فهرست مطالب

شیر سویا

شیر سویا مزایای زیادی برای بدنسازان دارد که اغلب زیر سایه این باور غلط قرار می گیرد که سویا باعث افزایش سطوح استروژن در بدن می شود.
زمانی چنین تصوری وجود داشت که بدلیل وجود مواد گیاهی فیتواستروژن در سویا، ممکن است در پی مصرف آن عوارض منفی استروژن در بدن مشاهده شود از جمله احتباس آب و چربی.

ولی تحقیقات متعدد نشان داد که در عمل چنین چیزی حقیقت ندارد. البته معنایش این نیست که تنها پروتئین سویا را بعنوان منبع اصلی پروتئین خود انتخاب کنید چون به هر حال پروتئین سویا از نظر کیفیت، پایین تر از پروتئینهای حیوانی از جمله لبنیات، تخم مرغ، گوشتهای سفید و قرمز طبقه بندی می شود. اما مصرف محصولات بدست آمده از سویا از جمله شیر سویا بعنوان مکملی برای دیگر پروتئینها با هدفی که به آن اشاره کردید به سود شما خواهد بود.

بنابراین همچنان می توانید پروتئین وی خود را به همراه شیر سویا مصرف کنید. با مصرف همزمان این دو، رنج وسیعتری از آمینو اسیدها و مواد مفید برای عضله سازی را در اختیار بدن خواهید گذاشت.

در واقع خوب است که سعی کنید حدود ۲۰ درصد از پروتئین روزانه خود را از پروتئین سویا تامین کنید، بدلیل فواید ارزشمندی که در کنار آمینو اسیدهای موجود در آن نصیب بدنتان خواهد شد.

بعبارتی یک بدنساز ۱۰۰ کیلویی که روزانه ۲.۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن دریافت می کند، یعنی حدود ۲۲۰ گرم، با مصرف ۴۴ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن دریافت می کند، یعنی حدود ۲۲۰ گرم، با مصرف ۴۴ گرم از این مقدار از منابع سویا می تواند بخوبی از فواید این پروتئین ارزشمند گیاهی برخوردار شود.

منبع: مجلهMuscle&Fitness

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه