امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)

بدنسازی کودکان

وقتی که حرف از بدنسازی به میان می آید باید مشخص شود که دقیقا منظور چیست؟ بدنسازی و کار با وزنه با تمرینات قدرتی متفاوت می باشد. کودکان ورزش های قدرتی مثل فوتبال، ژیمناستیک و… را می توانند انجام دهند. تمرینات قدرتی به گونه ای که باتکنیک های درست و فشار کم انجام شوند برای کوکان و نوجوانان مفید بوده و هیچ اشکالی ندارد.

تردمیل کودکان
تردمیل کودکان

فواید ورزش در کودکان

  • بین مغز و عضلات خود هماهنگی بهتری برقرار می کند.
  • باعث ایجاد توده عضلانی قابل توجهی می شود.
  • استقامت عضلانی خوبی ایجاد می کند
  • مهارت های ورزشی خود را ارتقا می دهند.
  • باعث افزایش توده استخوانی و اعتماد به نفس در کودک می شود و ریسک چاقی را کاهش می دهند.
  • میزان هورمون تستوسترون را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بهترین سن برای شروع بدنسازی در کودکان مختلف، متفاوت می باشد. پس در مرحله اول کودک باید از جنبه های فیزیکی تست شود که اگر مشکل تنفسی یا ارتوپدی دارد شناسایی شده و برطرف شود زیرا این مشکل می تواند حین تمرین خطراتی را ایجاد کند. این نوع ارزیابی پیش از شروع هر نوع ورزشی لازم است.

دستگاه پرس سینه کودکان
دستگاه پرس سینه کودکان

در ادامه چند سوال پرکابرد درباره ی بدنسازی کودکان را باهم بررسی می کنیم:

آیا یک نوجوان ۱۳ ساله می تواند عضله سازی کند؟

نوجوانان ۱۳ ساله می توانند بدون اضافه کردن حجم عضلانی قوی تر شوند. ماهیچه ها تحت تاثیر هورمون ها هستند. افزایش حجم عضلانی تا زمانی که بلوغ سپری نشده اتفاق نمی افتد. بعد از گذراندن دوره بلوغ، ترشح هورمون مردانه تستوسترون به عضله سازی در پاسخ به تمرین با وزنه کمک می کند. از آنجایی که ترشح این هورمون در مردان بیشتر از خانم ها می باشد باعث شده که مردان عضلات بزرگتری داشته باشند.

آیا کودک می تواند ورزش بدنسازی را انجام دهد؟

در اوایل سن ۷ یا ۸ سالگی، انجام تمرینات قدرتی، هوازی و… می تواند به بخش ارزشمندی از یک برنامه بدنسازی تبدیل شود. تا زمانی که کودک به اندازه کافی بالغ باشد که دستورالعمل ها را دنبال کند و بتواند تکنیک و فرم مناسب را تمرین کند.

دستگاه هاگ پا کودکان
دستگاه هاگ پا کودکان

آیا وزنه زدن برای بچه ها مضر است؟

بله، مطالعات نشان داده اند که تمرین با وزنه ممکن است منجر به آسیب شود و به رشد کودک لطمه بزند. و باید تا قبل از نوجوانی از زدن وزنه خودداری شود.

از چه سنی می توان عضله سازی را شروع کرد؟

از آنجایی که بلوغ و بدنسازی رابطه تنگاتنگی باهم دارند. در نتیجه اواخر نوجوانی در حدود بیست سالگی سن خوبی برای شروع بدنسازی می باشد. بازه زمانی ۱۷ تا ۲۵ سالگی انفجار رشد ناشی از تستوسترون می باشد. این بازه زمانی ۸ ساله سریعترین زمان برای رشد عضلات می باشد.

آیا بدنسازی روی قد تاثیر دارد؟

بدنسازی و وزنه زدن قد شما را بلند تر نمی کند. زیرا قد تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود. با این حال ورزش کردن و بدنسازی تا حد زیادی می تواند تاثیر مثبت بر قد داشته باشد.

 

 

 

معرفی دیگر کارخانه ها
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد