فهرست مطالب

تا به حال چند بار جلوی آینه به خودتان قول داده اید از شر چربی های اضافی شکم خود را راحت کنید و چند بار با خودتان برنامه گذاشته اید که از شنبه ای که سال ها ست نیامده ورزش را شروع کنید؟
وقتی می خواهید چربی های اضافی شکم را کم کنید قبل از هر چیزی باید یادتان باشد که طی چند وقت این همه چربی انباشته شده است؟ و نباید برای سوزاندن آن برای خودتان ۱ یا ۲ ماه وقت در نظر بگیرید.

حد مجاز کاهش وزن و چربی سوزی ماهی ۲ کیلو گرم است. شاید به نظر کم باشد، اما اگر بعد از ۶ ماه شما ۱۲ کیلو چربی خالص بسوزانید فیزیک تان پیشرفت فوق العاده ای می کند به ویژه اگر در کنارش تمرینات وزنه هم در برنامه هایتان باشد و عضلات در این مدت خوش فرم و ورزیده هم شده باشند.

کشیدن وزن بدن:

کشیدن وزن بدن در فواصل زمانی کوتاه مثل هر روز یا هر چند روز یکبار کار اشتباهی است. کنترل وزن هفته ای یک روز انجام شود مشکلی ندارد اما نباید در مدت کوتاه تری انجام گیرد.

چربی سوزی:

نکته مهمی که عاشقان چربی سوزی به آن توجه نمی کنند این است که فکر می کنند هر چه کالری مصرفی را محدودتر کنند زودتر به نتیجه می رسند غافل از اینکه برعکس می شود و با رژیم افراطی علی رغم اینکه ابتدا مقداری وزن کم می شود، اما به زودی با توقف مواجه می شود و دلیل اصلی اش افت سرعت متابولیسم است.

لاغری؛ رژیم غذایی و متابولیسم

برای جلوگیری از این رخداد لازم است به صورت مداوم به کمک وعده های غذایی کوچک و مغذی به بدن مواد غذایی و انرژی برسانید تا وارد فاز گرسنگی و قحطی نشود. هر زمان بدن حس کند در حالت قحطی قرار دارد به شدت در مقابل چربی سوزی مقاوت می کند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا وزن خود را حفظ کند.
بنابراین به جای اقدام های افراطی و رادیکالی سعی کنید علمی کار کنید و از مشورت با متخصصان تغذیه برای رژیم غذایی ترس نداشته باشید و برای ورزش هم در صورت نیاز از مربیان کارآزموده راهنمایی بخواهید. قبول کنید هر کسی تخصصی دارد و هر کاری را از متخصص آن بخواهید.

لازم به ذکر است بعضی از بدنسازان حرفه ای که برای مسابقات رژیم می گیرند اعتقاد خاصی به آینه دارند و حتی کالری مصرفی خود را نیز شمارش نمی کنند اما موضوع این است که آنها تجربه بسیار زیادی دارند و در مورد تمام مواد غذایی و کالری آنها اطلاعات کافی دارند لذا بر اساس تجربه به یک روش غریزی رسیده اند اما کار برای کسانی که می خواهند چربی های شکم را بسوزانند و حرفه ای به حساب نمی آیند فرق می کند.
اولین چیزی که برای چربی سوزی احتیاج دارید یک رژیم غذایی است که کالری آن اندکی کمتر از نیاز روزانه بدن به انرژی باشد. وقتی بدن کسری کالری داشته باشد از ذخایر خود جهت تامین انرژی استفاده می کند و آن وقت است که چربی ها بخشی از این انرژی را تامین می کنند و چنانچه در این حالت فعالیت های بدنی خود مثل ورزش های هوازی از جمله پیاده روی، دویدن، والیبال، بسکتبال، شنا و… را اضافه کنید به این بالانس منفی کالری کمک می کنند و پروسه چربی سوزی تان تسریع می شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه