آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اسیدهای چرب امگا ۳ دسته از چربی های غیر اشباع هستند که برای سلامتی و طول عمر ضروری هستند. ما باید امگا ۳ را از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها به دست آوریم چرا که خود بدن نمی تواند آن ها را بسازد. اسیدهای چرب اشباع نشده از اسیدهای چرب اشباع شده در زنجیر دوگانه موجود در ساختار شیمیایی متفاوت هستند، و نقش منحصر به فرد فیزیولوژیکی به آن ها می دهند.

۳ نوع اسید چرب امگا ۳ وجود دارد، اما ۲ تا از آن ها به ویژه برای سلامتی ضرروی هستند اسید ایکوزاپتانوئیک (EPA) واسید لاکوزاگزازنیک (DHA) که بیشتر در منابع غذایی دریایی یافت می شوند. نوع دیگر اسید چرب امگا ۳  آلفا-لیولینک (ALA) است که نقش کمتری در سلامتی بازی می کند اما مهم است. بسیاری از بیماری های مدرنی که در دنیای غرب به وجود می آید ناشی از فشار اکسیداتیو بیش از حد و از التهاب رادیکال های آزاد و کنترل نشده است. زمانی که فشار اکسیداتیو و التهاب ها ادامه یابد،  DNA آسیب می بیند و باعث کاهش سیستم ایمنی بدن و بیماری های عصبی مرتبط با سن را تسریع می کند و کمک به پشرفت بیماری هایی مانند دیابت، آرتروز و فشار خون می کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سوابق : تازه تاسیس 

آدرس : میدان امام حسین (ع)، روبه روی پارک چمران

تلفن: ۰۹۱۲۶۶۲۸۴۴۲

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بهترین زمان برای ورزش

انجام تمرینات ورزشی نباید مانند انجام کارهای تمیز کردن خانه در نظر گرفته شوند. شما قبل از شروع تمرینات ورزشی، باید اقدامات لازم برای انجام آن را فراهم سازید. آیا به یاد دارید که قبل از رفتن به یک کلاس ورزشی، غذا خورده باشید؟ آیا از کفش های ورزشی مناسب داخل باشگاه استفاده می کنید؟ آیا هر شب قبل از تمرین، خواب کافی دارید؟ در مورد زمان رفتن به باشگاه چه فکری کرده اید؟

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که، بهترین زمان برای ورزش کردن و به باشگاه رفتن صبح زود و با معده خالی است، چرا که در این حالت با سرعت بیشتری وزن خود را کاهش و سطح انرژی خود را افزایش می دهید. بعضی دیگر از مطالعات نشان داده اند، تغییر در وضعیت یکنواخت ورزش کردن در طول روز، بهترین حالت است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بحث نوشیدنی های انرژی دهنده چندان جدید نیست. همه ما به دنبال بالا بردن عملکردمان هستیم اینکه به بدنمان سوخت برسانیم و تمام پتانسیل بدن خود را رها سازیم. اما بهترین راهکار چیست؟

اما آیا واقعا نوشیدنی های انرژی دهنده برای بدن مضر هستند؟ آیا عملکرد بدن را بالا می برند؟ تحقیقی منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا به این دو سوال جواب مثبت داده است. در این تحقیق ۴ ساله که بر روی ورزشکارانی انجام شده که قبل از رفتن به استیج مسابقات از نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کردند صورت گرفت. در نگاه اول، نتایج امیدوار کننده بود. این ورزشکاران ۳-۷ درصد افزایش عملکرد داشتند و در رقابت ها احساس می کردند قوی تر و نیرومندتر هستند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

این مقاله فقط برای کسانی که پکیج آموزشی خریده اند قابل دسترسی است در صورتی که شما این پکبج را قبلا تهیه کرده اید وارد سایت شوید.

 

در غیر این صورت لطفا ثبت نام کنید و پکیج آموزشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده و خرید پکیج های آموزشی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اولین گام در رژیم غذایی: افرادی که به خاطر چاقی و اضافه وزن اقدام به کاهش وزن می­ کنند، معمولاً از طریقی عمل می کنند که نه تنها نتایج مثبتی در بر نداشته بلکه باعث به خطر افتادن سلامتی بدن نیز می شوند و پس از مدتی که از این به اصلاح رژیم دست می کشند به وزن اولیه خود باز می گردند.

تحمل وزن اضافی به مثابه حمل چمدان سنگینی است که برای زمین گذاشتن آن نیازی به کم کردن قدرت بدنی و نارسایی مواد لازم برای بدن نیستید. بلکه به راهنمایی نیازمندید تا اصول صحیح علم تغذیه را در خدمت هدف شما درآورد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اکثر بدنسازان به تمرین روی جلو بازوها به مراتب بیشتر از تمرین روی عضلات پشت بازو اهمیت می دهند. حتی بسیاری عقیده دارند این پرورش و افزایش حجم عضلات جلو بازوست که باعث می شود بازوهایی پر، بزرگ و حجیم داشته باشند. در حالتی که عضلات پشت بازو دو سوم عضلات بازو را تشکیل می دهند و عدم توجه کافی به پرورش و افزایش حجم آن ها اشتباه محض است.

به عضلات پشت بازو عضلات سه سر می گویند. در بدنسازانی که بدنی خشک دارند و به حد کافی روی پشت بازوها کار می کنند در حالت فیگور سه سر عضلانی پشت بازو ها مشخص است. اما بدنسازانی که در حالت فیگور هم نمی تواند نمایش خوبی از این عضلات داشته باشند باید بدانند که چربی بدن آن ها زیاد است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تمرین هفتگی : هر عضله باید چند بار در هفته تمرین داده شود، فقط یک بار یا بیشتر؟

دفاع اولیه

تمرین های باشگاه فقط یک محرک برای رشد کردن هستند خود فرآیند رشد در زمان استراحت و ریکاوری شما اتفاق می افتد. پشت سر هم تمرین کردن بر روی یک عضله می تواند باعث تمرین زدگی شود، که می تواند پیشرفت شما را آهسته و یا به کل متوقف کند. یک «چینش» تمرینی که به شما اجازه می دهد در هفته یک بار و با شدت بالای بر روی هر عضله تمرین کنید، به نظر راهی منطقی می آید و توسط بسیاری از بدنسازان هم استفاده می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

این مقاله فقط برای کسانی که پکیج آموزشی خریده اند قابل دسترسی است در صورتی که شما این پکبج را قبلا تهیه کرده اید وارد سایت شوید.

 

در غیر این صورت لطفا ثبت نام کنید و پکیج آموزشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده و خرید پکیج های آموزشی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

این مقاله فقط برای کسانی که پکیج آموزشی خریده اند قابل دسترسی است در صورتی که شما این پکبج را قبلا تهیه کرده اید وارد سایت شوید.

 

در غیر این صورت لطفا ثبت نام کنید و پکیج آموزشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده و خرید پکیج های آموزشی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

این مقاله فقط برای کسانی که پکیج آموزشی خریده اند قابل دسترسی است در صورتی که شما این پکبج را قبلا تهیه کرده اید وارد سایت شوید.

 

در غیر این صورت لطفا ثبت نام کنید و پکیج آموزشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده و خرید پکیج های آموزشی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

(مربیان بدنسازی آنلاین) ادامه مقاله قبل

یک کارشناس آنلاین شوید:

به راحتی می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا به موقعیت خوبی برسید و بتوانید برای خودتان اسم و رسمی به وجود بیاورید. بدون اینکه در دنیای واقعی تجربه آموزش داشته باشید. ما در اینجا گام به گام شما را راهنمایی می کنیم و چند دستورالعمل در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید به کارشناس آنلاین پرورش اندام تبدیل شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

ضروری است که بدنسازان ۳ قانون اساسی از قوانین تمرین ویدر را به خوبی فرا بگیرند تا بتوانند بهترین نتایج را از تمرینات خود حاصل کنند. به عقیده من استفاده همزمان از قوانین مقاومت پیشرونده (قانون اضافه بار) اوج انقباض و کشش ادامه دار اساس هر برنامه تمرین مؤثری را شکل می دهند.

