برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

اگر از طرفداران ورزش های رزمی باشید، حتما می دانید ورزش های رزمی ترکیبی (معروف به MMA) به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرافدارترین رشته ها و رقابت های رزمی است. این رشته ایست که اغلب حاضرین در آن حداقل در یک یا دو رشته رزمی دیگر به مهارت بالایی می رسند و سپس به آن وارد می شوند، از جمله کیک بوکس، موی تای، جوجیتسو، جوجیتسوی برزیلی، جودوو حتی کشتی.

کافی است در یک جلسه تمرین این رشته ورزشی حاضر شوید تا متوجه شوید یکی از سخت ترین جلسات تمرین زندگی خود را پشت سرگذاشته اید که در واقع تمام توانایی های بدنی را به چالش می کشد. از قدرت عضلانی گرفته تا انعطاف بدنی، توان هوازی و حتی تمرکز ذهنی، و برای موفقیت در آن باید در تمام این جنبه ها در سطح بالایی باشید.
اما اغلب افراد موفق در این رشته به آمادگی جسمانی اهمیت بسیار زیادی می دهند و از چند حرکت پایه به منظور تقویت قوای کلی بدن و هماهنگی سیستم عصبی و عضلانی خود بهره می گیرند. در ادامه اون-اش از مربیان و ورزشکاران موفق MMA سه مورد از بهترین حرکات را برایتان شرح می دهد:

بالا رفتن از طناب
برای انجام این حرکت به طناب ضخیمی احتیاج دارید که از قلاب محکمی از سقف آویزان شده باشد. جلوی طناب زانو بزنید، و در حالی که طناب بین پایتان است، با هر دو دست محکم آن را بگیرید. هر دست را بالای دست دیگر قرار دهید و بدن را بالا بکشید تا بدن کاملا از زمین جدا شود، به بالا رفتن ادامه دهید تا به بالاترین نقطه طناب برسید. در بالا، به جای اینکه به صورت سر خوردن از طناب پایین بیایید، مشابه بالارفتن، هر دست را پایین دست دیگر بیایید، مشابه بالا رفتن، هر دست را پایین دست دیگر بگیرید تا آرام پایین بیایید و به زمین برسید. در طول اجرای حرکت باید آرنج شما خمیده باشد و با انقباض جلوبازو و عضلات پشت خود را بالا بکشید.

اون-اش می گوید:”این یکی از بهترین حرکات برای کمک به تقویت هماهنگی دست ها و عضلات پشت شما است که در گرفتن حریف و اجرای تکنیک هایی که به قلاب کردن دست ها به دور حریف یا گرفتن دست یا پای او نیاز است، بسیار اهمیت دارد. این حرکت، قدرت کششی شما را بسیار تقویت می کند، همین طور قدرت پنجه ها را که هر دو اینها در مبارزات MMA بسیار مهم است.”

حرکت یک ضرب
در حالیکه پشت شما صاف است و پشت یک میله هالتر ایستاده اید، به حالت اسکوات پایین روید، میله را محکم بگیرید. با انقباض شکم و باسن، با یک حرکت انفجاری روبه بالا، میله را از زمین جدا کنید و به بالا سر پرس کنید و کاملا بایستید. می توانید برای پرس کردن از پاهایتان هم بهره بگیرید که در هماهنگی بخش های مختلف بدن باز هم موثر تر خواهد بود.

اون-اش می گوید:”برای این حرکت می توانید از هالتر، دمبل، یا حتی کیسه شن استفاده کنید. قابلیت این حرکت در بکار بستن تمام بخش های بدن از سر تا پایتان بی نظیر است. با این حرکت قدرت کل بدن، سرعت و قدرت انفجاری شما بطور چشمگیری توسعه می یابد.”

راه رفتن روی دست ها
راه رفتن روی دست ها را می توانید به شیوه های مختلف اجرا کنید (بسته به آمادگی بدن)، از جمله در کنار دیوار با تکیه پاها به دیوار و حرکت با دست ها به سمت جلو و عقب، یا حرکت به طرفین، بالا رفتن از پله برای کسانی که در سطح پیشرفته تری هستند (این تمرین مورد علاقه مربی اسطوره ای کشتی و دارنده مدال طلای المپیک دن گیبل بود)، یا با کمک یک یار کمکی پاهای شما را در صورت نیاز بگیرید و به حفظ تعادل تان کمک کند و یا ایستان ساکن روی دست ها.

اون-اش می گوید: “وقتی صحبت از ژیمناست ها باشد، کسی نمی تواند در مورد استقامت، قدرت و توان بالاتنه آنها تردیدی داشته باشد. در رشته های رزمی ترکیبی هم نیاز به قدرت مشابهی در بالاتنه است، به خصوص اگر بخواهید همزمان فرم بدنی خوبی هم داشته باشد.”

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

3 پاسخ

  1. سلام میخواستم برم ورزش رزمی کاراته ولی نمیدونم خوبه برم یا ن اگه میشه کمکم کنید ممنون ۱۵ سالمه قدمم ۱۶۳ وزنمم ۶۳ مبخواستم بدونم کاراته خوبه برم یا ن جواب بدین ممنون میشم

  2. با سلام
    اینجانب مجتبی نایب زاده مربی کونگ فو توا می باشم می خواستم نرمشهای آمادگی جسمانی استاندارد با کلیه مشخصات زمانی و تعداد و سن و وزن را داشته باشم ت بتوانم به صورت علمی با شاگردانم کار کنم از شما خواهشمدم اگر می توانید به اینجانب کمک کنید
    با تشکر فرتوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد