برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

در این مقاله برای ثابت نگه داشتن وزن کسانی که به سختی و با تلاش زیاد توانسته اند لاغر شوند و همچنین می خواهد وزن خود را همینطوری که هست ثابت نگه دارند آماده کردیم و کارشناسان تغذیه در تحقیقات خود نشان داده اند که نگه داشتن وزن در یک عدد ثابت امکان پذیر است.

7روش ثابت نگه داشتن وزن
۷روش ثابت نگه داشتن وزن

۱. عضله سازی

روش ثابت نگه داشتن وزن با کمک عضله سازی اولین راهکار است. یعنی افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز با ایجاد یا تشکیل این عضلات کمک می کند. تمرینات ورزشی یکی از از این روش های مفید است که برای ساختن عضله باید در برنامه روزانه خود داشته باشد. و همچنین به مروز زمان تمرینات سخت تری در پیش بگیرید. و هیچگاه ورزش روزانه را حذف نکنید و حتی اگر شد پیاده روی ۳۰ دقیقه ای رو زانه را انجام دهید.

۲. مقاومت نکردن در مقابل احساس گرسنگی

باید بگوییم که هیچ وقت در مقابل گرسنگی مقاومت نکنید و هر موقع که این احساس پیدا کردید بهترین را استفاده مواد غذایی فیبر دار است چرا که شما را در حالت سیری نگه می دارد. مواد غذایی که باید در طول روز استفاده کنید مانند:

  • میوه
  • سبزیجات
  • غلات
  • لبنیات کم چرب

۳. حذف فست فود و شیرینی جات

در مورد این مواد غذایی تحقیقات مورد برسی قرار گرفته است که نشان می دهد کسانی که در خوردن فست فود و شیرینی جات مقاومت بیشتر نشان می دهند در طولانی مدت تغییرات وزنی زیادی نداشته اند و به این معنی نیست که خود را از خوردن غذاها و دسر های محبوبتان محروم کنید بلکه باید مقدار خیلی کمی از این مواد میل یا مصرف کنید و همیشه حواستان به میزان کالری دریافتی خود باشید. و با رعایت این موارد به راحتی می توانید وزن خود را کنترل کنید.

۴. میزان دریافت کالری

برای وعده های غذایی خود باید برنامه ریزی داشته باشید به راحتی میتوانید برای خودتان به عنوان مثال یک بشقاب با سایز متوسط را انتخاب کنیدو میزان غذاها را طبق همان بشقاب می توانید بسنجید تا به اندازه همیشگی میل کنید.

۵. اندازه گیری سایز و وزن در ثابت نگه داشتن وزن

برای ثابت نگه داشتن وزن می توانید نواحی مختلف بدن خود را اندازه گیری کنید. تا از تناسب آن ها اطلاع داشته باشید که به وسیله این راهکار واکنش های بدنی خود را نسبت به کالری دریافتی می توان برسی کرد و ثابت نگه داشتن عدد روی ترازو میزان موفقیت شما را نشان می دهد و باعث بیشتر شدن انگیزه در ادامه دادن افزایش خواهد یافت.

۶. تاثیر خوردن صبحانه

باید بدانید که مهم ترین وعده غذایی صبحانه است و به هیچ عنوان حذف نکنید و این وعده غذایی را کامل میل کنید و تاثیر زیادی در کنترل و ثابت نگه داشتن وزن دارد.

۷. مراقب تناسب اندام

باید مراقب وزن خود باشید چرا که متابولیسم بدن به آهستگی کمتر می شود با افزایش وزن. از جمله مواردی مختلف تاثیر می گذارد مانند:

  • جنسیت
  • سن
  • ژنتیک
  • سبک زندگی
  • برنامه خواب و فرهنگ

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

3.5/5 – (2 امتیاز)
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد