آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

ادویه مصرف کنید

مقداری از گونه های گیاهی دارویی، به ویژه انواع تلخ آن می توانند باعث افزایش اشتها شوند. طعم های تلخ سبب ترشح سالیوا و دیگر شیره های هاضم می شوند که می توانند به فرآیند هضم سرعت دهند و باعث گرسنگی شوند. گیاه چنیتانا بویژه در تحریک اشتها بسیار موًثر است و می تواند به میزان یک الی سه گرم در روز خورده شود. دیگر گیاهان دارویی که ممکن است سبب افزایش اشتها شوند شامل دارچین، گشنیز، رزماری، رازک، فلفل، خاراگوش و بومادران می باشد.

اگر خواهان کسب عضله هستید، پس باید به بدنتان یاد بدهید که به اندازه کافی بخورد تا رشد کند. پس از این ادویه ها استفاده کنید تا اشتهای کافی برای صرف غذا داشته باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

یک بدنساز چگونه باید غذا بخورد

  1. تا گرسنه نشدید غذا نخورید.
  2.  نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب را در سه جرعه بنوشید.
  3. قبل از غذا دست ها را بشویید.
  4. زمانی که سالم و شاداب هستید هر چه هوس کردید بخورید.
  5. هنگام کسالت هر چه هوس کردید نخورده و عکس آن را بخورید.
  6. مقدار کمی نمک بچشید. (برای سالم ماندن دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی)
  7. به زیبایی سفره و غذا خوب نگاه کنید. (انرژی چشمان با غذا منتقل می شود)
  8. غذا را با سالاد تزیین شده شروع کنید. (زیرا خام است و میکروب ندارد)
  9. هر لقمه را ۴۰ تا۵۰ بار بجوید.
  10. در صورت امکان با سه انگشت ۶۲ غذا بخورید. (انرژی انگشتان به غذا منتقل می شود)
  11. در بین غذا آب یا نوشابه ننوشید.
  12. انرژی داده شده به غذا با خوردن آن به بدن منتقل می شود. در این حالت غذا ی مصرفی نصف می شود.
  13. نمک کم بخورید.
  14. دو تا سه لقمه مانده سیر شوید دیگر غذا نخورید.
  15. بعد از غذا مقداری نمک بچشید. (ترشی معده را رفع می کند)
  16. بعد از میل غذا دراز بکشید و پای راست را روی پای چپ انداخته دست ها را زیر گردن قرار داده چشم ها را بسته و بهیچ چیز فکر نکرده به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه سپس بلند شده در این حال خستگی غذا رفع شده و انگار غذا نخورده اید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

اسکوات با هالتر یا سلطان حرکات همان طور که از اسمش پیداست یکی از منحصر به‌ فرد ترین حرکات در تمرینات قدرتی و سرعتی محسوب می‌گردد. این حرکت به‌ دلیل درگیری حدود ۶۵ درصد از کل عضلات اسکلتی بدن به‌ لحاظ میزان درگیری در قیاس با حرکات دیگر بی‌ همتا می‌باشد. بنابراین توجه به نکات مهم تکنیکی آن جزء اصلی‌ ترین موارد محسوب می‌ شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقاومت بدن افراد چاق در برابر رژیم غذایی

خیلی از افراد چاق تاکید می‌کنند، بدن آن ها پس از سال‌ها نسبت به رژیم غذایی مقاوم شده است. مطالعات گذشته نشان می‌دهد رژیم‌های یویو (رژیمی که فرد مدتی آن را اجرا می کند و بعد رها می کند و مجددا آن را اجرا می کند و به همین ترتیب) که با کاهش و افزایش متناوب وزن همراه است، سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهند و همین نکته را دلیل مقاومت بدن در برابر کاهش وزن پس از رژیم‌های پی در پی می‌دانند. 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سلامتی و تغذیه صحیح بانوان

تغذیه مناسب و به عبارتی حق برخورداری و دسترسی به غذای سالم و مناسب، از اساسی ترین حقوق انسان هاست. بدون برخورداری از تغذیه مناسب، هیچ کس از موهبت سلامت برخوردار نخواهد بود. اگر چه بسیاری از زنان عقیده دارند که بیماری قلبی ابتدا مردان را تحت تأثیر قرار می دهد ولی حقیقت آن است که زنان هم مانند مردان در برابر بیماری های قلبی آسیب پذیر هستند.

بر طبق تحقیقات انجام شده در cdc بیماری قلبی اولین مقام را در بین عوامل از بین برنده زنان ۳۵ سال و بالاتر دارد. طبق گزارشات cdc از بین ۶۹۶۹۷۴ مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق در سال ۲۰۰۲ تعداد زنان ۳۵۶۰۱۴ نفر بوده است؛ از این مطالعات می توان نتیجه گیری کرد بیماری قلبی عروقی در بین هر دو گروه زنان و مردان مقام اول را در از بین بردن افراد دارد. همزمان با افزایش سن، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش پیدا می کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

وقتی برای ورزش بی انگیزه می شوید …

  • همه ما تجربه شروع یک راه و شیوه تازه را داریم

چه ورزش باشد و چه یک تجارت، شروع هر تلاش تازه بسیار مهیج است و زیبایی های خاص خود را دارد اما بعد از گذشت یک ماه از شروع ورزش، گاهی هیجان و انگیزه ما کم و کمتر می شود و شادابی ما که روزگاری برای ورزش کردن داشتیم، با گذشت زمان، جای خودش را به رخوت و خستگی می دهد. کار سختی است که بخواهید انگیزه تان را نسبت به چیزی که یک بار از آن خسته شده اید، همچنان حفظ کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

قند یا چربی ، کدام مضرترند ؟!

مشکلی که در حال حاضر وجود دارد قند و چربی پنهانی است که در مواد غذایی صنعتی و آماده به مصرف وجود دارد.

قند بیشتر چاق می کند یا چربی ها ؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که چربی ها کالری بیشتری از مواد قندی دارند. بنابراین برای هر گرم قند مصرف شده ۴ کالری تولید می شود در حالی که یک گرم چربی ۹ کالری فراهم می کند. بنابراین چربی بیش از ۲ برابر قند کالری دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تمرینات حرفه ای بازوی آرنولد

از همان سنین جوانی (۱۵) سالگی دوست داشتم فیگور جلو بازو را جلو ی آئینه بگیرم و هنگامی که این عضلات را در آئینه می دیدم. احساس می کردم که قدرت و توانائی زیادی در تمرکز و منقبض کردن این عضلات دارم.همین احساس درونی و قدرت تمرکز بالا بر روی عضله باعث شد که من به یکی از بهترین عضلات جلو بازو در تاریخ بدنسازی دست یابم. یک نکته که من بارها به آن اشاره کرده ام ایجاد محدودیت ذهنی می باشد. هنگامی که شخصی برای خود یک حدی را مشخص می کند مطمئنا نمی تواند به آن دست یابد چون او قبل از رسیدن به آن کم می آورد ولی وقتی فرد برای خود یک حد ثابت را مشخص نمی کند آن موقع است که در مسیر پیشرفت مستمر گام بر می دارد و هر روز نسبت به روز قبل پیشرفت بهتری را کسب می نماید. یکی از بزرگترین مشکلات اکثر بدنسازان در توسعه عضلات باز و حس نکردن این عضلات موقع تمرین کردن آن ها می باشد. هنگامی که فرد نتواند این عضلات را بصورت کامل موقع تمرین حس کند نخواهد توانست به نتیجه دلخواه دست یابد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

عضلات شش تکه شکم

اولین نقطه از بدن که در نتیجه تجمع چربی زاید در بدن تحت الشعاع قرار گرفته و از ریخت می افتد ناحیه شکم خواهد بود. بسیاری از کسانی که به تیپ های بدنی آندومورف تعلق دارند و همین طور هم بسیاری از کسانی که به دیگر تیپ های بدنی و حتی به تیپ بدنی مزومورف تعلق دارند و رژیم روزانه غذایی مناسبی را رعایت نمی کنند در اثر اشتباهاتی که در تغذیه و یا در تمرین دارند و همین طور هم در برخی موارد در اثر استفاده از استروئیدهای استروژن زا با تجمع چربی زاید در پهلوها و شکم روبرو شده به جای عضلات شکم تکه تکه شده ای که همگان از دیدن آن لذت می برند به داشتن شکم آویزان و بر آمده عادت می کنند.

هر روزه در محیط های تمرین نیز افراد زیادی را می بینید که به منظور کاستن از میزان چربی موجود در پهلوها و شکم به تمرین با وزنه و دستگاه پرداخته و به دلیل اینکه روش مناسب برای آب کردن چربی های زاید را انتخاب نمی کنند و در انتخاب مسیر دچار خطا می شوند با موفقیت چندانی نیز روبر نمی شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

رژیم های تک غذایی

رژیم های تک غذایی عبارت است از مصرف اشکال مختلف یک ماده غذایی خاص در کوتاه‌ مدت که افرادی به کار می‌ برند که می‌خواهند سریعا به کاهش وزن دست یابند، انواع این رژیم‌ها، شامل رژیم مایعات، رژیم‌های کم کربوهیدرات یا با پروتئین و چربی بالا هستند یا از مواد غذایی‌ای تشکیل شده‌اند که کالری منفی ایجاد می‌کنند که در آن ها به جای دریافت کالری از مصرف غذا، کالری بیشتری سوزانده می‌شود.

از جمله رژیم مایعات، رژیم با آب ساده، آب سبزیجات و میوه‌جات یا آبگوشت است.

به گفته کارشناسان webmd، از رژیم‌های تک ‌غذایی می‌توان به رژیم گریپ فروت اشاره کرد. این رژیم ۱۲ روزه به دلیل این که در آن کالری مورد نیاز روزانه دریافت نمی‌شود، می‌تواند موجب کاهش وزن شود.
ضمن این که در گریپ فروت آنزیمی وجود دارد که باعث اسهال و در نتیجه کاهش وزن بیشتر می‌شود. این رژیم کاملا ناسالم است، چرا که می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن و الکترولیت‌ها شود.
همچنین از آنجا که حاوی اسید زیادی است، می‌تواند باعث از بین رفتن مینای دندان، حتی در کوتاه‌ مدت شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سایز مناسب دور کمر آقایان و بانوان

زهرا عبدالهی با بیان اینکه افزایش وزن سبب افزایش کار قلب می‌شود اظهار داشت: دریافت انرژی بیش از حد نیاز، موجب چاقی می‌شود و افزایش وزن و چاقی یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

وی افزود: فشارخون بر اثر وزن اضافی، بالا می‌رود و ممکن است میزان کلسترول بد و تری‌ گلیسیرید (نوعی چربی) نیز افزایش یابد. وی ادامه داد: باید اندازه دور کمر آقایان به کمتر از ۹۴ و در خانم ها به کمتر از ۸۰ سانتیمتر رسانده شود.

عبدالهی تصریح کرد: افرادی که چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی دارند، برای ابتلا به بیماری‌های قلبی‌- عروقی مستعدتر هستند حتی اگر هیچ کدام از عوامل خطر دیگر در آنها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به این که مصرف بیش از حد هرگونه روغن میتواند باعث چاقی شود تاکید کرد: کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند موجب کاهش کلسترول بد و همچنین کاهش فشار خون می‌شود. این متخصص تغذیه بهترین راه برای دستیابی به وزن دلخواه را داشتن رژیم غذایی کامل و سالم دانست و خاطرنشان کرد: بهترین روش کاهش وزن کاهش دریافت مواد قندی و چربی است و روغن ماهی، زیتون و مغزها از منابع خوب روغن هستند ولی نباید بیشتر از نیاز مصرف شوند چون باعث چاقی می‌شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

خیلی وقت ها عادات اشتباه سبک زندگی غلط، باعث پایین آمدن قدرت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها می شود و این ضعف سیستم ایمنی بدن بیماری هایی مثل سرماخوردگی را به دنبال دارد. اگر می خواهید عادات غلطی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن تان می شوند را بهتر بشناسید و راه حل مبارزه با آن ها را هم بدانید، خواندن این متن می تواند برای تان مفید باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

غذاهایی علیه چربی‌ های اضافه

آماده‌ اید که خوش اندام و جوان‌ تر شوید؟ با هفت غذا و خوراکی زیر می‌توانید چربی بیشتری را از بدن خود کم کنید. آن ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و حدود پنج کیلوگرم در سال، وزن کم کنید.

آب همراه با لیمو 

محققان با آزمایش روی ۲۴۰ زن در کالیفرنیا دریافتند: افرادی که به جای نوشیدنی‌ های قندی از آب استفاده می‌کردند، در حدود ۲ کیلو در سال کاهش وزن داشتند. همچنین افرادی که روزانه ۴ فنجان آب نوشیده بودند، یک کیلو وزن دیگر هم از دست دادند. علاوه بر اینها، اسید فسفریک موجود در نوشیدنی‌ های گازدار و الکلی باعث پوکی استخوان می‌شود با تغییر توازن اسیدی در خون.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

علم مطالعه بر روی خوابیدن علم جدیدی است و اکثر اطلاعات علمی که در این زمینه به دست آمده در طی ۲۵ سال گذشته بوده است.

در زیر ۲۰ موضوع جالب را درباره خوابیدن می بینیم.

۱- رکورد بیشترین زمان بی خوابی (خودآگاه) ۱۸ روز و ۲۱ ساعت و ۴۰ دقیقه است که در یک مسابقه ی استقامت انجام شده است. افراد پس از این همه بی خوابی علائم توهم، پارانویا، تاری دید، لکنت زبان، ضعف حافظه و تمرکز را بروز دادند.

عوارض کم خوابی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

آبغوره و لاغری 

مصرف آبغوره موجب لاغری افراد چاق می‌شود همچنین مصرف مواد غذایی گرم و خشک مانند زیره و خرما در لاغر شدن افراد چاق بلغمی مفید است.

سید علی ابوالحبیب اظهار داشت: چاقی و لاغری در طب سنتی بسیار اهمیت دارد چرا که فردی که به لاغری مبتلا است شیفت بدنش به سمت خشکی و فردی که دچار چاقی است شیفت بدنش به سمت تری پیش رفته است. در طب سنتی علاوه بر اینکه طبع و مزاج غذا را باید در نظر گرفت باید مصلح مواد غذایی را نیز برای فرد تعیین کنیم؛ مصلح غذایی است که مهمترین وظیفه آن کم کردن ضررهای غذاست.