فهرست مطالب

اسید لاکتیک

آیا شما خواهان افزایش سایز عضلات و یا اجرای مطلوب تر بدن در باشگاه هستید؟ در اینجا آخرین یافته ها در مورد اثبات مزایای مثبت بتا آلانین را به طور کامل برایتان شرح می دهیم.

همانطور که مطلع هستید شدت جلسه تمرین ما عمدتا به میزان (ATP) عضلات (انرژی) وابسته است. در طول اجرای یک ست ۴ الی ۶ تکرار (که حدودا ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید عمده انرژی شما برای انجام تمرین از سیستم (ATP-CP) عضلات خواهد بود. در صورتی که در این محدوده زمانی هیچ میزانی از اسید لاکتیک در عضله تولید نخواهد شد، اما در حین تکرارهای بالا (۱۵-۱۰) تکرار گلیکوژن غیر هوازی باعث فوران اسید لاکتیک در عضلات خسته می شوند.

دانشمندان اظهار دارند متاسفانه همانطور که جلسه تمرین را رو به جلو پیش می برید اسید لاکتیک موجود در عضلات افزایش یافته در نتیجه قدرت و نیروی بدنی کاهش می یابد و نهایتا شدت تمرین افت محسوسی خواهد کرد.

از این رو سالیان سال است که دانشمندان علوم تغذیه در صدد کشف مکملی بی خطر هستند تا به این مشکل غلبه کنند. بله مکمل بتاآلانین بالاخره کشف شد. این ماده مسئول ساخت کارنوزین در عضلات است.

کارنوزین در بافت برداری در غلظت بالای عضلات یافت شد. این ماده می تواند مانند سپری در برابر محیط اسیدی که در هنگام تمرینات پر شدت به وجود می آید، عمل کند. این خاصیت با مصرف مکمل بتا آلانین مقدور است. چرا که محققین اثبات کرده اند مصرف بتاآلانین باعث افزایش کارنوزین عضلات تا ۶۰ درصد فقط ظرف ۴ هفته خواهد شد.

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی حاکی از آن است که مصرف ۸ هفته مکمل بتا آلانین به مقدار ۴ گرم در طول روز می تواند در تمرینات سخت بدنسازی و کشش موثر باشد. همچنین رشد عضلانی و اجرای مطلوب تر بدنی را در باشگاه باید به خواص این مکمل افزود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه