برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

پیش از هر چیز لازم به ذکر است که وقتی واژه ضروری را در پیشوند یک ماده غذایی می بینید معنایش این است که بدن برای زنده ماندن به آن احتیاج دارد و به خودی خود قادر به ساختن آن از دیگر مواد نیست، مثلا آمینو اسیدها ضروری یا اسیدهای چرب ضروری.

به همین دلیل اسیدهای چرب ضروری یا به اختصار EFAها، برای بدنسازان و تمام افراد دیگر اهمیت حیاتی دارند. بسیاری از مردم هنوز تصور می کنند که تمام چربی ها برای بدن مضر هستند، ولی این به هیچ وجه واقعیت ندارد. در واقع انواع مختلفی از چربیها وجود دارد- انواع سالم و نا سالم. و EFAها از جمله مهمترین چربی ها به شمار می آیند.

اولا به این دلیل که EFAها شامل دو مورد از چربی های ضروری هستند: اسید های چرب امگا-۳ و امگا-۶.

EFA ها به دلیل مزایای متعدد در زمینه سلامتی، برای بدن جنبه حیاتی دارند، برای ممانعت از مشکلات قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا، افزایش LDL (کلسترول مضر) و احتمال شکل گیری لخته خون و انسداد عروق. EFA ها همچنین کمک می کنند به افزایش سطوح HDL (کلسترول مفید)، و کمک به اجتناب از بروز آرتروز و شکل گیری سرطان ها.

فراتر از این، EFAها مزایای خاصی هم برای بدنسازان دارند. EFA ها دارای خواص چربی سوزی و آنابولیک هستند. در واقع همزمان این دو توانایی را دارند که بر حجم عضلانی بیفزاید و از ذخایر چربی بکاهند.

همچنین آثار مثبتی بر خلق و خو، سطح انرژی، سرعت به بهبودی بیماریها، عملکرد حافظه، ترمیم مفاصل و احساس شادابی در افراد دارند. به عبارت دیگر EFAها بی اندازه با ارزشند.

اگر مقدار کافی از EFAها در رژیم شما وجود ندارد، میتوانید به شکل مکمل از آنها استفاده کنید. بهترین توصیه ما این است که محصولی را بیابید (شامل روغن ماهی یا تخم کتان) که شامل مقادیر بالاتری از اسید های چرب امگا-۳ نسبت به امگا ۶ می باشد. هر دو این اسیدهای چرب مهمند، ولی معمولا رژیم های معمول افراد حاوی مقادیر کافی از اسیدهای چرب امگا-۶ است و مقادیر زیاد آن می تواند مضر باشد.
مصرف روزانه دو تا شش گرم روغن ماهی یا دو تا چهار قاشق غذا خوری روغن تخم کتان می تواند مقدار کافی از اسید های چرب امگا ۳ را در اختیار شما قرار دهد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد