امتیاز دهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

با یک لیوان اسموتی ساده سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشید و با قدرت و انرژی بیشتری در باشگاه تمرین کنید. برای درست کردن هر یک از این اسموتی های ساده، مواد لازم را به اندازه هایی برش بزنید که با سایز دستگاه آبمیوه گیری شما همخوانی داشته باشد. همه موارد را داخل آبمیوه گیری بریزید. آبمیوه ها را می توانید بلافاصله همراه با یخ سرو کرده و یا در یخچال بگذارید تا سرد شود دستور این اسموتی ها برای دو نفر می باشد.

برای تمرین بهتر: نوشیدنی لبو و سیب

      لبو و سیب

این نوشیدنی نیروی انقباض عضلانی شما را افزایش می دهد.

نیترات طبیعی موجود در لبو و اسفناج می تواند نیروی انقباض عضلانی را افزایش داده و کمک کند که عضلات، اکسیژن را به طور موثرتری مصرف کنند. در نتیجه عضلات می توانند انرژی لازم را برای تمرینات در سطحی بالا را تولید کنند. با مصرف این اسموتی ساده و در عین حال خوشمزه،  4 گرم پروتئین موردنیاز بدنتان را دریافت کنید.

مواد لازم:

  • لبو متوسط: ۲ عدد
  • سیب قرمز: ۲ عدد
  • هویج متوسط: ۱ عدد 
  • اسفناج: ۲ فنجان
  • خیار: نصف (۱/۲)
  • لیموترش پوست کنده: نصف (۱/۲)
  • زنجبیل تازه: یک برش حدود ۱/۵ سانتی متر
ارزش غذایی
کالری: ۱۶۷پروتئین: ۴ گرم
کربوهیدرات: ۴۲ گرم چربی: ۱ گرم

برای ذهنی قوی تر: نوشیدنی بلوبری و کلم قرمز

نوشیدنی بلوبری و کلم قرمز

این اسموتی ساده، به عملکرد بهتر مغز کمک می کند.

آنتی اکسیدان آنتوسیانین، همان ترکیبی که به کلم قرمز و بلوبری رنگی خاص می دهند، کمک می کند که مغز عملکرد بهتری داشته باشد. که با خوردن این نوشیدنی (اسموتی ساده) به این هدف دست پیدا می کنید.

مواد لازم:

  • کلم قرمز: ۲ فنجان
  • بلوبری: یک و نیم فنجان
  • سیب: ۱ عدد
  • خیار: نصف (۱/۲)
  • لیمو ترش پوست گرفته: نصف (۱/۲)
ارزش غذایی
کالری: ۱۵۴پروتئین: ۳گرم
کربوهیدرات: ۳۹ گرم  چربی: ۱ گرم

برای ریکاوری سریع تر: نوشیدنی گوجه فرنگی و هندوانه

نوشیدنی گوجه فرنگی و هندوانه

این نوشیدنی به ریکاوری سریع عضلات کمک می کند.

نوشیدنی آب گوجه فرنگی کمک می کند که بعد از تمرین فشرده، ریکاوری عضلات سریع تر انجام شود. در یک تحقیق که در سوئد انجام شده، افرادی که روزانه بیش از نصف فنجان آب گوجه فرنگی خورده بودند، تنش اکسیداتیو ناشی از ورزش (برهم خوردن تعادل بین میزان رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن) کمتری تجربه کردند که نتیجه آن کمتر شدن آسیب دیدگی عضلات در حین تمرین می باشد.

مواد لازم:

  • هندوانه: ۳ فنجان
  • گوجه فرنگی متوسط: ۲عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز: ۱عدد
  • کدو خورشتی کوچک: ۱عدد
  • لیمو ترش پوست گرفته: نصف(۱/۲)
  • ریحان تازه: نیم فنجان
ارزش غذایی
کالری: ۱۳۲پروتئین: ۵ گرم
کربوهیدرات: ۳۱ گرم  چربی: ۱ گرم

برای اینکه میزان مواد قندی این اسموتی ساده زیاد نباشد، سعی کنید به نسبت مساوی از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید. این نوشیدنی فقط ۱ گرم چربی دارد.


برای کنترل بهتر فشارخون: نوشیدنی مانگو و آناناس

نوشیدنی مانگو و آناناس

این اسموتی ساده برای کنترل بهتر فشار خون مناسب است.

این اسموتی ساده که سرشار از ویتامین C است، از بالارفتن فشار خون جلوگیری می کند.

موادلازم:

  • آناناس: (۱/۳) عدد
  • مانگو: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای زرد: ۱ عدد
  • خیار: نصف (۱/۲)
  • نعنا تازه: (۱/۳) فنجان
  • لیمو ترش پوست گرفته: نصف (۱/۲)
ارزش غذایی
کالری: ۲۵۳پروتئین: ۵ گرم
کربوهیدرات: ۶۴گرم  چربی: ۱ گرم

 روی ظروف خود در پوش بگذارید. برای حفظ مواد مغذی این اسموتی ساده، می توانید مقدار مازاد را در این لیوان سر بسته (محفوظ از هوا) در یخچال تا سه روز نگه دارید.

خواص آناناس


برای استخوان هایی قوی تر: نوشیدنی گلاب و بروکلی

نوشیدنی گلاب و بروکلی

این اسموتی ساده نقش زیادی در ساختن استخوان های قوی دارد.

هر جرعه از این اسموتی ساده، سرشار از ویتامین K است، ریز مغذی ای که نقش زیادی در ساختن استخوان هایی قوی تر دارد.

 مواد لازم:

 گلابی: ۲ عدد

گلچه کلم بروکلی: ۲ فنجان

برگ چغندر: ۴ عدد

خیار: نصف (۱/۲)

ساقه کرفس: ۲عدد

لیمو ترش پوست گرفته: نصف (۱/۲)

ارزش غذایی
کالری: ۱۷۴پروتئین: ۶ گرم
کربوهیدرات: ۴۳ گرم  چربی: ۱ گرم

آبمیوه گیری ندارید؟ مشکلی نیست!

می توانید مواد خرد شده را به همراه یک فنجان آب داخل مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود. می توان مخلوط بدست آمده را با استفاده از یک صافی ریز، صاف کرده یا به همان صورت بنوشید. برای مخلوط کن هایی که ظرفشان کوچک است، از نصف مواد تشکیل دهنده استفاده کنید.


برای قلبی سالم تر: نوشیدنی کیوی و سیب 

نوشیدنی کیوی و سیب 

این اسموتی ساده، نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند.

براساس تحقیقی که در مجله تغذیه چاپ شده افرادی که حداقل هفته ای یکبار کیوی خورده بودند، کلسترول خوب آنها (HDL) بیشتر و تری گلیسرید شان کمتر از کسانی بود که کیوی مصرف نکرده بودند. سطح آنتی اکسیدان های کیوی نقش مهمی در سلامت قلب دارد. با خوردن این نوشیدنی ۶ گرم پروتئین دریافت کنید.

مواد لازم:

  • کیوی پوست گرفته: ۲ عدد
  • سیب سبز: ۲ عدد
  • کاهو: ۱ عدد
  • ساقه کرفس: ۲ عدد
  • جعفری: ۶ شاخه
  • لیمو ترش پوست گرفته: ۱ عدد
ارزش غذایی
کالری: ۲۱۲پروتئین: ۶ گرم
کربوهیدرات: ۵۲ گرم  چربی: ۲ گرم 

برای سیستم ایمنی بهتر: نوشیدنی پرتقال و کدو خورشتی

نوشیدنی پرتقال و کدو خورشتی

این اسموتی ساده، به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ویتامین A و C موجود در این اسموتی ساده، سیستم ایمنی بدن تان را در بالاترین سطح نگه می دارید. پس به جای اینکه وقت تان را در اتاق انتظار مطلب دکتر هدر دهید، می توانید زمان بیشتری در باشگاه تمرین کنید. و با خوردن این نوشیدنی خوشمزه ۴ گرم پروتئین دریافت کنید.

 مواد لازم:

کدو خورشتی پوست کنده: نصف (۱/۲)

هویج متوسط: ۲ عدد

پرتقال پوست کنده: ۲ عدد

فلفل دلمه ای نارنجی: ۱عدد

لیموترش پوست کنده: ۱عدد

زنجبیل تازه: یک تکه کوچک حدود ۱.۵

ارزش غذایی
کالری: ۱۸۷پروتئین: ۴ گرم
کربوهیدرات: ۴۸ گرم  چربی: ۱ گرم

برای اینکه این اسموتی ساده را به یک نوشیدنی عضله ساز تبدیل کنید، می توانید به آن پودر پروتئین اضافه کنید. کافی است هر کدام از این آبمیوه ها را به همراه یک اسکوپ از پودر پروتئین (بی طعم) داخل شکر ریخته و خوب آنرا تکان دهید. همچنین می توانید همه را با هم داخل مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید.


آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه