آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

پیلاتس یکی دیگر از رشته های تقریبا نوپا در ایران است که طرفدارن خاص خود را دارد؛ رشته ای که بر مبنای ۶ اصل اساسی و با روشی منحصر به فرد باعث تقویت عضلات بدن، کاهش سایز و البته بهبود مفاصل می شود.

تاریخچه پیلاتس:

ژوزف هوبر توس پیلاتس موسس این روش تمرینی در سال ۱۸۸۰ میلادی در دوسلدورف آلمان دیده به جهان گشود. از کودکی دچار ضعف و مبتلا به بیماری هایی مانند آسم، آلرژی و تب روماتیسمی بود. او تصمیم گرفت بدن خود را در برابر این بیماری ها مقاوم کند، بنابراین یک روش علمی از تمرین های ورزشی ابداع کرد تا به وسیله آن توانایی های بدنی خود را افزایش دهد. او با ورزش هایی از قبیل یوگا، ژیمناستیک، اسکی، دفاع شخصی، باله، بندبازی و وزنه برداری آشنایی داشت. سپس با انتخاب بهترین شیوه های ورزشی با استفاده از سه اصل قدرت، تعادل و انعطاف تعدادی تمرین طراحی کرد. در سال ۱۹۳۰ وی نام این روش را «علم کنترل بدن» یا «کنترلوژی»نامید. پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش این ورزش به نام پیلاتس متداول شد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سرشانه های نامتقارن

اغلب افراد در بخش های مختلف سرشانه دچار عدم تناسب هستند، مثلا سر جلویی دلتوئید آنها حجم بالایی دارد، ولی سر میانی و پشتی آن ضعیف مانده است. اگر شما هم جزو آنهایی هستید که از این موضوع رنج می برید از برنامه پیش رو بهره بگیرید تا به تعادل و تناسب خوبی در شانه های خود دست یابید.

یکی از ویژگی های مهم تمرین سرشانه این است که همواره انتخاب های زیادی برای ایجاد تنوع در تمرین دارید و اگر کمی هوشیار باشید هرگز تمرین سرشانه شما دچار یکنواختی نخواهد شد. مفصل سرشانه کروی شکل است و دامنه حرکت بالایی دارد و عضلات دلتوئید کمک می کنند تا دست ها در زوایای مختلفی حرکت داشته باشند از جمله به سمت جلو، طرفین و پشت که امکان اجرای انواع نشر را فراهم می کند؛ بعلاوه پرس های سرشانه و کشش پارویی عمودی تا زیر چانه. اینها را در تمام تجهیزات ممکن ضرب کنید از جمله هالتر، دمبل، سیمکش و دستگاه، آن وقت تعداد بی شماری حرکت دارید که می توانید مورد استفاده قرار دهید. با این حال هنوز افراد بسیاری وجود دارند که دارای دلتوئیدهای نامتناسبی هستند. این مشکل به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد، از عدم تعادل بین سر جلویی و سر پشتی دلتوئید گرفته تا عدم حجم کافی در بخش میانی دلتوئید یا ضعف کلی سرشانه.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

گفته می شود عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می شوند اما این خیلی گفته درستی نیست! به طور حتم عملیات پدیدار کردن عضلات شکم در آشپزخانه اتفاق می افتد چرخه « سیکس پک » به رژیم غذایی شما بستگی دارد. اگر به خوردن چیپس و کیک عادت دارید عضلات شکم تان در بدن پنهان هستند، اما برای تقویت عضلات شکم و بخش میانی بدن باید که حرکات تمرین ویژه ای انجام دهید. در این برنامه تمرین، حرکاتی استفاده شده اند که حین آنها از عضلات میانی (CORE) و شکم استفاده اساسی شده، اما هدف اصلی نیست. در واقع با این کار همزمان با اینکه متمرکز روی اجرای حرکتی مهارتی هستید، عضلات شکم نیز درگیر هستند و به خوبی کار می کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اغلب به شما توصیه می کنیم در مورد زمان مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید. بر این باوریم که بهترین زمان خوردن کربوهیدرات ها صبح است (برای بازسازی ذخایر گلیکوژن تخلیه شده از کبد و عضلات در طول خواب شبانه)، قبل از تمرین (برای تامین انرژی) و پس از تمرین (برای بازسازی مجدد گلیکوژن عضلات و کبد و افزایش سریع سطوح انسولین برای تحریک رشد عضلانی).

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

دسته ۷۵کیلوگرم:
فرهاد اسد نژاد طلا و هادی محمدی برنز
دسته ۸۰کیلوگرم :
سجاد نیکنام طلا
دسته ۸۵ کیلوگرم:
امیر حسین سعادت نیا چهارم
دسته ۹۰کیلوگرم:
یاسین امانی پور طلا و حمید لکزایی نقره
دسته۹۵کیلوگرم:
جعفر غفار نژاد طلا و آیت نجد باقری نقره
دسته ۱۰۰کیلوگرم:
پوریا پایون طلا
دسته مثبت ۱۰۰کیلوگرم:
علی اصغر کابلی طلا و محسن صمدی نقره