فهرست مطالب

مواد غذایی چربی سوز

  • جو دوسر

علاوه بر پخت آسانش، جو دوسر یکی از مواد غذایی چربی سوز فوق العاده است. زیرا سرشار از فیبرهای محلول در آب و غیر قابل حل است. پیش از خرید به برچسب های کالا توجه کنید زیرا اکثر آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند.

جدول ارزش غذایی:
یک فنجان جو دوسر (پخته شده)
کالری: ۱۱۱
چربی: ۲گرم
کربوهیدرات: ۱۹گرم
پروتئین: ۵گرم

  • سینه جوجه

البته منظور ما جوجه کباب های بازاری نیست. ما در مورد سینه جوجه بدون چربی، پوست و استخوان صحبت می کنیم. آن یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوزی است که می تواند با خیال راحت آن را میل کنید.

جدول ارزش غذایی:
یک سینه جوجه ۱۰۰گرمی
کالری : ۱۴۲
چربی : ۳.۱ گرم
کربوهیدرات : صفرگرم
پروتئین : ۲۶.۷ گرم

  • سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ بسیار کم کالری و سرشار از پروتئین است و این مسئله بسیار در امر عضله سازی و چربی سوزی مهم است.

جدول ارزش غذایی:
سه سفیده تخم مرغ
کالری: ۳۴
چربی: صفر
پروتئین: ۷گرم

  • برنج قهوه ای

سرشار از فیبر و مواد مغذی ضروری است. برنج قهوه ای به کندی جذب جریان خون می شود. هرگز این کربوهیدرات چربی سوز را فراموش نکنید.

جدول ارزش غذایی:
در نصف فنجان
کالری: ۱۰۹
چربی: صفر گرم
کربوهیدرات: ۲۳گرم
پروتئین: ۲گرم

  • روغن ماهی

روغن های امگا۳، و امگا۶ دارای خواص غیر قابل باوری هستند. آنها منجر به افزایش فرآیند چربی سوزی و باعث می شوند تا شما چربی بیشتری بسوزانید. آنها دارای یک تاثیر ضد کاتابولیک هستند که مانع از تجربه و تحلیل عضله می شود. آنها ضد چربی هستند به این معنا که منجر به کاهش ذخیره چربی می شوند. دیگر به چه دلیل بیشتری نیاز دارید تا آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

جدول ارزش غذایی:
یک قاشق سوپخوری
کالری: ۱۱۳
چربی: ۱۲گرم
کربوهیدرات: صفر گرم
پروتئین: صفر گرم

  • مارچوبه

مارچوبه شامل نوعی ماده شیمیایی گیاهی است، یک آلکوئید که به طور مستقیم بر روی سلول ها تاثیر می گذارد و منجر به تجزیه و تحلیل چربی ها می شود. آن همچنین شامل یک ماده شیمیایی است که کمک می کند تا مواد زائد را از بدن دفع کنید و به نوبه خود به کاهش چربی کمک می کند.

جدول ارزش غذایی:
چهار ساقه پخته شده
کالری: ۱۳
چربی: صفر گرم
کربوهیدرات: ۲ گرم
پروتئین: ۱گرم

  • بادام

این مغز روغنی از چربی امگا ۳ بارگیری شده است. ثابت شده که بادام منجر به افزایش خواص چربی سوزی در بدن انسان می شود.

جدول ارزش غذایی:
۲ مشت بادام
کالری : ۲۱۶
چربی: ۱۹گرم
کربوهیدرات: ۸گرم
پروتئین: ۸گرم

  • سیر

یکی از بهترین اجزای سیر، آلیسین است. آلیسین جزیی است که باعث دفع چربی از بدن می شود. همچنین مشخص شده است که سیر به حفظ سطح مناسب فشار خون کمک می کند.

جدول ارزش غذایی:
یک بته سیر
کالری : ۴
چربی : صفر گرم
کربوهیدرات : صفر گرم
پروتئین : صفر گرم

  • گوجه

گوجه ها سربازانی در جنگ هستند که همیشه سالم می مانند. نه تنها آنها اکسید کننده و چربی سوزهای خوبی هستند، بلکه همچنین باعث می شوند تا افراد بتوانند به حفظ سطح مناسب فشار خون بپردازند و با انواع معین سرطان بجنگند.

جدول ارزش غذایی:
یک عدد گوجه فرنگی
کالری: ۱۵
چربی: صفرگرم
کربوهیدرات: ۳ گرم
پروتئین: صفر گرم

  • سیب

سیب یک میوه چربی سوز فوق العاده است، زیرا سرشار از فیبر است. علاوه بر آن پکتین موجود در سیب جذب چربی را محدود می کند و باعث افزایش جذب آب در سلول های بدن می شود. از دیگر میوه های چربی سوز مفید می توان به پرتقال، هلو، گریپ فروت و سایر مرکبات اشاره کرد.

جدول ارزش غذایی:
یک عدد سیب
کالری: ۹۱
چربی: صفر گرم
کربوهیدرات: ۲۴گرم
پروتئین: صفر گرم

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “برجسته ترین مواد غذایی چربی سوز

ارسال دیدگاه