آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

کانال بدنسازی سایت بادی فول در تلگرام 

برای دریافت بهترین اخبار, مجله بدنسازی بادی فول و مطالب آموزشی پرورش اندام عضو کانال بدنسازی سایت بادی فول شوید و دوستان خود را نیز به کانال تلگرام دعوت کنید.
 

برای عضویت روی عکس زیر کلیک کنید:

کانال تلگرام سایت بادی فول

 

 


 کانال آموزشی بادی فول

کانال خرید و فروش دستگاه های بدنسازی
 

کانال مجله بدنسازی بادی فول
 
 
 
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

از این اسموتی عضله ساز لذت ببرید

معمولا مصرف مخلوط زرده تخم مرغ و شیر نیز مانند کلم بروکلی به یک دوره دو هفته ای در زمستان محدود می شود. این اسموتی حاوی ۳۱ گرم پروتئین برای عضله سازی است. با این اسموتی هم از خوردن یک معجون خوشمزه لذت می برید و هم حجم عضلات تان را افزایش دهید.

مواد لازم اسموتی عضله ساز برای چهار نفر:

۴۵۰ میلی لیتر شیر

۳ عدد تخم مرغ همزده

۵۰ گرم عسل

یک قاشق چای خوری پوست پرتقال رنده شده

۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل

کمی جوز هندی

ارزش غذایی:

کالری: ۱۵۷

چربی: ۷ گرم

پروتئین: ۸ گرم

کربوهیدرات: ۱۶ گرم

  1. شیر سرشار از کلسیم است که عملکرد متابولیسم چربی بدن را بهبود می بخشد.
  2. تخم مرغ حاوی مجموعه کاملی از آمینواسیدها است که قابلیت عضله سازی بدن را بهبود می بخشد.
  3. عسل حاوی مقادیر زیادی آهن است که انرژی لازم را برای یک تمرین سخت تامین می کند.
  4. پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است که ایمنی بدن را افزایش می دهد. فیبر پوست پرتقال بیشتر از گوشت پرتقال است.
  5. عصاره وانیل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که تخریب سلولی را در حین انجام تمرینات کاهش می دهد.
  6. زرده تخم مرغ از التهاب عضلات بعد از تمرین جلوگیری می کند.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مسئول کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: نخستین دوره مربیگری درجه ۳ فیتنس آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری مربیگری فیتنس اظهار کرد: این دوره آموزشی مطابق با استاندارهای فدراسیون جهانی تدوین شده است و اولین دوره ی آن ۱۹ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد. داوطلبان در این دوره در مجموع ۶۰ ساعت کلاس تخصصی که ۴۰ ساعت آن تئوری و ۲۰ ساعت عملی می باشد را پشت سر می گذارند.

وی در رابطه با شرایط ثبت نام از متقاضیان عنوان کرد: طبق تفاوهم نامه ای که با دانشگاه های خوارزمی، تهران، آزاد و پیام امضاء شده است اولویت با دانشجویان و کسانی است که دارای کارت مربیگری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می باشند است.

مسئول کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: متقاضیان جهت ثبت نام در این دوره و ارسال سوالاتشان می توانند مشخصات و شماره تماس خود را به آدرس ایمیل Reg.cooching@gmail.com ارسال نمایند.

وی با اشاره به این موضوع که مسابقات جهانی فیتنس در کنار مسابقات فیزیک از سال ۲۰۰۵ توسط فدراسیون جهانی برگزار شد، گفت: این رشته دارای یک مرحله حرکات نمایشی (راند اول) به مدت دو دقیقه و مرحله دیگر فیگورهای نمایشی است که شامل ۴ فیگور نمایش از رو به رو، گردش به راست، نمایش نسبت و گردش به چپ می باشد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که تفاوت فیتنس با پرورش اندام در چیست، تصریح کرد: عضلانی بودن، کات بودن و رگ دار بودن بدن پوئن منفی برای ورزشکار فیتنس می باشد و ورزشکاران این رشته باید دارای بالانس، تقارن و تناسب عضلانی باشند و به طور کلی باید عضلات گرد و سخت به نظر برسند البته بدن های بیش از حد لاغر هم مناسب نمی باشند.

وی در ادامه گفت: نحوه ارزیابی داوران در فیگورهای نمایشی طبق قوانین و مقررات فدراسیون جهانی می باشد. داوران در مرحله اول مسابقات فیتنس باید حرکات قدرتی، انعطافی، چابکی و توان و …. که آمادگی جسمانی و ظرفیت آمادگی بدن فرد را به رخ می کشد را مورد ارزیابی قرار دهند و در مرحله بعد به تقارن، تناسب بدن و سایر موارد توجه می کنند.

منبع : سایت رسمی فدراسیون بدنسازی ایران

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سرشانه حرفه ای

داشتن عضلات سرشانه خوش فرم و برآمده یکی از فاکتورهای بالا تنه زیبا برای خانم هاست که ساختنش نیازمند به ممارست، پشتکار و تمرینات منظم است. به همین منظور با مریم عاطفی یکی از مربیان تحصیلکرده بدنسازی بانوان همراه می شویم تا بهترین تمرینات سرشانه را با هم مرور کنیم.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

شاون رودن 

برنامه ی تمرینی رودن برای حجیم کردن بازوها

هر سال مجبورید به برنامه ی خود برگردید و ببینید چه تغییری کرده اید. بدنسازی مثل یک ماشین است کلی روش وجود دارد که تمام فوت و فن آنها را باید بلد باشید.

 رودن می گوید: امروزه همه ی توجه ها روی هیکل بزرگ داشتن است همه می خواهند بزرگ باشند. بدنسازی یک هنر است و با تبدیل شدن به یک غول عضله می توان هنر و زیبایی آن را از دست داد.

پیام اصلی این متن این است که در حالی که رودن قبول دارد عضله سازی ضروری است، اما می گوید آرمان های تعریفی و تناسبی آن را نیز نباید کنار گذاشت.

رودن برای فشار ثابتی که کابل ها از طریق طیف کاملی از حرکات به فرد می دهند طرفدار کابل است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

۱۰ بدنساز حرفه ای

در این مطلب ۱۰ نکته ارزشمند را از زبان ۱۰ بدنساز برتر رده حرفه ای در اختیارتان قرار می دهیم، این بدنسازان حرفه ای با موثرترین و بهترین توصیه ها، تکنیک ها و تمرینات بخش های مختلف بدن، استراتژی های غذایی، نکته هایی برای تقویت انگیزه، شما را برای دستیابی به پیشرفتی تازه یاری خواهند کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

شکم تخت

همه ما می دانیم که بهترین راه برای داشتن شکم تخت انجام ورزش روزانه است. اما چند ماده غذایی وجود دارد که می تواند به شما برای بدست آوردن سریعتر اهداف فیتنس شما کمک کند. این مواد غذایی بسیار مغذی هستند، به کاهش نفخ معده و سوزاندن چربی بدن کمک می کند.

این ۱۰ ماده غذایی برتر برای شکم تخت را در رژیم روزانه خود قرار دهید و خواهید دید به چه اندام زیبایی می رسید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

کراس‌فیت، یک برنامه‌ی ورزشی است که برای به کار گرفتن و تمرین دادن کل بدن بوجود آمده، و ترکیبی است از تمرینات هوازی، تمرین با وزنه، ژیمناستیک، تمرینات استقامتی و ورزش های سبک بدون وسیله و انواع دیگر، تا بدن شما را برای شرایط غیر منتظره آماده سازد.

کلاس های کراس فیت معمولا شامل گرم کردن، توسعه مهارت، تمرین روز (WOD) با شدت بالا، حرکات کششی فردی یا گروهی می باشد.

کراس فیت چیست؟ به زبانی دیگر کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مسابقات المپیای آماتور ۲۰۱۵

مسابقات المپیای آماتور ۲۰۱۵ توسط فدراسیون بدنسازی و فیتنس انگلستان (UKBFF) و رییس فدراسیون انگلیس آقای ویلیام تیرنی سازماندهی شده و چهارمین مسابقات المپیای آماتوری امسال خواهد بود که این مسابقات در ابتدا در کویت، تررملینس اسپانیا، و پراگ چک برگزار شدند. زمانی که IFBB عنوان المپیای آماتوری را تصویب کرد و برای شروع چراغ سبز به آن داد انگلستان اولین کشور میزبان مسابقات المپیای آماتوردر سال ۲۰۱۱ در لندن بود.

المپیای آماتور آتی در لیورپول در آخرین روز اکتبر و اول نوامبر (۹ و ۱۰ آبان) برگزار خواهد شد. این مسابقات شامل ۷ تقسیم بندی ورزشی می باشد:

فیتنس زنان  (۲ دسته)

فیت بادی زنان  (۳ دسته)

بیکینی – فیتنس زنان  (۶ دسته)

بدنسازی مردان  (۷ دسته)

بادی کلاسیک مردان  (۲ دسته)

فیزیک زنان  (۲ دسته)

فیزیک مردان  (۶ دسته)

مستر بادی بیلدینگ مردان

جمعاً ۲۹ دسته در این مسابقات رقابت می کنند.

برنامه ی مسابقات

۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ (شنبه ۹ آبان)

ساعت ۱۰ صبح پیش داوری (prejudging ) و فینال ها: فیتنس، بادی فیتنس، بیکینی فیتنس، فیزیک مردان

۱ نوامبر ۲۰۱۵ (یکشنبه ۱۰ آبان )

ساعت ۹ صبح تقسیم بندی مدل های UKBFF

ساعت ۱۲ ظهر پیش داوری و فینال ها: بادی کلاسیک، فیزیک زنان، بدنسازی مردان

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

جهت حضور در رقابتهای جهانی پرورش اندام و تیم ملی بادی کلاسیک در اسپانیا:

سلطانی: مسافران جهانی ۸ آبان ماه به اردوی شبانه روزی می روند 

رضا سلطانی در گفتگو با سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد: اردوی شبانه روزی تیم ملی بادی کلاسیک و پرورش اندام اعزامی به رقابت های جهانی ۲۰۱۵ اسپانیا عصر جمعه ۸ آبان ماه در محل کمیته ملی المپیک آغاز می شود.

مدیر تیم های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه گفت: طی این مدت ورزشکاران زیر نظر مربیان تیم ملی به تمرینات خود می پردازند و پس از بازبینی فنی درون اردویی افرادی که به آمادگی کافی نرسیده باشند، قطعاً از ادامه همراهی تیم ملی محروم و حذف خواهند شد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

چند روش برای ریکاوری بعد از تمرین

اول از همه مراقب سلامتی خود باشید!

تمرینات سخت برابر با نتیجه گرفتن است. این تمرینات شامل ست ها و تکرار های زیاد است تا بتوان بدنی عالی بدست آورد. اگر نتوانید بعد از تمرینات سخت، خود را ریکاوری کنید تمام این تمرینات هیچ معنایی نخواهند داشت. هرچه ریکاوری سریع داشته باشید سریعتر می توانید به باشگاه برگردید.

پس اگر به دنبال بالا بردن سطح ریکاوری خود هستید که بتوانید سریعتر، قوی و بزرگ شوید این ۱۰ نکته را دنبال کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برنامه رژیمی لاغری

در حالیکه که هنوز دارید غذاهای خوشمزه و لذیذ می خورید می توانید وزن کم کنید. مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل آماده کردن این غذاها راحت است و مواد مغذی که شما برای تمرین نیاز دارید را دارا می باشد. این یک برنامه رژیمی لاغری خارق العاده با غذاهای مغذی است. پس با ما همراه باشید.

  • غذاهای کاهش وزن

مثل گنجشک کم غذا خوردن فقط مخصوص گنجشک هاست. به همین دلیل است که رژیم خود را با غذاهای لذیذ و سیر کننده تهیه می کنیم. البته این غذاها باعث کاهش وزن می شوند و می توانید انرژی خود را برای تمرین ذخیره کنید چون این غذاها آماده کردنشان بسیار ساده است. خلاصه ی مطلب این است:

این وعده های غذایی را با تمرینات سفت کردن بدن ترکیب کنید خواهید دید در یک ماه ۵ کیلو وزن کاهش خواهید داد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تبدیل شدن به یک مدل فیتنس مرد

در حالی که بدنسازان حرفه ای ۱۵۰ کیلویی به نظر بزرگ و ترسناک می آیند اما این مدل های فیتنس هستند که توجه خانم ها و مجله ها را به خود جلب میکنند . اگر شما هم میخواهید به این بدنسازان خوش شانس بپیوندید به این ۱۰ نکته اصلی ما برای تبدیل به یک مدل فیتنس شدن توجه کنید.

نکته ۱: برای داشتن اندامی زیبا، باید مشتاق به فدا کردن قدرت باشید.

اما وقتی تمرکز اصلی تان کات کردن بدن باشد گاهی اوقات کمی بیشتر از این وزن کم کنید. میشود گفت: هر کاری که برای بدست آوردن هدف کلی تو است را انجام بده یعنی کاردیو (هوازی) زیاد و سالم غذا خوردن، به جای اینکه غذا زیاد بخورید تا حجم پیدا کنید. همچنین تحت تاثیر قرار دادن بچه های باشگاه با بلند کردن وزنه های سنگین را فراموش کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برنامه تمرین روز چهارم – عضلات بنیادی و میان تنه

  • کرانچ – با توپ طبی

۱۰ ست، ۱۰ تکراری با ۹۰ ثانیه استراحت بین هر ست

  1. روی زمین بخوابید و یک توپ طبی را بالای سر خود نگه دارید.
  2. از عضلات میان تنه استفاده کنید و دست ها و پاهای خود را به هم نزدیک کنید که در نتیجه توپ طبی با پنجه پاها تماس یابد.
  3. با کنترل به نقطه شروع بازگردید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سالم ترین رژیم های غذایی توسط آیرون جکسون کانادی

موقعی که دانشجو بودم به عنوان یک دانشجو در خوابگاه بین المللی با افراد زیادی که دارای عادات غذایی متفاوت بودند آشنا شدم. در این مقاله می خواهم شما را با عادات غذایی چهار کشور که دارای پایین ترین درصد چاقی و جزء سالم ترین رژیم های غذایی دنیا هستند آشنا کنم که برای خودم نیز بسیار جالب بود.

هفته اول: فرانسه

با وجود نان باگت و پنیر فتا، زنان فرانسوی پائین ترین درصد چربی بدن را در اروپا دارند.

اسرار لاغری فرانسوی ها

آهسته غذا بخورید. امروزه متوسط مدت زمان غذا خوردن یک فرانسوی کاهش پیدا کرده اما هنوز هم غذا خوردن آنها در ساعات فراغت حدود ۴۲ دقیقه طول می کشد. وعده غذایی آنها شامل سه چیز است مثل سالاد قبل از غذا، پاستا، یک دانه سیب بعد از غذا. سالاد و سیب باعث احساس سیری طولانی مدت می شود، همچنین آنها در حین غذا خوردن به موسیقی گوش میدهند.

صبحانه آنها کم است و ناهار وعده اصلی آنهاست که دارای مخلفات زیادی مثل سوپ، سالاد، مرغ، سبزی و یک دسر سبک مثل میوه های خشک است. شام سبک تر و دیرتر حدود ساعت ۸ تا ۹ شب صرف می شود. میان وعده های آنها نیز قهوه و کلوچه است. آنها پس از پایان هر وعده غذایی یک تکه شکلات تلخ، ‌یک اسپرسو و یا یک نوشیدنی می خورند.