قد بلند و حرکت اسکوات ( از زبان لی هنی )

قد بلند و حرکت اسکوات ( از زبان لی هنی )

 لی هنی : افرادی که دارای ساختار بدنی خاص هستند (معمولا بلند قد با پاهای بلند) شاید اجرای
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

 لی هنی : افرادی که دارای ساختار بدنی خاص هستند (معمولا بلند قد با پاهای بلند) شاید اجرای اسکوات برایشان سخت تر باشد نسبت به کسانی که قد و پاهای کوتاه تری دارند. به این دلیل که قوانین مربوط به اهرم ها (در فیزیک) کاملاً به عملکرد پاها در حرکت اسکوات حاکم است.

بهترین نسخه از اسکوات کدام است؟

همزمان با پایین رفتن در اسکوات باسن شما به عقب متمایل می شود در حالیکه زانوها با حرکت اندک به شما کمک می کند تا مرکز ثقل بدن را مستقیماً در امتداد  قوزک پای خود حفظ کنید. هرچه پاهایتان بلند تر باشد احتمال اینکه همزمان با پایین رفتن به موقعیت اسکوات کامل بدنتان به جلو یا عقب متمایل شود بیشتر خواهد بود. البته یک مهندس نیستم ولی بعنوان فردی با قد ۱۷۸ سانتی متر پاهای بلندی داشتم و باید بگویم که با داشتن پاهای بلند اجرای اسکوات واقعا دشوار است. اگر شما ۱۹۰ سانتیمتر هستید کاملا می توانم تصور کنم که اسکوات رفتن چقدر می تواند برایتان سخت باشد.

آیا به این معنی است که باید از اسکوات صرف نظر کنید؟ باور ندارم که هیچکس باید بطور کامل از اسکوات صرف نظر کند مگر اینکه دچار یک آسیب دیدگی باشد که در توانایی او برای اجرای حرکات تداخل ایجاد کند. اسکوات بطور جهان شمولی سطان حرکات بشمار می آید، و نمی توانم با این مسئله مخالفت کنم. اما حتی یک سلطان هم محدودیتهای خاص خود را دارد. در واقع شاید بتوانید مقدار اسکوات رفتن را محدود کنید، در عوض از حرکات حجم ساز دیگر استفاده کنید، که تعداد آنها بسیار است و می توانید در جلسات مختلف تمرین پای خود از آنها بهره بگیرید.

اسکوات از جلو

بر اساس تجریات من، اغلب افرادی که در اجرای اسکوات مشکل زیادی دارند می توانند با استفاده از اسکوات از جلو تمرین بهتری داشته باشند. به این دلیل که هالتر روی سر جلویی دلتوئید شما قرار می گیرد بجای اینکه روی ترپز باشد در نتیجه بالا تنه مجبور است تا در موقعیت صاف تری باقی بماند باسن در خط مستقیمی نسبت به ستون مهره ها حفظ شود و به تبع آن تحمل حرکت را آسانتر کند.

اسکوات با دستگاه اسمیت

اسکوات با دستگاه اسمیت و هاک اسکوات هم جایگزینهای مناسبی برای اسکوات استاندارد بشمار می آیند. در طول هر دو حرکت وزنه در یک مسیر مستقیم حرکت می کند که نیاز به تمرکز مداوم فرد برای حفظ ثبات را کاهش می دهد در نتیجه می تواند تمرکز بیشتری روی کار بر عضلات پایش داشته باشد.

پرس پا

جانشین قدیمی اسکوات یعنی پرس پا هم برای ساختن حجم ران کارایی خوبی دارد. این روزها تقریباً در تمام باشگاهها دستگاههای پرس پا دیده می شود که اعمال تنظیمات مختلفی هم در آنها ممکن است برای اینکه برای افراد با سایز و فرمهای بدنی مختلف قابل استفاده باشد. بنابراین در حالیکه توصیه نمی کنم تنها به این دلیل که قد بلندی دارید از اسکوات صرف نظر کنید در عین حال می توانم بگویم که لزوماً اجرای اسکوات برای دستیابی به سایز با کیفیت در ران پا تنها گزینه شما نیست.

یک توصیه نهایی:

در تلاش برای ساختن حجم، صبور باشید. وقتی قد بلندی دارید باید عضله زیادی بر بدنتان افزوده شود تا پیشرفت شما به چشم آید. بنابراین آهسته و پیوسته پیش روید. شاید برای اینکه به اهداف خود در بدنسازی برسید به کمی زمان بیشتری نیاز داشته باشید نسبت به افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند ولی وقتی موفق به آن شوید مطمئن باسید از تلاش خود بسیار راضی خواهید بود و از اینکه صبر و پشتکار داشته اید پشیمان نمی شوید.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۹دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۶۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۲۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۸۵دیدگاه

ارسال دیدگاه

3 دیدگاه در “قد بلند و حرکت اسکوات ( از زبان لی هنی )

  1. Avatar
  2. Avatar
    1. اصغر مرادی

ارسال دیدگاه