آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

کارخانه تولید دستگاه های بدنسازی تکنوجیم ایتالیا بخوبی به صنعت تناسب اندام اشراف دارد و شناخت کافی از بازار دارد. طراحی محصولات آنها در کلاس جهانی ساخته و توزیع می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

نقش آب در بدن

مغز ۷۵%،   قلب ۷۵%،   کبد ۷۵%،    کلیه ۷۵%،    عضلات ۷۵%،   شش ها ۸۵ %،    خون ۸۳%

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

چگونه غذا بخوریم تا لاغر شویم

لاغر شدن یعنی اینکه به چربی بدن برسید تا نشان دهید که بدنتان خوش فرم و تراشیده است. اما اولین سوالی که در لاغر کردن به ذهن می رسد این است : آیا می خواهید چربی بسوزانید یا عضله بسازید؟ زیرا نمی توانید هر دو را انجام دهید یا حداقل اینکه نمی توانید به خوبی هر دو کار را همزمان انجام دهید. می توانید در حین چربی سوزی مقداری عضله بسازید اما بدون شک با تمرکز بر تنها یک کار در یک زمان نتیجه بهتری خواهید گرفت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

از بهترین وسایل بدنسازی موجود در ایران به خصوص برند شایع در شیراز، تبریز و تهران دستگاه های بدنسازی متریکس می باشد.

این برند در ایران با چهار مدل عرضه شده است.
مدل جی تو (G2)، جی تیری (G3)، جی سون (G7) و سری ورسا (VERSA) این مدل ها به خصوص جی تیری از استقبال زیادی برخوردار است و یا شاید ۹۰ درصد از خریداران matrix از این مدل استفاده می کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
گرین در سال ۲۰۰۹ IFBB استرالیا
اطلاعات شخصی
متولد ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۷۵ ‏(۴۱ سال)
بروکلین, ایالات متحدهٔ آمریکا
قد ۱٫۷۳ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
وزن ۲۶۰-۲۷۵ پوند (در فصل)
۳۰۰-۳۱۰ پوند (خارج از فصل)
حرفه اصلی
بهترین پیروزی آرنولد کلاسیک, ۲۰۰۹–۲۰۱۰ و ۲۰۱۶
فعال بلی
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مزیت های ورزش هوازی (ایروبیک)

تحقیقی جدید نشان داده که ورزش ایروبیک پایدار برای مغز بسیار مفید است.

تحقیقات زیادی نشان داده اند که فعالیت فیزیکی می تواند حجم مغز را بالا ببرد و زوال عقل مرتبط با بالا رفتن سن را کاهش دهد. تحقیقی روی موش ها انجام شد که به طور ویژه نوروژنز هیپوکامپ (AHN) بزرگسالان را بررسی کرد این هورمون سلول های مغزی جدید در مغز بزرگسالان را تولید می کند. رشد سلول در هیپوکامپ موجب تقویت حافظه و یادگیری می شود. تحقیقات گذشته نشان داده اند تعداد سلول های مغز در موش ها در پاسخ به راه رفتن مداوم روی تردمیل یا دوچرخه دوبرابر یا سه برابر می شود. هدف این تحقیق جدید بررسی خلاف این نتیجه برای دو ورزش غیرهوازی می باشد یعنی ورزش مقاومتی و تمرین اینتروال شدید (HIIT) . اکثر تحقیقات به دنبال این هستند که ببینند ایروبیک چگونه AHN را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

۱۰ دلیل قانع کننده برای مصرف BCAAs

آمینو اسید زنجیره ی شاخه ای (BCAAs) از سه آمینوی ضروری از جمله ال لوسین، ال ایزولوسین، و ال والین ساخته شده است. این آمینوها ضروری هستند چون بدن قادر نیست انها را از سایر آمینو اسیدها تفکیک کند بنابراین برای حفظ سلامتی بدن باید مقدار کافی از آنها مصرف شود.

همچنین در قالب مکمل BCAA میتواند با مواد غذایی سرشار از پروتئین مصرف شود مثل گوشت قرمز، جوجه، ماهی، تخم مرغ، پروتئین وی، آجیل، عدس و لوبیا.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

۳ راه برای کاهش درد زانو

آسیب های تاندون ، رباط ها و مفصل می تواند اثرات مخربی روی برنامه تناسب اندام داشته باشد و ماه ها طول می برد تا به طور کامل بهبود یابد. در واقع طبق تحقیقات اخیری که روی ۱۰۰۰ ورزشکار انجام شده این نوع آسیب ها بیشتر از هر عامل دیگری ورزشکار را مدتها از تمرین کردن دور می کند.

در حالیکه ورزش شدید فشار زیادی به مفصل ها و بافت های همبند وارد می کند نکات زیر به شما کمک خواهد کرد خطر آسیب های جدی تر را کاهش دهید که این خطرات به نوبه خود می توانند برنامه تمرینی شما را از رده خارج کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تمرینات متنوع و مربیان متعصب

در طول تاریخ بدنسازی با وزنه، مربیان خلاق زیادی دست به طراحی سیستم های جدیدی زدند که یا تکمیل سیستم های قبلی بود یا ابداع یک سبک جدیدی از تمرینات بوده امروزه میتوانیم بعضی از این روشها را پایه تمرینات بدنسازی بدانیم و با دلایلی میتوانیم تعدادی را بی محتوا بنامیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

پروتئین وی موجب رشد همه چیز می شود

اگر موقع تمرین زانو درد دارید بهتر است مصرف پروتئین وی خود را دو برابر کنید.

تحقیقی منتشر شده در مجله علم و ورزش اسکاندیناوی نشان داد که مصرف پروتئین وی می تواند سایز تاندون ها را افزایش دهید از لحاظ نظری موجب محافظت زانو از آسیب می شود. در این آزمایش محققان دو گروه از ورزشکاران مرد را که سه بار در هفته به مدت ۳ ماه تمرینات پا انجام می دادند را مورد بررسی قرار دادند. گروهی  ۲۰ گرم پروتیئن وی هیدرولیز را در حین تمرین خوردند و گروه دیگر کربوهیدرات مصرف کردند. پس از ۱۲ هفته گروه پروتئین نه تنها رشد بیشتری در عضلات خود مشاهده کردند بلکه سایز رباط زانو آنها نیز افزایش یافت. چون هیپرتروفی تاندون می تواند فشار بافت همبند را در طول تمرین کم کند، پروتئین وی یک پیش نیاز برای زمان بهبودی از آسیب می باشد و به احتمال زیاد با مصرف روزانه آن به سلامتی مفصل نیز کمک می کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

شما در کمتر برنامه بدنسازی نشانی از تمرین دهی عضلات گردن می بینید این عضلات حساس وزن سر را در بیداری و فشار جابه جایی بدن را در خواب تحمل می کنند. اما اکثر افراد کمترین اهمیتی به تقویت آن نمی دهیم حال آنکه در زیبایی و تناسب اندام ما با لباس و بی لباس (در مسابقات) بسیار پر اهمیت جلوه می کند.

امروزه قهرمانان بزرگ و حرفه ای تمرینات هفتگی خاصی برای عضلات گردن دارند اما این عضلات هنوز در آماتورها با بی مهری مواجه اند.

به نظر اکثر متخصصین ورزش درمانی و آسیب ورزشی تمرینات اشتباه عضلات گردن بسیار آسیب زاست هم به لحاظ وجود عصب های زیادی که در نزدیک آنها قرار دارند و هم وجود مهرهای گردن درمیان آن.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مچ دست

آسیب های مچ دست تقریبا حدود یک چهارم آسیب های ورزش های همگانی می باشد. شیوع بالای آسیب مچ به نیاز درگیری مچ در اکثر فعالیت های ورزشی مربوط می شود مثل نگه داشتن هالتر در حین پرس سینه، حلق آویز شدن میله بارفیکس برای بارفیکس زدن و نگه داشتن راکت تنیس در ورزش تنیس. انجام تمامی حرکات خاص این فعالیت ها با مچ دست صورت می گیرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سواد مربی خود را تست کنید

امروزه در باشگاه های بدنسازی ایران بسیار افراد زحمت کش و متخصصی هستند که مشغول به شغل شریف مربیگری بدنسازی هستند و در میان آن ها هستند کسانی که بسیار خوب کار می کنند و اصول کار را به خوبی می شناسند و رعایت می کنند و نتایج درخشانی هم گرفته اند.

البته وقتی صحبت از نتایج درخشان میشود نه اینکه همه آن ها شاگردان مسابقه ای پرورش داده اند و کاپ مسابقات را دریافت کرده اند و یا مربی تیم ملی شده اند نه، منظور وقتی است که مربی به طور اصولی و علمی یک ورزشکار عادی و معمولی لاغر اندام را به سطح خوبی از آمادگی بدنی می رساند، یا فردی با درصد زیادی از چربی  به واسطه ورزش  به صورت صحیح به سطح بهتری از سلامتی و تناسب اندام میرساند آن وقت میتوانیم بگویم آن مربی فوق العاده موفق بوده و هست این گونه افراد عاشقانه اهداف ورزشکاران خود را پیگیری میکنند آموزش های لازم را دیده اند و میدانند چه میکنند.