قانون اوج انقباض

فیبرهای عضلانی به واسطه انقباض با همان کوتاه شدن طول شان کار می کنند. وقتی که با یک وزنه سبک تمرین می کنید، از تمام فیبرهای عضلانی آن گروه عضلانی کار کشیده نمی شود، بلکه تنها یک تعداد که جهت بلند کردن مقدار وزنه خاص لازم است درگیر یا به عبارتی منقبض می شوند. اما آن تعداد فیبرهایی که به کار گرفته می شوند تا آخرین حد توان خود منقبض می گردند که به این خاصیت عضلات قانون همه چیز یا هیچ چیز گفته می شود (یعنی یک سلول عضلانی یا به طور کلی منقبض می شود یا منقبض نمی شود، هیچ حالتی نداریم که بخواهیم بگوئیم یک سلول عضلانی ۷۰ درصد یا ۵۰ درصد منقبض می شود). بنابراین چنانچه بخواهیم تمام فیبرهای عضلانی یک گروه عضلانی را به کار بگیریم، وزنه کاربردی باید به اندازه ای سنگین باشد که جهت جابجا کردن آن نیاز به درگیر شدن همه فیبرهای عضلانی باشد.

۴ حرکت سازنده با انقباض کامل عضلات

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

 انسولین و مکمل ها: (انسولین چیست؟)

انسولین آنابولیک ترین (سازنده ترین) هورمون موجود در بدن است و عمل آن بر روی گلوکز (قند خون) و سوخت و ساز آن در سه بافت از بافت های بدن شکل می گیرد

  • بافت عضلانی
  • بافت چربی
  • کبد

خواص آنابولیکی انسولین وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ما بخواهیم بافت عضلانی خود را افزایش دهیم.

ترشح انسولین به دنبال مصرف و هضم غذاهایی که کربوهیدرات زیادی دارند توسط غده ای برگی شکل در بدن که به آن پانکراس می گویند، انجام می شود. در واقع ترشح این ماده عکس العمل و رفلکس طبیعی بدن در قبال کربوهیدرات ها است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
  • من برای شروع بدنسازی باید حداقل چند سال سن داشت؟

لی پریست : به نظر من برای بدنسازی محدودیت سنی وجود ندارد. خودم به شخصه ۱۲ یا ۱۳ ساله بودم که بدنسازی را آغاز کردم و از این بابت هم هیچ لطمه ای ندیدم. برای بعضی از شما که فکر می کنید تمرینات با وزنه روی رشد بدنم تاثیر منفی داشته باشد باید بگویم که تمام افراد خانواده ام کوتاه قامت هستند و کوتاهی قدم یک مساله ارثی است.

به اعتقاد من برای نوجوانان خوب است که در همان سن ۱۳ سالگی شروع کنند. اما با این ملاحظه فرم صحیح اجرای حرکات را کاملاً رعایت کنند و هرگز سعی نکنند با وزنه های خیلی سنگین تمرین کنند.

برای نوجوانان زیر ۱۳ سال اجرای حرکات بدون وزنه مثل شنا سوئدی، بارفیکس و کرانچ توصیه می شود. تمرینات منظم می توانند بسیار مفید باشند به ویژه برای کودکان امروزی که خیلی تنبل تر از کودکان دوران گذشته شده اند و عمده زمان خود را صرف بازی های رایانه ای و تماشا کردن تلویزیون می کنند.

1 2 3 5