آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

ظاهر دستگاه های تمرین در باشگاه مشخص است نیازی نیست همه چیز را در مورد آنها بدانید. متاسفانه بسیاری از دستگاه بدنسازی حرکات ساده  و طبیعی ندارند و از این رو اگر درست استفاده نشوند خطرات و آسیب جدی برای بدن دارند.

باهم به این دستگاه ها نگاهی بیندازیم.

  • دستگاه لت

دستگاه لت اولین دستگاهی است که باید از ان با دقت استفاده کنید خودتان می دانید که تنها راهی که می توانید از این دستگاه استفاده کنید و آسیبی به عضلات کتف شما وارد نکند این است که باید شما بسیار انعطاف پذیر باشید. اگر بدنی انعطاف پذیر نداشته باشید امکان ندارد این حرکت را درست انجام دهید. همانطور که همه می دانند هرچه عضلات گردن، شانه ها و پشت کمرتان را تمرین دهید انعطاف پذیری آنها کمتر خواهد شد. از این رو احتمال آسیب دیدگی شما در این حرکت بیشتر افزایش می یابد. بهترین جایگزین  تمرین برای اینکار بارفیکس افقی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

پشت بازوهایت را بیشتر تمرین بده

با این برنامه تمرین شامل حجم بالای تمرین و وزنه های سنگین، پشت بازوهایت را بساز که نگاه هر کسی را به خود خیره کند.

در آیینه نگاه کنید. حالا فیگور پشت بازو را اجرا کنید. آیا از آنچه می بینید، لذت می برید؟ اگر جواب شما هر چیزی غیر از یک «بله» محکم است، شما را دعوت می کنیم به اینکه نگاه دوباره ای داشته باشید به برنامه پشت بازویتان. اگر برنامه تمرین شما بطور عمده شامل حرکات تک مفصلی است، با افراد زیادی مشترک هستید. اغلب ما تلاش می کنیم تا عضلات بازوی مان  را با حرکات تک مفصلی هدف قرار دهیم با کار و تمرکز مستقیم، هفته ای پس از هفته دیگر و بتدریج و به آهستگی رشدی حاصل می شود. این شیوه می تواند برای مدتی موثر باشد، ولی سرانجام متوجه خواهید شد که تمرکز روی حرکات تک مفصلی، نتایج محدودی را نصیب شما خواهد کرد.

انفجار پشت بازو

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

کربوهیدرات های زودپز

وقتی با مشاغل وقت گیر سروکار دارید، رفتن به باشگاه به سختی در کارهایتان قرار می گیرد ولی در نهایت انجام می شود، ایستادن پای گاز برای تهیه یک میان وعده بعد از یک برنامه تمرینی شدید در حالی که عضلات تان از شدت خستگی در حال لرزیدن است، این یک مورد دیگر هرگز در برنامه هایتان جا نخواهد داشت. در این لحظه باید هرچه سریع تر و در کمترین زمان بهترین وعده را تهیه کنید.

برنج و غلات به عنوان یک غذای کامل انرژی تان را به سرعت برق بالا می برد و پخت آنها به زمان زیادی احتیاج ندارد. غذاهایی سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی که می تواند آرزوی عضلات شما باشد. پس منتظر چه هستید؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

در مورد عضله سازی

وقتی نوبت عضله سازی برسد تئوری ها، روش ها و اولویت های متعددی وجود دارد. خواه هدف بهبود سلامت، زیبایی، عملکرد باشد خواه ترکیبی از هر سه مورد. هیچ راه میانبری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد. قوی تر شدن تنها با رفتن به باشگاه بدست نمی آید هرچند باشگاه جزء کلیدی این کار است.

راهکارهای عضله سازی برای مبتدیان

۱۴ حقیقت در مورد عضله سازی از لحاظ چگونه غذا خوردن، تمرین کردن، زندگی کردن و غیره برای شما در این مقاله ارائه کرده ایم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

 تکرارهای بی پایان برای شش تکه کردن شکم !

بدنسازی جزو معدود رشته‌های ورزشی است که مورد توجه بسیاری، اعم از افراد عادی یا ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌های مختلف با نیازهای خاص است.

این میان هدف مشترک این افراد عموماً دست یافتن به ظاهری ایده‌آل و عضلانی است و این امر آنها را وادار کرده که به تبعیت از برنامه‌های تمرینی گوناگون که توسط مربیان مختلف با میزان تجربه و آگاهی علمی متفاوت طراحی شده بپردازند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اندازه گیری درصد چربی بدن

هدف مشترک برای کسانی که قدم به باشگاه می گذارند این است که چربی بدنشان را به حد تناسب برسانند. چربی بدن چربی است که می توانیم آن را در آینه ببینیم. هرچه چربی کمتری داشته باشیم بیشتر می توانیم بدنمان را کات کنیم و آن را ببینیم. برای رسیدن به کات، باید لایه های چربی را کم کنید که مستقیما زیر پوست شما قرار گرفته و عضلات شما را پوشانده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

نگاهی به علت موفقیت باورنکردنی آرنولد شوارتزنگر در سالن مسابقات

بدیهی است که آرنولد نه تنها در صنعت فیتنس یک الگو و پیشگام است بلکه در صنعت فیلم نیز به خوبی خود را نشان داده است. اما آیا تا کنون فکر کرده اید که او چگونه توانسته به بسیاری از اهداف شخصی که برای خود تعیین کرده برسد؟ آیا تاکنون تعجب نکرده اید که چرا همه ی چیزهای خوب برای او اتفاق می افتد؟

۸ اصل برتر تمرینات آرنولد

کسانی که نسبت به او حسادت می ورزند و عصبانی هستند که چرا آن ها نمی توانند در زندگی گامی بردارند می گویند سرنوشت او این بوده است. مساله این است کسانی که لحظات بزرگ آرنولد را می بینند هرگز گام هایی که او برای رسیدن به آنها برداشته را نمی بینند. آنها فکر می کنند که این جاده همیشه برای او راحت بوده و فرصت ها درست جلوی پای او می افتند. اینها همان کسانی هستند که فکر می کنند هیچ کنترلی در زندگی شان ندارند و چیزهای بد برای آنها اتفاق می افتد. به جای اینکه کنترل کارها را بدست گیرند و باعث شوند چیزهای خوب اتفاق بیافتد فقط گله و شکایت می کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برنامه غذای رژیمی کم کالری و پرکالری

حدود ۱۴۰۰ کالری در روز به مدت ۲ هفته بخورید، یک برنامه ی غذایی مثل برنامه ی زیر را دنبال کنید. منابع پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده (کمپلکس) خود را تغییر دهید اما تجزیه کلی مواد غذایی کالری ها، پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها را حفظ کنید سپس به مدت دو هفته این رژیم را ادامه دهید، مصرف متوسط خود را ادامه دهید و بر روی غذاهای مغذی تمرکز کنید تا باعث شود متابولیسم شما قبل از کم شدن کالری به حد طبیعی خود برسد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

خواص ویتامین C

 ویتامین C ،ویتامینی برای کنترل کورتیزول:

چاد نیکولز در سال های اولیه قهرمانی رونی کلمن مشاور رژیم و مکمل های او بود و با همین قهرمانی ها شهرت زیادی برای خودش دست و پا کرد. با اینکه سال های آخر با کولمن همراهی نکرد، اما در حال حاضر از مربیان صاحب نام آماده سازی مسابقه به حساب می آید. او در این مقاله ارزش ویتامین C برای بدنسازان را مورد اشاره قرار داده است.

ویتامین C یکی از مثال هایی است که در آن «بیشتر» مساوی با «بهتر» است. برخی ویتامین ها محدودیت هایی در دز مصرفی دارند. اما از آنجا که بدن انسان دارای آنزیم های ضروری برای تولید ویتامین C نیست مشکلی به وجود نمی آید که آن را از طریق غذا و مکمل غذایی دریافت کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نظر دارد مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه (راو) کلاسیک را اواسط آذر ماه سال جاری برگزار کند.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی ۱۳ لغایت ۱۶ آذر ماه سال جاری میزبان این دوره از مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه راو کلاسیک در ۴ رده سنی می باشد.

این مسابقات در اوزان ۵۹، ۶۶، ۷۴، ۸۳، ۹۳، ۱۰۵، ۱۲۰ و +۱۲۰ کیلو گرم برگزار می شود و تنها ورزشکاران رده سنی بالای ۷۰ سال به صورت وزن آزاد شرکت می کنند و ۵۳ کیلو گرم مخصوص رده سنی نوجوانان و جوانان است.

لازم به ذکر است، کنگره فنی مسابقات جمعه ۱۳ آذر ماه راس ساعت ۱۹ در محل ارومیه، خیابان ورزش، سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست برگزار می شود. این رقابت ها طبق قوانین فدراسیون پاورلیفتینگ جهانی IPF پیگیری خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۴۹۷۷۶۳۲۳ ایوب حسن زاده و ۰۹۱۲۵۸۴۳۹۱۶ مصطفی پرورش تماس حاصل نمائید.

منبع: سایت رسمی بدنسازی و پرورش اندام ایران

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

گفت و گوی خواندنی با آقای فیزیک اسپانیا سرگی کنستانس

تعداد کمی از ورزشکاران و مدل های فیتنس توان کات کردن کامل عضلات خود را دارند و سرگی کنستانس یکی از آن هاست. قهرمان فیزیک IFBB به دنبال تثبیت قهرمانی و حکمرانی اش این بار در در مسابقات WBFF است. او در مدت زمانی کوتاه توانست تمامی سکوهای قهرمانی مسابقات فیزیک جهان را تصاحب کند و نام خود را به عنوان یکی از برترین فیزیک های جهان ثبت نماید. با این بدنساز پرطرفدار اروپایی گفت و گویی ترتیب دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

لاغرتر و متناسب تر بنظر برسیم

ما همگی می دانیم که داشتن هیکلی عالی ماه ها تمرین و آموزش می خواهد. اما اگر چندین ماه وقت نداشته باشید که لاغر شوید و بدنی متناسب داشته باشید باید چکار کرد؟ چه می شود اگر تنها به چند روز تمرین نیاز داشته باشید؟

چگونه غذا بخوریم تا لاغر شویم

باور کنید یا نه می توانید حس و ظاهر خود را طی دو یا سه روز تغییر دهید. پس اگر یک قرار ملاقات عاشقانه، یک جلسه مهم یا یک روز استثنایی در پیش دارید از این ترفندهای حیله گرانه برای لاغر نشان دادن، سفت شدن و حس بهتر داشتن در مورد ظاهرتان استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بیایید با یکی از بهترین سبزیجات دنیا آشنا شویم:

شاید کلم بروکلی (کلم فندقی)، در میان خانواده کلم ها از کمترین محبوبیت برخودار باشد، اما از سوی کارشناسان تغذیه بعنوان یکی از بهترین سبزیجات و سالم ترین غذاهایی شناخته می شود که می توانید در اختیار بدن تان قرار دهید. اگر تا به حال از این نوع کلم اجتناب می کردید یا آن را نادیده می گرفتید، وقت آن است که در این زمینه تجدید نظر کنید چون آنها غنی از مواد مغذی هستند و می توانید با شیوه طبخی که در اختیارتان گذاشته ایم، طعم خوبی در آن ایجاد کنید. کلم بروکسل انتخابی ایده آل است، بخصوص برای کسانی که تحت رژیم های کم کالری هستند، یک وعده ۱۰۰ گرمی از آن، تنها ۳۶ کالری در اختیار شما می گذارد، بدون هیچ مقدار چربی، کلسترول یا سدیم. بیشترین ویتامینی که در اختیارتان می گذارد، ویتامین c است، که محققان بر این باورند اهمیت زیادی برای سلامتی افراد دارد، مقدار قابل توجهی ویتامین k هم در اختیارتان می گذارد، که نقش مهمی در حفظ کلسیم در استخوان های شما دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تمرین قهرمانان مستر المپیا

فیل هیث

برنده ی مستر المپیای ۲۰۱۵

” بدون گوش دادن به حرف های عاقلانه ی دیگران و بدون یک دانش آموز خوب بودن نمی توانستم چیزهایی که الان دارم را بدست آورم “.

تمرین قفسه سینه فیل هیث

تمرین

ست تکرار استراحت

پرس سینه نشسته چکشی

۴

۸ – ۱۰

۶۰ ثانیه
قفسه سینه خوابیده دمبل

۳

۸ – ۱۲

۶۰ ثانیه

پرس سینه افقی ۴

۸ – ۱۲

۶۰ ثانیه

فلای سیم کش شیب دار ۷ ۸ – ۱۰

۳۰-۴۰ ثانیه

فلکس لوئیس

قهرمان ۲۱۲ پوندی ۲۰۱۵

” اجازه نده کسی که خودش تسلیم رویاهایش شده در مورد رویاهای تو نظر دهد “.

تمرین شانه ی فلکس

تمرین

ست تکرار استراحت

نشر از جانب نشسته

۳

۱۴ – ۱۶

۶۰ ثانیه

سوپر ست: نشر از جلو نشسته

۳

۱۴ – ۱۶

۶۰ ثانیه

نشر از جانب ایستاده* ۱ ۲۰

۶۰ ثانیه

نشر خم روی نیمکت

۲ ۱۴ – ۱۶

۶۰ ثانیه

نشر خم ۲** ۱۴

——

سرشانه دمبل نشسته

۳ ۱۴ – ۲۰

۶۰ ثانیه

* در حرکت آخر، تا جایی که ممکن است دمبل را در همان وضعیت نگه دارید. در آخرین حرکت استراحت نکنید و بازوهایتان را پایین نیاورید. وزنه ها را به اندازه یک قدم از بدنتان دور نگه دارید.

** یک ست را تا ۱۴ بار انجام دهید، سپس دمبل های سبک تر بردارید و فوراً بدون استراحت یک ست ۱۴ تایی دیگر انجام دهید.

جرمی بوندیا

قهرمان فیزیک ۲۰۱۵

” شناختن هرکسی که می خواهد عنوان مرا بگیرد به من انگیزه می دهد سخت تر کار می کنم “.

 

تمرینات ABS جرمی

تمرین

ست تکرار استراحت
کرانچ شکم ۵ ۲۵

۲ دقیقه

زیر شکم (بالا وپایین بردن پاها)

۵ ۲۵ ۲ دقیقه
لمس انگشت پا ۵ ۲۵

۲ دقیقه

کرانچ پهلوها یک طرفه

۵ ۲۵ تا برای هر طرف بدن ۲ دقیقه
کرانچ دوچرخه ۵ ۲۵

۲ دقیقه

راهنمایی : پنج دور انجام دهید و بین هر دور دو دقیقه استراحت کنید.

منبع : www.muscleandfitness.com

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

آیا تاکنون شده با خوردن یک نوشیدنی عضلات از دست رفته تان برگردد؟ یا درد عضلاتتان تسکین پیدا کند؟ و یا حتی با خوردن نان فشار خون تان بالا برود؟ پس پیشنهاد می کنم مقاله حقیقت هایی در مورد چند ماده غذایی را با دقت بخوانید.

آیا خوردن شکلات تلخ شما را باهوش تر می کند؟

آیا افراد باهوش شکلات تلخ می خورند یا شکلات تلخ شما را با هوشتر می کند؟ کل چیزی که می دانیم این است که فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان موجود در کاکائو، برای سیستم قلب و عروق مفید است، اکنون تصور می شود قدرت مغز را نیز افزایش می دهد. محققان دانشگاهی مرکز پزشکی توبینژن در آلمان ادعا می کنند که فلاونوئیدهای کاکائو تولید نرون و ارتباط در نواحی مغز را بالا می برد که همراه با یادگیری و حافظه است. این تحقیق توضیح می دهد چگونه مصرف طولانی مدت فلاونوئید از مغز در مقابل بیماری های مربوط به زوال شناختی سن و مغز محافظت می کند.