برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

افشاگری دکتر کاظمی آشتیانی

دکتر کاظمی آشتیانی

جلوی منافع شخصی عده‌ای را گرفتیم، اعتراض و تجمع کردند، کسی که قاچاق می‌کند پیشکسوت است؟

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام می‌گوید: من اکنون نایب‌ رییس پرورش‌اندام فدراسیون آسیا هستم و در وصل شدن ایران به IFBB نیز من هم نقش داشته‌ام و این بدین معنا است که ایران از یک بنگاه تجاری قطع شده و به مجمع جهانی اصلی وصل شده‌ است.

دکتر کاظمی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ در اهواز اظهارکرد: برگزاری این رقابت‌ها کار بزرگی بود و در حالی این مسابقات برگزار شد که خیلی از فدراسیون‌ها از مشکلات مالی و انجام دادن کارهای عادی پرسنل خود می‌نالند ولی ما خوشبختانه با همت ریاست هیات بدنسازی و پرورش‌ اندام خوزستان و حمایت‌ های شرکت ملی‌ حفاری، این جرات را پیدا کردیم که به وزارت ورزش اعلام کنیم که قصد داریم چنین مسابقاتی را میزبانی کنیم.

وی در ادامه درباره اعتراض و تجمع جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران اهالی پرورش‌ اندام نسبت به عملکرد وی مقابل ساختمان وزارتخانه گفت: آیا آن پیشکسوتان و ورزشکاران را شما می‌شناسید؟ به خدا قسم من میان آ‌ن جمع معترض، پیشکسوت و یا ورزشکار ملی ندیدم. این موضوع از این قرار است که شخصی به مدت سه، چهار سال کلاه‌برداری و شیادی کرده بود و به صورت غیرقانونی ورزشکاران را فریب می‌داد و به دلیل این‌که طبق قانون، ما مانع از فعالیت این فرد شدیم، او هم این افراد را تحریک کرد تا تجمع کنند.

دکتر کاظمی آشتیانی خاطرنشان‌ کرد: چرا گفته می‌شود که پیشکسوتان تجمع کرده‌اند؛ همان‌طور که می‌دانید فردی که اعمال خلاف عفت، اخلاق و ارزش‌ها را انجام می‌دهد، دیگر پیشکسوت قلمداد نمی‌شود. پیشکسوت تعریف دارد و پیشکسوت یعنی این‌که کسی که نماد و مظهر اخلاق و شرف آن رشته باشد، پس آیا کسی که کار غیراخلاقی انجام داده است، پیشکسوت است؟

وی عنوان‌ کرد: آیا کسی که کار قاچاق مکمل‌های غیر مجاز را انجام می‌داده و دارو وارد کشور می‌کرد، پیشکسوت است؟ ما چون مانع از کار این افراد شدیم اعتراض و تجمع کردند. به هر حال رسانه‌ها نیز در درج اخبار باید سنجیده کار کنند. من به لطف خدا در بحرین علی‌ رغم این‌که هیچ وقت ورزش ایران موفق نبوده است، نایب‌ رییس IFBB شدم و به جای این‌که رسانه این موضوع را تحلیل کنند که چه شد و در حالی‌که سایر فدراسیون‌ها کرسی خود را از دست می‌دهند، من کرسی به دست می‌آورم، به موضوعات دیگری می‌پردازند.

دکتر کاظمی آشتیانی هم‌چنین درباره ارسال نامه جمعی از پیشکسوتان و اهالی پرورش‌ اندام در اعتراض به عملکرد او به وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از این کسانی که دست به چنین اقدامی زده است، فردی بوده که سال‌ها مکمل وارد کشور می‌کرده است. فرد معترض دیگر نیز گواهی‌های مربیگری جعلی را از خارج کشور می‌آورد و به ورزشکاران می‌ فروخت و فرد معترض دیگر هم پول می‌گرفت و ورزشکار وارد تیم‌ ملی می‌کرد که این سه نفر را ندیده، به شما می‌گویم. ما به دلیل این‌ که طبق قانون مانع از فعالیت آن‌ها شدیم، چنین کارهایی را انجام دادند و اطمینان دارم این سه نفر جزو این معترضان هستند.

وی هم‌چنین درباره تهدید فدراسیون جهانی مبنی بر تعلیق فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام ایران به ایسنا گفت: بر اثر کوتاهی و غفلتی که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، ایران از IFBB جدا شد که این موضوع به دلیل مشکلی بود که دو، سه نفر در ایران با رییس فدراسیون جهانی IFBB پیدا کردند. در چنین شرایطی ایران مجبور شد، تمرینات و مسابقات خود را تحت لوای یک بنگاه تجاری انجام دهد که من به آن خنده‌بازار می‌گویم! طی این مدت آرزوی جامعه پرورش‌ اندام این بود که ایران به IFBB برگردد.

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام افزود: من بدون این‌که به کسی بگویم، مرداد ماه سال گذشته مکاتباتی را با رییس IFBB انجام دادم تا این‌که بهمن‌ ماه قرار شد ما به مسابقات جهانی تایلند برویم که در همین زمان، مسوول بنگاه تجاری از طریق گزارشی که به او رسید، خبردار شد که من در حال نزدیک شدن به رییس فدراسیون IFBB هستم.

وی ادامه‌ داد: مسوول بنگاه تجاری یک نفر را در ایران دارد که با او در امر وارد کردن تجهیزات بدنسازی، انواع داروهای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی، انواع گواهی‌های بین‌المللی و فروش گواهی‌های مربیگری داد و ستد دارد. به هر حال آن‌ها صحنه‌سازی کردند و توطئه‌ای برای ورزش ایران درست کردند که آن را به اسم، محروم کرده و رعب و وحشت به وجود آورند تا مقامات وزارت ورزش در تصمیم‌گیری مبنی بر رفتن ایران به IFBB دو دل شوند و به یک طریقی نیز همان لحظه آشتیانی را از کار برکنار کنند.

آشتیانی عنوان‌ کرد: این اقدام آن‌ها مانند کاری است که اکنون در حال انجام دادن هستند؛ یعنی به دنبال درست کردن جوی هستند تا آشتیانی را از مسوولیت فدراسیون بردارند چرا که وقتی من را بردارند کسی دیگر پیدا نمی‌شود که ایران را به IFBB ببرد، پس می‌توانند طی چهار، پنج سال کارهای خود را انجام ‌دهند ولی با درایتی که وزیر ورزش داشت، کارهای آن‌ها سقط شد.

وی افزود: بعد آن‌ها گفتند حالا که توانستیم فدراسیون را محروم کنیم، آشتیانی را هم محروم می‌کنیم که برای اولین‌بار در نادرترین اقدام دنیا، شخص را محروم کردند ولی درنهایت وقتی دیدند که ما به IFBB وصل شدیم، آن گروه که به صورت غیرقانونی و با کلاه‌برداری و شیادی به IFBB وصل شده بودند، قصد داشتند، صحنه را به صورتی بچرخانند و شلوغ کنند که آشتیانی نتواند در بحرین، نایب‌رییس فدراسیون آسیا شود و در انجام این کار از هیچ اقدامی دریغ نکردند. یعنی یک ایرانی در بحرین بسیار تلاش کرد که من نایب‌رییس نشوم.

سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: چند روز پیش در یکی از رسانه‌ها این خبر کار شده بود که “آشتیانی با مجامع جهانی مشکل دارد” که به نظر من این حرف بسیار بی‌مورد بود و نباید چنین موضوعی را منتشر می‌کردند. مگر من با کدام مجمع جهانی مشکل دارم؟ حرف این رسانه مانند روغنی است که ریخته ‌شده و جمع کردن آن خیلی مشکل است.

وی ادامه‌ داد: من اکنون نایب‌رییس پرورش‌اندام فدراسیون آسیا هستم و در وصل شدن ایران به IFBB نیز من هم نقش داشته‌ ام و این بدین معنا است که ایران از یک بنگاه تجاری قطع شده و به مجمع جهانی اصلی وصل شده‌ است که این خواسته روسای هیات‌های استان‌ها و مجمع ما بوده است و به جای این‌که بگویند آشتیانی باعث شد که ایران به مجامع جهانی وصل شود، می‌گویند که من با مجامع جهانی مشکل دارم که من از این موضوع افسوس می‌خورم.

آشتیانی بیان‌ کرد: اکنون با وصل شدن ایران به مجامع جهانی آرزوی جامعه پرورش‌اندام و بدنسازی ایران برآورده شده است ولی هیچ چیزی در این باره گفته نشد و اکنون نیز که توانستیم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا را در اهواز برگزار کنیم، بازهم در این زمینه صحبتی نشد.

وی خاطرنشان‌کرد: مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که “خبرهای خوب را به مردم داده و به آن‌ها امید دهید.” این در حالی است که از نایب‌رییس شدن من در فدراسیون آسیا یک خبر هم کار نشد. هم‌چنین یک خبر درباره این موضوع که ایران پس از این همه اختلافی که با IFBB داشت ولی توانست به آن برگردد و این‌که آشتیانی در بحرین، جایی که ورزش ایران همیشه در آن جا شکست خورده است، توانست کرسی نایب‌ رییسی را بگیرد، نمی‌بینید. فقط کافی بود که من نایب‌ رییس آسیا نمی‌شدم، آن موقع این موضوع را پیراهن عثمان می‌کردند! به هر حال این موضوع خوب نیست و خستگی را بر تن آدم می‌گذارد.

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی