فهرست مطالب

بالابردن هورمون تستوسترون

تستوسترون، یک هورمون جنسی مردانه بوده و دارای تاثیر شگفت انگیز و بر جسته در دنیای بدنسازی و تناسب اندام است و به همین دلیل مشهورترین و پرطرفدارترین هورمون در بین بدنسازان و دیگر ورزشکارها به شمار می آید. تستوسترون در غدد مردانه و زنانه تولید می شود و یک تعیین کننده ویژه در زمینه افزایش سایز و قدرت بافت های عضلانی احتباس پروتئین و عملکردهای بسیار دیگر در بدن است ضمن این که استروئیدهای آنابولیکی وجود دارد که می توانند به صورت بنیادی منجر به افزایش میزان تستوسترون به جهت ساخت حجم عضلانی شوند و همچنین مواد غذایی متنوع نیز وجود دارند که می توانند به صورت طبیعی در افزایش تولید تستسترون کمک موثری باشند.

۱۰ ماده غذایی برای بالابردن هورمون تستوسترون

به دنبال موضوع فوق به معرفی ۱۰ ماده غذایی برتر دنیا می پردازیم:

  • صدف های خام

صدف ها در صدر لیست افزاینده های هورمون تستوسترون هستند آنها حاوی میزان قابل توجهی روی می باشند که به صورت فوق العاده منجر به تولید تستوسترون می شود. در کنار میزان بالای روی این مواد غذایی با ارزش حاوی میزان فراوانی پروتئین و منیزیم نیز می باشند.

  • مارچوبه

مارچوبه یک غذای عالی به منظور افزایش تستسترون به موجب محتوی سرشار از ویتامین E است همین مسئله از این ماده غذایی یک مورد ممتاز به جهت تولید تستوسترون ساخته است. مارچوبه در کنار لوبیا به تشکیل ترکیب فوق العاده ای می پردازد که حاوی روی با پروتئین و یک ترکیب کم چرب است که از آن یک غذای بسیار عالی برای حجم گیری می سازد. ضمن این که همچنان عضلانی باقی می مانید.

  • گوشت لخم گوساله

منابع پروتئینی بدون چربی یکی از اساسی ترین موارد یک رژیم بدنسازی است. گوشت لخم گوساله نه تنها حاوی میزان قابل توجهی از پروتئین است بلکه حاوی روی فراوان نیز می باشد و همین مورد باعث شده که این ماده غذایی یک انتخاب فوق العاده نه تنها به جهت یک وعده غذایی کامل باشد بلکه منجر به افزایش تستسترون نیز می شود که به تبع آن حاصل یک حجم عضلانی خاص است.

  • مغزهای روغنی

مطالعات پژوهشی گوناگون نشان داده که مصرف چربی به ویژه چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای منجر به افزایش تستسترون می شود. مغزهای روغنی ممتاز چربی های سالمی هستند که اسیدهای چرب ضروری شان به جهت افزایش سطح تستسترون لازم است. خوردن روزانه یک مشت از این مواد غذایی منجر به ایجاد یک رژیم متعادل به همان خوبی افزایش تستسترون تان می شود.

  • تخم مرغ

حتما می دانید که تستسترون از کلسترول ساخته می شود . مواد غذایی که حاوی کلسترول هستند در راس هرم بلوک های سازنده تستسترون می باشند و در این بین تخم مرغ حاوی کلسترول است و این میزان به هیچ وجه مضر نیست. تخم مرغ ها همیشه یک منبع عالی از ویتامین های B5 و B6 هستند که به ایجاد تعادل در سطوح هورمونی کمک می کنند.

  • مرغ

پژوهش های علمی ثابت کرده که رژیم هایی که حاوی میزان پروتئین قابل توجهی هستند در مقایسه با رژیم های پر چرب بیشتر منجر به تولید تستسترون می شوند. مرغ شامل یک میزان قابل توجهی پروتئین و چربی می باشد و افزایش برجسته پروتئین در این ماده غذایی به نسبت چربی منجر به حجم برجسته تستسترون تولید شده می شود.

  • سیر

در مطالعات بالینی نشان داده شده که سیر منجر به افزایش سطح تستسترون می شود و به همین خوبی، این توانایی را دارد که مانع از حضور کورتیزول شود. کورتیزول هورمونی است که به مقابله و تخریب تستسترون می پردازد و منجر به تجزیه و تحلیل عضله می شود.

  • برنج قهوه ای و سایر کربوهیدرات های مرکب

کربوهیدرات ها نه تنها مغذی های مورد نیازی به جهت ریکاوری عضلات هستند بلکه منبع انرژی فوق العاده ای نیز محسوب می شوند. اما کربوهیدرات های مرکب می توانند به صورت فزاینده ای منجر به افزایش تولید تستسترون و به همان خوبی محدودیت کسب چربی شوند.

  • پنیر کم چرب یا بدون چربی

پنیر کم چرب یا بدون چربی می تواند یک منبع غذایی فوق العاده به ویژه در زمان حجم گیری باشد و به همان اندازه نیز منجر به سوزاندن چربی شود.  پنیر های کم چرب و بدون چربی حاوی محتوی ناچیزی از چربی، کربوهیدرات صفر و پروتئین بالا می باشند. پنیر های بدون چربی تقریبا یک منبع پروتئینی کامل هستند و همین مسئله منجر به بهبود وضعیت تولید تستسترون می شود. این پنیرها همچنین حاوی میزان فراوانی روی هستند که به جهت افزایش تستسترون ضروری می باشند.

  • ماهی غزل آلا

با محتوی بالای پروتئین و حداقل چربی ماهی کلکسیونی از ویتامین ها نظیر B5 و B6 و B12 است که همگی می توانند منجر به افزایش تولید تستسترون و افزایش سلامتی شوند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

5/5 – (2 امتیاز)
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

13 دیدگاه در “معرفی ۱۰ ماده غذایی برای بالابردن هورمون تستوسترون

ارسال دیدگاه