تحول در فیزیک ، رسیدن به تفکیک عضلانی

تحول در فیزیک ، رسیدن به تفکیک عضلانی

همه دوست دارند اندکی سایز عضلات شان بیشتر شود، اما خیلی از اوقات ممکن است به جای آن
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تفکیک عضلانی

همه دوست دارند اندکی سایز عضلات شان بیشتر شود، اما خیلی از اوقات ممکن است به جای آن سایز چربی اضافه کنید. تفکیک عضلات تان ضعیف تر می شود، احساس ناراحتی می کنید و نمی توانید دیگر ۶ تکه شکم را مشاهده کنید. هدف این مقاله نه تنها یاد آوری برخی از اصول مورد نیاز برای کاهش وزن است، بلکه می تواند کمک کند تا فیزیک خود را متحول کنید و به کات و تفکیک عضلانی بهتر برسید.

نکات زیر اگر چه ساده اما مفید هستند:

تغذیه کمتر

برای کاهش وزن طبیعی هر کسی باید مقدار کالری مصرفی را کاهش دهد به طوری که بدن کالری بیشتری نسبت به آنچه می خورید بسوزاند. یعنی در پایان روز اگر ۳۰۰ کالری غذا خورده اید باید بیشتر از ۳۰۰۰ کالری بسوزانید تا به کاهش وزن برسید. با این حال نباید خودتان را گرسنگی دهید چرا که اشتباه است و لازم است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید تا حجم عضلات را بسازد و حفظ کند. این تاثیر بدی روی متابولیسم دارد. بسته به اینکه چه مقدار حجم عضلانی دارید و اینکه چقدر سریع می توانید متابولیسم را بالا ببرید می توانید حین خواب محتوای ۲ وعده غذایی را بسوزانید.

تغذیه بهتر

زمانی که می خواهید عضلات را کات کنید نوع غذاهایی که می خورید بسیار مهم است. از لحاظ تکنیکی اگر در طول روز مقادیر خیلی زیادی کالری بسوزانید فقط فست فود بخورید و باز هم وزن کم کنید اما بالانس کردن رژیم با کربوهیدرات های مرکب منابع خالص پروتئین و چربی متوسط چربی سوزی تان تسهیل خواهد شد.
مصرف پروتئین را به عنوان یک ماده غذایی مهم ادامه دهید و از مصرف قندها، چربی های ترانس و چربی های اشباع شده اجتنای کنید. پروتئین به طور خاصی به ساخت عضلات کمک می کند و با حجم کلی عضلانی بیشتر هم در بدن می سوزد.

 کنترل اندازه وعده ها

سایز وعده های غذایی را کم کنید و در طول روز ۶ وعده غذایی کوچک میل کنید. خوردن به دفعات بیشتر در واقع باعث می شود متابولیسم بدن بسیار سریع شود. یک وقت دچار این اشتباه نشوید که روزی ۶ وعده غذایی بزرگ بخورید. باید مطمئن شوید در هر وعده پروتئین خالص وجود دارد. اگر دسترسی آسان به این ماده غذایی ندارید پس باید از مکمل های پروتئینی استفاده کنید. مشکلی که در مورد خیلی افراد چاق وجود دارد این است که برای برنامه غذایی سنتی خیلی پول می دهند. صبحانه ها خیلی کوچک است که باعث می شود سرعت متابولیسم کم شود و بعد آن هم وعده های غذایی خیلی پرحجم می خوریم که بین این ۳ وعده اصلی هم معمولا وعده ای وجود ندارد.

افزایش تمرین هوازی

هوازی بهترین نوع تمرین برای چربی سوزی است. انواع مشخصی از این تمرین هوازی مثل تمرینات اینتروال پرشدت می تواند به شکلی خاص فرآیند چربی سوزی بدن را سرعت ببخشد. بعضی بدنسازان ترجیح می دهند از تمرینات هوازی طولانی مدت و کم شدت استفاده کنند که ثابت شده کالری بیشتری به صورت مستقیم از ذخایر چربی بدن می سوزاند و ممکن است برای کسانی که وزن زیادی دارند انتخاب تمرینی بهتری هم باشد. راه های عالی برای چربی سوزی این است که روی تردمیل پیاده روی سریع انجام دهید یا حتی در هوای آزاد از دستگاه پله باشگاه استفاده کنید یا دوچرخه سواری کنید.

مکمل غذایی

به مکمل ها تکیه نکنید. فکر نکنید برای تفکیک عضلانی همه کار به عهده چربی سوز است اما بعضی مکمل ها مفید هستند. می توانید از چای های گیاهی مثل چای سبز استفاده کنید که می تواند متابولیسم را افزایش دهد. کافئین هم جایگزین خوبی برای انرژی است و می توانید از سیر و سرکه هم در طبخ غذا استفاده کنید چرا که خواص چربی سوزی دارند .

منبع : بشیر

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۲۶دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۳دیدگاه

ارسال دیدگاه