیأت مازندران خواهد شد؟

مازندرانی ها اعلام کرده اند که مجمع انتخاباتی خود را روز ۱۲ اسفند ماه برگزار خواهند کرد، مجمعی که قرار است در آن برای مدت ۴ سال رئیس آینده این هیأت مشخص و معرفی شود.

مازندرانی ها تاریح ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست هیأت استان را در روز ۲۵ دی ماه لغایت ۲ بهمن ماه اعلام کرده اند. مدت زمانی که قرار است علاقه مندان به ریاست هیأت به آن محل رفته و ثبت نام کنند تا چهره کاندیداها بعد از پایان تاریخ ثبت نام بهتر و بیشتر مشخص شود.

از مازندران خبر می رسد که علی بابا درویش متولی رئیس این روزهای هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان مازندران هنوز تصمیم صد در صدری خود را برای حضور در انتخابات هیأت استان نگرفته است، ضمن این که از مازندران این خبر هم می رسد که برخی از بزرگان و قهرمانان شاخص استان نیز قرار است به عنوان کاندیدا شانس خود را برای حضور در انتخابات بیازمایند.

یک تیر و ۲ نشان در مجمع عادی رشت

مدت ها بود که دلیل سوءتفاهمات ایجاد شده بین پیشکسو تان گیلان با مسئولان هیأت بدنسازی و پرورش اندام این استان، کمتر نشانی از بزرگان  این رشته در هیأت استان گیلان یافت می شد، مشکلی که طی این مدت حرف و حدیث های بسیاری را ایجاد و باعث بروز شایعاتی هم در این بین شده بود، تا این که از سوی مسئولان هیأت گیلان زمان برگزاری مجمع عادی آن استان اعلام و از رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خواسته شد تا در این مجمع حاضر شود اتفاقی که با حضور پور علیفرد افتاد تا یک بار مجمع گیلانی ها به بالاترین حد خودش برسد.

می گویند، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با هماهنگی هایی که با رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان و تنی چند از پیشکسوتان این رشته در آن استان داشت و به بهترین شکل ممکن زمینه آشتی دوباره را ایجاد کرد تا با یک تیر ۲ نشان را در رشت زده باشد.

پور علیقرد که در سفر به رشت، وحید اکبرزاده مربی تیم ملی و حمزه هوشمند مدیر اسبق تیم های ملی او را همراهی می کردند در زمان حضورش در رشت، بساط آشتی کنان را در محل اداره ورزش و جوانان استان گیلان فراهم آورد تا بار دیگر هوای ورزش بدنسازی و پرورش اندام در گیلان آفتابی شود. اتفاقی که واکنش مثبت جامعه بزرگ پرورش اندام را نیز با خود به همراه داشت.

منبع:هفته نامه البرز

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی